Aprila 2018 je DARS uvedel elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku DarsGo, ki velja za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone, ki sicer dobro deluje, vendar lahko pri voznikih tovornjakov, ki niso pozorni na delovanje elektronske naprave DarsGo, povzroči sitnosti ali celo visoke stroške.
Na Žurnal 24 se je obrnil voznik tovornjaka, ki je opisal neprijetno izkušnjo zaradi nehotenega prekrška s kartico DarsGo. Z vlačilcem se je iz Celja odpeljal proti Mariboru oziroma Gradcu. V okolici Slovenske Bistrice se mu je odlepila elektronska ploščica, zaradi česar sistem njegovega tovornjaka ni zaznal.
Pri Pesnici so ga ustavili kontrolorji DARS in mu za dobrih deset kilometrov neplačane cestnine, kar bi ob pravilni uporabi ploščice zneslo približno 15 evrov, napisali kazen 1.000 evrov z možnostjo polovičke 500 evrov, če kazen pravočasno poravna. Voznik pravi, da ne razume, zakaj je potrebna tako visoka kazen za prekršek, ki ga je storil nevede in nenamerno.
Poleg glob tudi opozorila in opomini
Na DARS smo za naslovili vprašanje, čemu je bila v tem primeru potrebna tako drakonsko visoka kazen in zakaj so tako rigorozni pri obravnavanju tako vsakdanjih primerov? Ali ni mogoče preveriti zgodovine in ugotoviti, da je voznik redni plačnik in verjetno govori resnico, da je do prekrška prišlo nenamerno?
Pri DARS poudarjajo, da višino kazni za neplačilo cestnine predpisuje področni zakon, ki ureja cestninjenje i n da se tudi globe, ki jih izrečejo kršiteljem, stekajo naravnost v državni proračun in niso prihodek družbe DARS. Dodajajo tudi, da je za prekršek voznik kriv, če ga stori iz malomarnosti in nepozornosti ali naklepno.
Dodajajo, da je bil sistem DarsGo, ki uspešno deluje od 1. aprila 2018, med vozniki gospodarskih vozil na splošno zelo dobro sprejet in proti koncu lanskega leta je bilo v njem registriranih že približno 420.000 vozil. Pravijo, da so pritožbe oziroma pripombe nanj redke in se večinoma nanašajo na višino glob za storjene prekrške, na katere pa DARS nima vpliva. V zvezi z zgornjim primerom dodajajo tudi, da so cestninski nadzorniki v letu 2021 poleg glob izrekli tudi skoraj 3.800 opozoril in opominov.
Voznik je dolžan preveriti delovanje naprave
Glede konkretnega primera pa pravijo tole. Voznik tovornjaka, ki se je obrnil na nas, pravi, da se mu je »odlepila ploščica«. To pomeni, da se je odlepil nosilec z notranjega vetrobranskega stekla in da naprava DarsGo ni bila pravilno nameščena, zaradi česar pri vožnji skozi točko cestninjenja ni prišlo do mikrovalovne komunikacije med napravo in cestninskimi portali. Naprava DarsGo zato ni oddajala zvočnih signalov.
Dodajajo, da je voznik med uporabo avtoceste dolžan preverjati delovanje naprave DarsGo. Ta med vožnjo komunicira s cestninskimi portali in vozniku z oddajanjem zvočnih signalov sporoča, ali se je cestninjenje izvedlo. Če naprava odda en zvočni signal, je bila cestninska transakcija uspešno izvedena, dva zvočna signala opozarjata, da je bila cestninska transakcija sicer uspešno izvedena, vendar mora voznik obiskati prvi DarsGo servis v smeri vožnje, kjer prejme informacije, kaj je treba urediti.
Če pa naprava odda štiri zvočne signale ali zvočnega signala sploh ne odda, cestninska transakcija ni izvedena in cestnina na točki cestninjenja ni bila plačana, kar pomeni kršitev cestninske zakonodaje. V tem primeru mora voznik obiskati prvi DarsGo servis v smeri vožnje, kjer uredi vse potrebno za plačilo neplačane cestnine in njeno nadaljnje plačevanje.
Nehote ni slisal piskanja kartice še premajhna kazen.
Dobrodošli v najboljši intimni klub - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m
Enak primer pri nasem vozniku. Sel da mu naredijo tole na novo. Ni variante da bi vedel ali ne dela ali ne. Po 1 tednu dobil kazen 4500e katero je moral poravnati sami. Kljub temu da sploh ni mogel vedeti ali dela ali ne