Leta 1970 je dobila novega lastnika in v ladjedelnici je zavel nov veter. Vodilo podjetja je bila
že od samega začetka kakovost in ta se je obdržala vse do danes. Že štiri desetletja iz Cantineri
di Baia prihajajo hitri in kakovostni motorni čolni.
V zgodnjih sedemdesetih letih so namesto do takrat ustaljenih steklenih vlaken začeli
uporabljati kevlar. Laminirani trup je bil zaradi tega čvrstejši, hkrati pa tudi lažji, plovilo pa
s tem hitrejše. Sredi osemdesetih let so proizvedli posebno serijo plovil force one, ki je bilo
prva, s katero so presegli mejo 50 vozlov hitrosti. S tem so si zagotovili številna prva mesta na
najrazličnejših tekmah, tudi na legendarni v Monaku in s pomočjo tega vzpostavili nove standarde v
proizvodnji.
Danes v ladjedelnici izdelujejo sedem modelov, dolžine od 13 do 25 metrov. Baia one 43 spada
na začetek lestvice, saj gre za zelo iskano dolžino plovila. Baia One 43 je specifično plovilo.
13,33 metra dolgi daycruiser je nastal na oblikovalski mizi izključno kot rezultat želje kupcev. V
podjetju so izvedli raziskavo o mnenju kupcev, zbrali njihove predloge in želje ter jih uresničili
kolikor je bilo to mogoče. Rezultat je največja odprta in sončna terasa na plovilu takšne dolžine.
V širino meri 4,62 metra, skupna površina je 20 kvadratnih metrov. Dopolnjuje jo široka platforma
na krmi, ki spominja na rob bazena in na kateri se je mogoče sončiti, pravzaprav pa so prek nje
napeljani elektronski mostički, s pomočjo katerih iz skritih garaž "frčijo" skuterji ali jet-skiji.
Poleg prostranega in bogato opremljenega kokpita navduši še pogled z vrha premca in preostala
oprema: dve veliki ter udobni blazini za sončenje, postavljeni na teraso, prostor nad hladilnikom
dopolnjujejo še barska mizica in dva barska stolčka, nasproti "šoferskemu" mestu pa še elipsasti
stol, ki ga je mogoče zložiti.
Tudi pod palubo je baia svojevrstna. V svetlem salonu sta dve veliki klopi, ki spominjata na
ležalnike v starem Rimu. Prav tako kot takrat tudi tu ni mizice, saj se je hrana jedla v leže – cel
dan. V prednjem delu ladje je z ene strani tuš, nasproti stranišče. V kabini sta dve veliki ležišči
v obliki črke v, ki se s pomočjo dodatne deske in blazine spremenita v ogromno udobno ležišče. Tako
salon kot kabine so izraz danes modernega minimalizma v opremljanju, ki je podprt z razporedom
instrumentov, ki so dostopni, dobro pregledni in ergonomsko postavljeni. V notranjosti prevladujejo
tri barve – svetli les, bele blazine in temnomodra barva na naslonjalih ter vratih.
Baio One 43 poganjata, odvisno od opreme, dva volvova dizelska motorja D6 moči 257 kw (350
KM) do 353 kW (480 KM) s cilindri R6. Na razpolago imata 1100 litrov nafte, zbirnik za vodo pa ima
prostornino 350 litrov. V le eni kabini in salonu ima baia one le štiri ležišča, zato je tudi iz
tega razvidno, da plovilo ponuja veliko prostora za sproščanje in uživanje, pohvale pa si zasluži
tudi varnostna oprema.
23
ogledov
Lepotica s sončno streho
1/11
Ladjedelnica Baia, v kateri je bila proizvedena hitra in odprta baia one 43, v neapeljskem zaliva deluje od začetka šestdesetih let prejšnjega stoletja.