Žurnal24. Raziskovalno-razvojni center AMZS Centra varne vožnje na Vranskem je na pobudo Žurnala24 med slovenskimi vozniki in voznicami izvedel raziskavo o poznavanju 16 osnovnih kontrolnih lučk v vozilu.
Devet dni za odpravo napake
V anketi je sodelovalo 2.745 ljudi. Če rezultate primerjamo z britansko raziskavo, v kateri kar 98 odstotkov vprašanih ni poznalo vseh osnovnih kontrolnih lučk, je pri nas takih “samo” 85 odstotkov voznikov. Vse prepozna torej le vsak sedmi. V zadnjem letu se je opozorilo za samodiagnozo motorja prižgalo pri 34 odstotkih slovenskih voznikov, znak za polnjenje akumulatorja pri 24 odstotkih in znak za tlak motornega olja pri 20 odstotkih voznikov. V povprečju so vozniki potrebovali devet dni, da so odpravili napako.
Kontrolne lučke niso za okras
Neodzivnost povzroča visoke stroške
Klemen Turk iz tehnične službe AMZS pa dodaja: "Na podlagi lastnih opažanj so voznikom, ki so že imeli izkušnje z okvarami na vozilu mnogo bolj poznane kontrolne lučke, ki se navezujejo na tehnične okvare vozila (na primer kontrolna lučka za samodiagnozo motorja, kontrolna lučka za previsoko temperaturo motorja, kontrolna lučka za polnjenje akumulatorja) kot preostale, na katere do zdaj še niso bili toliko pozorni."
S sodobno tehnologijo se v vozilih povečuje tudi število kontrolnih lučk in vozniki se premalo zavedajo, da so v prvi vrsti namenjene predvsem njihovi varni in učinkoviti vožnji. Ker ima voznik v svojem vozilu prvi kontakt s kontrolnimi lučkami, se mora pravilno in hitro odzvati na vsako lučko, ki se prižge na armaturni plošči.
Rešitev je vlečna služba
"Nepravilna odzivnost ima lahko hude posledice za varnost voznika in soudeleženih v prometu, povzroči pa lahko tudi dodatne okvare in s tem posledično višje stroške popravila. Za lažje razumevanje kontrolnih lučk je vsako vozilo opremljeno z navodili za uporabo, kjer so natančno opisane kontrolne lučke in njihov pomen, zato voznikom svetujem, naj ob prižigu kontrolne lučke, katere pomena ne poznajo, nemudoma pogledajo v omenjena navodila oziroma kontaktirajo servis, kjer jim bodo strokovno svetovali, kako se pravilno odzvati. Ob pojavu nekaterih kontrolnih lučk je lahko namreč vožnja tvegana. Takrat je najbolje poklicati vlečno službo in stanje vozila preveriti na servisu," zaključuje Turk.
Dve od zgoraj prikazanih lučk, ki naj bi bile standardne sta na mojem avtomobilu popolnoma drugačni.
kapibara in kdo ima po tvoje prav? Slovenci, kjer je dobesedno trend, da se vozila menjajo vsakih 7, če ne celo 4 leta ali Angleži (pa tudi večina ostalega sveta) kjer imajo isti avtomobil v lasti in uporabi 20 let… ...prikaži več in več? Na eni strani Slovenci jamramo, da ničesar nimamo, Angleži (in Američani ter še kdo) pa ta denar, ki ga mi zmečemo v nakup novodobnih igračk, polnih elektronike, ki se ogromno kvari, oni porabijo za potovanja ali pa ga enostavno dajo na stran. V evropskem merilu je Slovenija za moje pojme nadpovprečno neekonomična pri nakupu in uporabi vozil.
To samo pomeni, da je cerka 70% lastnikov avta, ki še nimajo vse te novodobne tehnologije vgrajene. sama stara jajca.. naj poveji koliko je povprečna starost vozil v GB in SLO..