Renault je leta 1989 od direktorja projekta Yvesa Dubreila zahteval, da pripravi majhen avtomobil, ki bo kompakten, nadvse praktičen, gospodaren in udoben. Vendar ta model ne bi smel neposredno tekmovati z večjim bratom – Cliom.
Zasnovo Twinga je narekovala strategija "design to cost", poslanstvo projektne skupine pa je bilo oblikovati majhen avto s svežo in privlačno obliko in sprejemljivo ceno. Za dosego tega cilja je bila edina rešitev v popolnoma drugačnem pristopu in poenostavitvi naloge… Poiskati in odmisliti odvečnosti in jih nadomestiti z edinstvenimi rešitvami, kakršna je bila pomična zadnja klop.
Enostavna ponudba
V nasprotju z bogato in raznoliko ponudbo na trgu je bil twingo drugačen v tem, da je bil na voljo v eni sami različici z enim samim motorjem (1,2 55 KM) in enim samim paketom notranje opreme z električno pomičnimi stekli in gumbi jabolčno zelene barve. Na voljo je bil v štirih karoserijskih barvah: temno modri, koralno rdeči, koriandrovo zeleni in indijsko rumeni. Na seznamu dodatne opreme za doplačilo sta bili na voljo le platnena zložljiva streha in klimatska naprava.
Narediti majhen, a prostoren avtomobil
Imel je enoprostorsko zasnovo, ki je omogočala boljšo razdelitev prostora za motor in za potnike. Kolesa so bila skrajno odrinjena v vogale, na voljo je bila le ena velikost koles in en sam motor. Te lastnosti so omogočale optimalen izkoristek notranjega prostora. Ob predstavitvi med malimi avtomobili se je postavljal z največjo višino, širino in prostorom za kolena, kar je bila tudi zasluga nove vzdolžno pomične zadnje klopi. Vse štiri sedeže je bilo možno raztegniti in tako ustvariti zasilno ležišče za dva. To je bila edinstvena ponudba te vrste, ki je izrazito poudarila domiselno zasnovo in njegovo vsestranskost.
Plesoči avtomobil
Nekateri so mu dali vzdevek "žabec iz Billancourta", a je v resnici ime Twingo sinteza plesnih izrazov "Twist", "Swing" in "Tango". Twingo se je osvobodil togih avtomobilističnih norm. Postavil se je na nasprotni breg od avtomobilov za izkazovanje statusa in prinesel nov motiv za nakup: ljudje so twingo izbrali zase in ne za vzbujanje pozornosti pri drugih.
Edinstven značaj
Twingo ni pomanjšana različica enoprostorca renaulta espace. Ima prepoznaven lasten značaj. Zunanja oblika z zaobljenimi robovi nakazuje čvrstost, izrazit obraz pa vzbuja simpatije. Zasnova armaturne plošče je zagotovila odlično preglednost, njena oblika pa je sinteza enostavnosti, funkcionalnosti (merilnik hitrosti na sredini) in humornosti, ki jo vnaša stikalo varnostnih utripalk z videzom rdečega klovnovskega nosu.
Ključni datumi:
Marec 1993: pričetek prodaje Twinga, ki je bil prvič predstavljen nekaj mesecev prej na mednarodni avtomobilski razstavi v Parizu.
1994: S Twingom je nek Francoz prevozil 240.000 km po avstralskih prostranstvih in dokazal zanesljivost tega avtomobila, ki ni omejen zgolj na uporabo po mestnih ulicah. Na koncu potovanja je avto poslikal
aboriginski umetnik.
1994: Začetek prodaje twinga easy, ki ima ročni menjalnik s samodejno sklopko.
1996: Uvedba posebnih serij twingo "benetton" in "twingo’matic" s samodejnim tristopenjskim menjalnikom. Poleg tega so moč motorja povečali za 5 KM na 60 KM.
1998: Prva obsežnejša oblikovna prenova Twinga z izboljšavami podvozja, sedežev, armaturne plošče, luči in prednjega odbijača. Uvedba posebne serije "Elite".
1999: Predstavitev najbolj razkošne različice Twingo Initiale Paris.
2000: Uvedba motorja s 16 ventili, močjo 75 KM in sekvenčnim menjalnikom Quickshift.
2005: Posebna serija "Kiss Cool".
2007: Izdelava zadnjega primerka twinga 1 v Evropi potem, ko so izdelali in prodali 2.075.300 primerkov, njegova tržna kariera pa je trajala 14 let, kar je za standarde avtomobilske industrije izjemna dolgoživost nekega modela.
2012: Twingo so v Kolumbiji izdelovali vse do leta 2012. V obdobju od 2005 do 2012 je twingo na kolumbijskem trgu dosegel izreden uspeh saj so skupno prodali več kot 100.000 primerkov. Twingo tatoo je bila zadnja posebna serija modela twingo 1.