Avto
35 ogledov

Kupujete nov avto? Izberite takšnega z AEB.

Volvo V40 Volvo
Ga bo vaš naslednji avtomobil imel? Sistem avtonomnega zaviranja v sili, ki lahko dokazano prepreči kar 27 odstotkov vseh nesreč, je na voljo komaj v petini novih evropskih avtomobilov. EuroNCAP že napovedal ukrepe.

Testiranja so dokazala veliko korist sistema za avtonomno zaviranje v sili (angleško autonomous emergancy braking – AEB), ki deluje s pomočjo kamere, v naprednih sistemih tudi v povezavi z radarjem. Neodvisna evropska agencija za varnost EuroNCAP ta aktivni varnostni pripomoček ceni kot enega najpomembnejših po uveljavitvi sistema za nadzor stabilnosti (ESC), saj je sposoben ob nepozornosti voznika preprečiti nesreče ali pa vsaj bistveno omiliti njihove posledice s pravočasnim zmanjšanjem hitrosti. Sistem praviloma deluje do 40 kilometrov na uro, najnaprednejši, kot je Volvov, pa so poleg vozil sposobni že prepoznavati tudi pešce.

Dve tretjini proizvajalcev ga sploh še nima

Organizacija pa na drugi strani opozarja na mlačen odnos nekaterih proizvajalcev do tega sistema, saj ga je mogoče trenutno dobiti komaj v 21 odstotkih avtomobilov, ki se prodajajo v Evropi, pa še to je v veliki večini na voljo le za doplačilo. Hkrati pa kar dve tretjini proizvajalcev tega sistema sploh še nima v ponudbi niti za en svoj model.

AEB zaviranje v sili | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Organizacija namerava to pospešiti tudi s pomočjo svojih pri kupcih cenjenih testov, saj bo od leta 2014 pri vrednotenju preizkušanih avtomobilov vključevala tudi podatek glede dostopnosti AEB.

Med vodilnimi pri uvajanju EuroNCAP navaja podjetja Volvo, Mercedes-Benz in Infiniti, ki AEB največkrat med vsemi ponujajo kot standardno opremo, hvali pa tudi vpeljavo sistema vsaj kot možnost med ljudske znamke in modele, kot so VW up!, ford fiesta, ford focus in honda civic. Kmalu se jim bo pridružila še fiat panda.

AEB je po mnenju EuroNCAP zelo pomemben pri izpolnjevanju cilja, da bi na evropskih cestah do leta 2020 prepolovili število umrlih v nesrečah, zato organizacija upa, da bodo institucije EU njegovo uporabo čim prej predpisale kot obvezno opremo vseh novih avtomobilov. Že danes pa EuroNCAP kupcem novih avtomobilov polaga na srce, naj pri odločanju vsekakor izberejo modele z AEB.

Kako deluje?

Sistem prek radarja ali laserskega žarka spremlja promet pred seboj. Če opazi preveliko razliko med hitrostjo avtomobila in vozila, ki vozi pred njim, na to opozori voznika z zvočnim in svetlobnim signalom. Če se voznik ne odzove in ne zavre, sistem začne zavirati sam, s tem pa prepreči ali vsaj bistveno upočasni hitrost pred trkom.

Komentarjev 1
  • Jani 12:43 01.avgust 2012.

    Pozabili so še na Hondo accord in Hondo crv,ki to ima že nekaj let !