Avto
23650 ogledov

Katastrofa: Legenda naših cest je na testnem trčenju razpadla

VW golf Dekra Dekra
Pri nemški agenciji Dekra so izvedli zanimiv test. Testno so zaleteli volkswagen golf dveh generacij in primerjali razlike v posledicah.

Na preskusu testnega trčenja so razbili volkswagen golf druge generacije, sloviti "golf dvojko", ki med avtomobilisti na naših cestah še vedno uživa legendarni sloves. Golf je moral prestati težko preskušnjo, da bi dokazali napredek v avtomobilski tehnologiji, ki je od tedaj prispevala k večji varnosti.

Raziskovalec prometnih nesreč pri Dekri Markus Egelhaaf je v aktualnem Dekrinem poročilu o varnosti v prometu za leto 2025 pojasnil, da so se z nenehnimi izboljšavami naprednih varnostnih sistemov močno zmanjšala tveganja v cestnem prometu.

VW golf Dekra | Avtor: Dekra Dekra

Pri agenciji so pripravili tudi primerjavo med volkswagnom golfom druge generacije letnika 1989 in aktualnim volkswagnom golfom osme generacije letnika 2024. Golf druge generacije so testirali  v skladu s pravili za Euroncap-ova čelna trčenja, ki so veljala do leta 2020. Avtomobil se je zaletel v oviro z deformacijskim elementom s 40-odstotnim prekrivanjem pri hitrosti 64 kilometrov na uro. Takšen scenarij odgovarja trku dveh podobnih vozil, ki vozita s hitrostjo 50 do 55 kilometrov na uro.

Preskus je pokazal očitne razlike med obema avtomobiloma. V golfu druge generacije bi imeli potniki le malo možnosti, da preživijo nesrečo. Potniška kabina se je sesula in vanjo so močno vdrli deli vozila, nevarni pa so bili predvsem učinkih trka na volanski obroč. Na golfu osme generacije je po drugi strani potniška kabina ostala stabilna, varnostne vreče in drugi varnostni sistemi pa so potnike zaščitili dovolj, da so tui utrpeli le manjše poškodbe.

VW golf Dekra | Avtor: Dekra Dekra

Preskuševalci so zaznali tudi občutne razlike med preskusi v praktični vožnji. Na novem golfu so zabeležili okrog 30 odstotkov krajše zavorne razdalje, menjave voznih pasov pa so pokazale tudi občutne razlike v bočni stabilnosti med spreminjanjem smeri. Medtem, ko je staremu golfu manever izogibanja uspel do hitrosti 65 kilometrov na uro in še takrat z dvigom koles, ga je novi golf opravilo do hitrosti 75 kilometrov na uro in s kolesi ostal v stiku s tlemi. K varnosti seveda pripomorejo tudi asistenčni sistemi, kakršen je serijski ESP.

Občutne so bile tudi izboljšave na področju svetil. Golf druge generacije je v osemdesetih letih imel halogenske žarnice, ki so bile tedaj velik napredek v primerjavi s starimi svetilkami, vendar te ne dosegajo kakovosti današnjih led svetilk. S serijskimi led žarometi golf osme generacije omogoča bolj svetlo in bolj enakomerno osvetlitev okolice s svetlobo, ki spominja na dnevno. Zaradi tega so bolj vidni predvsem pešci in kolesarji. Varnost je izboljšala tudi obvezna tretja zavorna luč.

Egelhaaf zaključi, da so testi dokazali, da se je varnost avtomobilov v zadnjih 35 letih močno izboljšala. Svari pa tudi pred tem, da napredka na področju varnostnih sistemov ne bi izničili s fokusom na digitalno povezljivost in druge stvari, ki odvračajo pozornost voznikov od vožnje.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • munja 11:13 29.avgust 2025.

    Novinarji, se vidi, da vam primanjkuje materiala za pisanje, da s takimi članki zapolnjujete prazen prostor, bolano res.

  • vzev 11:06 29.avgust 2025.

    In s tem avtom se je lahko vozilo hitreje kot sedaj s sodobnimi avti. Pa okoli šol ni bilo nobenih ograj, nobenih semaforjev in ležečih policajev. Sedaj se pa omejitve samo znižujejo.

  • 4krogci 10:07 29.avgust 2025.

    Dejmo pljuvat novinarcki ane??? K je en golf dvica razpadu po trcenju😂😂 aloo modeli razlika je 40let zehnologije in napredka…neki se ja more poznat! Ampak vazno da se po nareku hvali razne zmazke iz steallantisa, ki ima rezultate trcenj na ...prikaži več nivoju golfa 2 se dan danes!