Avto > Kombinirana
878 ogledov

Osveženi Citroënovi delavci pripravljeni na nove izzive

predstavitev gospodarskih vozil Citroën Berlingo Van, Jumpy in Jumper
1/20
Saša Despot
Citroën je v Slovenijo pripeljal nabor prenovljenih lahkih gospodarskih vozil, ki ga še vedno sestavljajo berlingo, jumpy in jumper. Vsi na voljo tudi v električnih izvedbah.

Segment lahkih gospodarskih vozil je za Citröen zelo pomemben, saj se v večini velikostnih razredov uvršča razmeroma visoko na slovenskem trgu. Berlingo se uvršča na drugo mesto, takoj za volkswagen caddy, jumpy je po prodaji na sedmem mestu, jumper pa se trenutno nahaja na četrtem mestu za renaultom masterjem, fiatom ducatom in volkswagnom crafterjem. V celoti pa Citroënov program lahkih gospodarskih vozil na slovenskem trgu s 7,35-odstotnim tržnim deležem zaseda peto mesto.

predstavitev gospodarskih vozil Citroën Berlingo Van, Jumpy in Jumper | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zato je za znamko pomemben tudi prihod temeljito prenovljenih lahkih gospodarskih vozil, pri katerih izpostavljajo prenovljeni dizajn, ki se odraža predvsem spredaj, kjer očitno izstopa novi Citroënov logo. , Pomembna je tudi prenova kabine, ki se odraža v sedežih "advanced confort" ter večji stopnji digitalizacije, povečanem naboru pripomočkov za pomoč vozniku in varnost ter obsežni prodajni paleti, ki jo sestavlja vrsta različic vseh treh vozil.

Delovni berlingo v dveh izvedbah, električni precej cenejši

Ko gre za berlinga, v čigar razredu je Citroën svojega predstavnika s citroënom 2CV furgonette imel že od leta 1951, po epizodi s citroënom C15 pa je leta 1996 na ceste kočno zapeljal prvi berlingo, je najbolj očitno predvsem preoblikovanje prednjega dela z izstopajočima odbijačem in novim logotipom. V notranjosti sedeži poleg udobja omogočajo tudi modularnost, ki se odraža predvsem v odprtini za delno podaljšanje tovornega prostora za prevoz dolgih predmetov.

predstavitev gospodarskih vozil Citroën Berlingo Van, Jumpy in Jumper | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Voznikov delovni prostor je na voljo v dveh različno digitaliziranih različicah. Nižja stopnja ima poenostavljene, a modernizirane merilnike, na osrednji konzoli pa je namesto zaslona postaja za priklop pametnega telefona, ki s pomočjo aplikacije postane zaslon infotainmenta.

V višji ravni opreme je armaturna plošča povsem digitalizirana, na osrednjem delu armaturne plošče pa je 10-palčni na dotik občutljivi zaslon, preko katerega dostopamo do infotainmenta z ali brez navigacijske naprave in možnostjo slovenskega jezika. Večji je tudi nabor asistenčnih sistemov, med katerimi je tudi možnost digitalnega vzvratnega ogledala, ki se predvaja na steklu fizičnega ogledala.

predstavitev gospodarskih vozil Citroën Berlingo Van, Jumpy in Jumper | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Berlingo je na voljo z dolžinama M in XL z enakimi dimenzijami kot doslej. Daljša različica je na voljo tudi z dvojno kabino, pri kateri je zadnja klop vgrajena na premično predelno steno med potniškim in tovornim prostorom.

Poleg bencinskega motorja puretech 110 in dizelskih motorjev blueHDi 100 in 130, je prenovljeni berlingo na voljo tudi s prenovljenim električnim pogonom. Elektromotor glede na vozni program eco, normal ali sport, razvija moči 60, 80 ali 100 kilovatov, napaja pa se iz baterije s kapaciteto 50 kilovatnih ur, ki ji je nova tehnologija LFP omogočila večjo energetsko gostoto. Citroënov električni pogon po novem omogoča tudi tri stopnje rekuperacije zavorne energije.

predstavitev gospodarskih vozil Citroën Berlingo Van, Jumpy in Jumper | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Za električni berlingo je treba odšteti najmanj 31.600 evrov, s čimer je skoraj za tri evrske tisočake cenejši od predhodnika, najcenejši dizelski berlingo pa stane 20.800 evrov. Citroën kupcem ponuja tudi štiri leta oziroma 200 tisoč prevoženih kilometrov jamstva.

Jumpy stavi na raznovrstnost

O prenovi Citroënovega srednjega kombija jumpyja, čigar izročilo sega do leta 1994, lahko povemo podobne stvari kot o berlingu. Spredaj so novi žarometi, ki v primeru tehnike LED izstopajo z novim svetlobnim podpisom, ki postaja standarden za vse citroëne. Notranjosti so med drugim namenili tudi več odlagalnih površin, že v osnovi pa je namesto nosilca pametnega telefona na voljo manjši zaslon infotainmenta. Tudi jumpy prihaja z dvema dolžinama M in XL, ki imata obe tudi možnost dvojne kabine, vendar je pregradna stena pri obeh fiksna.

predstavitev gospodarskih vozil Citroën Berlingo Van, Jumpy in Jumper | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Enako velja tudi za električni pogon, ki je na voljo z dvema baterijama s kapaciteto 50 ali 75 kilovatnih ur. Za najcenejši dizelski jumpy z motorjem 1,5 blueHDi 120 je treba odšteti vsaj 28.000 evrov. Nad njim je 2-litrski dizelski motor z različicama blueHDi 145 in 180. Najcenejši električni jumpy pa stane vsaj 39.500 evrov.

Jumper z novim volanom in do 17 kubikov

Prenovljeni jumper, ki ga ima Citroën v ponudbi od leta 1994, že leta 1947 pa je ponujal "pujsa" type H, je oblikovno prenovljen predvsem spredaj, kjer so na voljo LED žarometi. Notranjost je lahko analogna ali popolnoma digitalizirana, bolj ali manj pa so novosti takšne kot v jumpyju. Na voljo je med drugim tudi električna parkirna zavora. Ko gre za tehniko, pa je treba izpostaviti še električni servo volan, ki nadomešča hidravličnega in omogoča več funkcionalnosti asistenčnih sistemov.

predstavitev gospodarskih vozil Citroën Berlingo Van, Jumpy in Jumper | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tako kot doslej, je jumper na voljo s širokim naborom karoserijskih različic, ki segajo od kombinacije dolžine in višine L2H1 do L4H3, ter omogočajo prevoze od 10 do 17 kubičnih metrov tovora in največje dovoljene mase od 3 do 4 tone. Na voljo so tudi šasije za nadgradnje z enojnimi ali dvojnimi kabinami.

Pod motornim pokrovom so novi motorji generacije FamB z močmi od 120 do 180 'konjev', ki so na voljo tudi v kombinacijah z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Najcenejši dizelski jumper je na voljo za najmanj 26.800 evrov. Kupci lahko sicer izbirajo kar med 89 verzijami furgonov in šasij. Za najmanj 54.800 evrov je na voljo tudi električni jumper, ki je opremljen s kombinacijo 200-kilovatnega elektromotorja in baterije s kapaciteto 110 kilovatnih ur, ki omogoča dosege do 430 kilometrov.

dezurni@styria-media.si

predstavitev gospodarskih vozil Citroën Berlingo Van, Jumpy in Jumper | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 1
  • Avatar Garancija
    Garancija 08:15 12.junij 2024.

    Rad bi spoznal dizajnerja,ziher je en klošar