Motorna in priklopna vozila, razen izjem navedenih v 50. členu Zakona o motornih vozilih, opravijo prvi tehnični pregled štiri leta po prvi registraciji, nato pa vsaki dve leti do osmega leta starosti.
Tehnična brezhibnost vozil, udeleženih v cestnem prometu, se preverja s tehničnim pregledom, ki pomeni postopek, s katerim strokovna organizacija ugotavlja podatke o vozilu, stanje delov, naprav in opreme vozila in izpolnjevanje drugih zahtev za vozilo, določenih s tem zakonom in na njegovi podlagi izdanimi predpisi.
Pade jih skoraj petina
Na tehničnih pregledih AMZS so nam pojasnili, da okoli 80 do 85 odstotkov vozil v prvo opravi tehnični pregled.
Naloga kontrolorja tehničnih pregledov je, ad najprej opravi identifikacijo vozila in preveri ujemanje z dokumenti. Nato opravi pregled zavornega sistema, naprave za upravljanje, vidljivosti iz vozila, svetlobne in električne opreme, osi, koles, pnevmatik, vzmeti in blažilnikov, karoserije vozila ali šasijskega okvirja in nanj pritrjenih delov, ostalih delov in opreme. Izmerijo se zavorni učinki in emisije izpušnih plinov. Oceni se tudi hrup (zaradi morebitne zamenjave delov izpušnega sistema) ter pregleda prisotnost obvezne opreme.
Kdaj vozilo ni tehnično brezhibno?
Ena nedelujoča žarnica za osvetlitev registrske tablice od dveh po novem pomeni pomanjkljivost, zaradi katere je vozilo pogojno tehnično brezhibno. Vozilo je lahko udeleženo v cestnem prometu, lastnik vozila oziroma uporabnik vozila pa je dolžan odpraviti to pomanjkljivost v roku 15 dni.
Vozilo ni tehnično brezhibno, v kolikor so pri pregledu ugotovljene napake. Najpogostejše napake, ki jih odkrijejo kontrolorji pri tehničnem nadzoru vozila so na svetlobni opremi (predvsem neustrezna nastavitev žarometov in nedelujoče žarnice), na zavornem sistemu (tudi počene zavorne cevi, blokirani ali netesni zavorni cilindri kolesnih zavor, izrabljenost zavornih oblog, neučinkovitost parkirne zavore) ter na krmilnem mehanizmu in kolesnih obesah (končniki, zglobi - zračnost). Poleg teh se med napakami pojavljata tudi neustrezno stanje pnevmatik in pomanjkljiva obvezna oprema, odgovarjajo na AMZS.
Meritve izpušnih plinov
Po njihovi oceni ima 10 do 15 odstotkov od vseh na tehničnem pregledu zavrnjenih vozil, napako v zvezi s prekoračitvami vrednosti pri meritvi izpušnih plinov, najpogosteje v povezavi s puščanjem izpušnega sistema.
Na Javni agenciji za varnost v prometu (AVP) zato svetujejo, da se za vozilo pred tehničnim pregledom opravi servisni pregled, ki je pogosto brezplačen. Tako je tudi za člane AMZS pregled brezplačen, prihod na pregled pred opravljenim tehničnim pregledom pa še posebej svetujejo lastnikom starejših, slabše vzdrževanih vozilih.
Na AVP pojasnjujejo, da pravilnik ne določa, kdo lahko pripelje vozilo na tehnični pregled. Vozilo lahko pripelje na tehnični pregled kdorkoli, pogoj je, da predloži originalne dokumente vozila. Registracijo oziroma podaljšanje veljavnosti prometnega dovoljenja pa lahko opravi zgolj lastnik oziroma druga oseba s pisnim pooblastilom lastnika.