Prevoz na klic Eurban bo del nove ponudbe javnega potniškega prometa LPP, kjer so nam pojasnili, da se bo storitev izvajala zgolj z električnimi vozili. Vzok zato je dvig kakovosti storitve za uporabnike, storitev pa je dobrodošla tudi z okoljskega vidika, saj gre za prevoze brez škodljivih izpustov.
Storitev se bo izvajala na dva načina, in sicer po predhodno objavljenem voznem redu in po prilagodljivem voznem redu. To pomeni, da potniki električna vozila v naprej pokličejo na telefonsko številko in vozila počakajo na rednih avtobusnih linijah in na avtobusnih postajališčih.
Naročila dve uri v naprej
Na LPP pojasnjuejo, da je storitev namenjena izvajanju na območjih, kjer avtobusi vozijo redkeje ali pa se pojavlja manjše število potnikov ob določenih dnevih ali urah v dnevu. Na voznem redu posamezne linije bodo označeni termini, ko bo možno naročiti storitev. Med vožnjo so ob postankih dovoljeni vstopi drugih potnikov, število potnikov v električnem vozilu pa je omejeno s številom registriranih potniških mest.
Storitev poteka tako, da uporabnik prevoz naroči vsaj dve uri prej na telefonski števili 051 240 240 ali 01 58 22 555, potrebo po storitvi pa lahko sporočijo tudi na elektronski naslov eurban@lpp.si. Ob najavi potrebe za prevoz mora uporabnik sporočiti vstopno postajo in termin. Da ne prihaja do napak, naročila nadzira dežurni prometnik.
Pri LPP so za začetek uvedli testno linijo, in sicer je to linija številka 26 (Tuji Grm-Mali Lipoglav). Na podlagi rezultatov bodo kasneje vključevali nove linije. Osnovno storitev bodo potniki plačali po ceniku mestnega potniškega prometa. Plačilo za potovanje bo možno z Urbano ali mobilnim telefon.
Taksisti obupani
Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MU MOL ter Ljubljanskega potniškega prometa so nam že pred časom, ko smo pisali o načrtih prevoza na klic, zatrdili, da njihova storitev ne bo neposredna konkurenca Uberju, katerega prihod v Slovenijo napovedujejo za bližnjo prihodnost, neposredno pa niti taksistom, čeprav so priznali, da gre za širitev ponudbe javnega prevoza in je lahko s tega vidika tudi konkurenca taksijem - tako kot avtobusi.
Tomo Žmavc, predsednik Taksi društva Ljubljana, je za zurnal24.si povedal, da bo bolj kot car-sharing prav storitev LPP konkurenca taksijem: "Kaj pa mi delamo drugega, kot pobiramo ljudi."
Žmavc je tudi razočaran nad politiko, ki ne zna urediti taksi storitev. "Mi taksisti moramo posebej za plačevati različna zavarovanja, Jankovičevo vinjeto, tehnične preglede vozil moramo opravljati na pol leta, plačujemo 30 odstotkov dražje zavarovanje, drugi kot so letališki shuttli ali ponudniki različnih prevozov pa nam neposredno konkurirajo brez izpolnjevanja vseh teh zahtev."
grega.prebil@zurnal24.si