V klimatskih napravah nekaterih novejših avtomobilov se že uporablja plin R1234yf, ki je nadomestil prejšnji R134a in je obvezen za klimatske naprave vseh novih modelov vozil po letu 2011.
Plin R134a je namreč ob hlajenju absorbiral veliko toplote iz okolice in zato spada med okolju škodljive toplogredne pline. Plin R1234yf, ki se imenuje tetrafluorpropen in ga bodo morali imeti vsi novi avtomobili po letu 2017, nima toplogrednih lastnosti, po termo kemični sestavi pa je zelo podoben predhodniku.
Novi napravi za zanesljivo polnjenje
Prehod na nov hladilni plin zahteva tudi prilagoditev naprav za vzdrževanje v servisnih delavnicah. Ameriški Robinair, ki je del skupine Bosch, je v ta namen razvil dve novi napravi, ki omogočata natančno in zanesljivo polnjenje plina R1234yf.
Napravi so razvijali v sodelovanju z avtomobilskimi proizvajalci, njuno varnost, zanesljivost in učinkovitost pa so potrdili pri nemških združenjih TÜV in VDA. Napravi AC1234-7 in AC1234-8 z integriranim elektronskim nadzorom tlaka in temperature polnilnega plina omogočata 15-gramsko natančnost polnjenja in 95-odstotno rekuperacijo plina iz vozila.
Lažje vzdrževanje tudi pri hibridih
Napravi imata elektronski sistem tehtnic s tremi zaprtimi posodami z neodvisnimi tokokrogi batnega vbrizgavanja, ki preprečuje navzkrižno kontaminacijo olja in barvila, kar omogoča lažje in hitrejše vzdrževanje klimatskih naprav tudi pri hibridnih vozilih. Oba modela sta opremljena z inovativnim grafičnim vmesnikom z barvnim zaslonom ter velikimi merilniki nizkega in visokega tlaka. Tako ima serviser med vsemi postopki polnjenja stalen nadzor nad klimatsko napravo. Model AC1234-8 ima tudi identifikator vrste hladilnega plina, oba modela pa sta opremljena s priključki Eternet in USB ter s termičnim tiskalnikom.