Avto > Mehanik leta
1999 ogledov

Prepoznava jih vsak sedmi Slovenec

Opozorilne lučke Gregor Prebil
Raziskava. Slovenski vozniki boljši od britanskih.


Žurnal24.
Raziskovalno-razvojni center AMZS Centra varne vožnje na Vranskem je na pobudo Žurnala24 med slovenskimi vozniki in voznicami izvedel raziskavo o poznavanju 16 osnovnih kontrolnih lučk v vozilu.

Devet dni za odpravo napake

V anketi je sodelovalo 2.745 ljudi. Če rezultate primerjamo z britansko raziskavo, v kateri kar 98 odstotkov vprašanih ni poznalo vseh osnovnih kontrolnih lučk, je pri nas takih “samo” 85 odstotkov voznikov. Vse prepozna torej le vsak sedmi. V zadnjem letu se je opozorilo za samodiagnozo motorja prižgalo pri 34 odstotkih slovenskih voznikov, znak za polnjenje akumulatorja pri 24 odstotkih in znak za tlak motornega olja pri 20 odstotkih voznikov. V povprečju so vozniki potrebovali devet dni, da so odpravili napako.

Kontrolne lučke niso za okras

Kontrolne lučke | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
"Lučke, kot so za ABS, ESP in varnostne blazine, so za varnost zelo pomembne in v avtomobilu niso za okras," pravi inštruktor AMZS Brane Legan, ki skupaj s sodelavci inštruktorji že nekaj časa prepoznava veliko težavo, da vozniki ne prepoznavajo opozorilnih lučk in jim ne posvečajo dovolj pozornosti. "To se odraža kot osnovna težava pravočasnega in učinkovitega usklajevanja vožnje s predpisano hitrostjo v različnih prometnih situacijah. Na osnovi teh opažanj in rezultatov raziskave menim, da voznikom med vožnjo ne uspe pravočasno prepoznati pomembnih kontrolnih znakov, ob tem pa jih poznajo premalo natančno. To je za njihovo varnost zelo pomembno, saj jih opozarjajo, da je nek sistem v okvari; znaki za meglenke, dolge luči jih seznanjajo, katere imajo prižgane, in lahko luči pravilno uporabljajo, preklapljajo. Ker imajo vsi ti znaki, lučke svoj pomen in se prižgejo z razlogom, je pomen treba poznati, saj omogočajo pričakovano, učinkovito in primerno varno vožnjo," razlaga Legan.

Neodzivnost povzroča visoke stroške

Klemen Turk iz tehnične službe AMZS pa dodaja: "Na podlagi lastnih opažanj so voznikom, ki so že imeli izkušnje z okvarami na vozilu mnogo bolj poznane kontrolne lučke, ki se navezujejo na tehnične okvare vozila (na primer kontrolna lučka za samodiagnozo motorja, kontrolna lučka za previsoko temperaturo motorja, kontrolna lučka za polnjenje akumulatorja) kot preostale, na katere do zdaj še niso bili toliko pozorni."

S sodobno tehnologijo se v vozilih povečuje tudi število kontrolnih lučk in vozniki se premalo zavedajo, da so v prvi vrsti namenjene predvsem njihovi varni in učinkoviti vožnji. Ker ima voznik v svojem vozilu prvi kontakt s kontrolnimi lučkami, se mora pravilno in hitro odzvati na vsako lučko, ki se prižge na armaturni plošči.

Rešitev je vlečna služba

"Nepravilna odzivnost ima lahko hude posledice za varnost voznika in soudeleženih v prometu, povzroči pa lahko tudi dodatne okvare in s tem posledično višje stroške popravila. Za lažje razumevanje kontrolnih lučk je vsako vozilo opremljeno z navodili za uporabo, kjer so natančno opisane kontrolne lučke in njihov pomen, zato voznikom svetujem, naj ob prižigu kontrolne lučke, katere pomena ne poznajo, nemudoma pogledajo v omenjena navodila oziroma kontaktirajo servis, kjer jim bodo strokovno svetovali, kako se pravilno odzvati. Ob pojavu nekaterih kontrolnih lučk je lahko namreč vožnja tvegana. Takrat je najbolje poklicati vlečno službo in stanje vozila preveriti na servisu," zaključuje Turk.

Komentarjev 3
  • mucek4 15:33 28.oktober 2013.

    Dve od zgoraj prikazanih lučk, ki naj bi bile standardne sta na mojem avtomobilu popolnoma drugačni.

  • Trovlak 15:05 28.oktober 2013.

    kapibara in kdo ima po tvoje prav? Slovenci, kjer je dobesedno trend, da se vozila menjajo vsakih 7, če ne celo 4 leta ali Angleži (pa tudi večina ostalega sveta) kjer imajo isti avtomobil v lasti in uporabi 20 let ...prikaži več in več? Na eni strani Slovenci jamramo, da ničesar nimamo, Angleži (in Američani ter še kdo) pa ta denar, ki ga mi zmečemo v nakup novodobnih igračk, polnih elektronike, ki se ogromno kvari, oni porabijo za potovanja ali pa ga enostavno dajo na stran. V evropskem merilu je Slovenija za moje pojme nadpovprečno neekonomična pri nakupu in uporabi vozil.

  • kapibara 14:22 28.oktober 2013.

    To samo pomeni, da je cerka 70% lastnikov avta, ki še nimajo vse te novodobne tehnologije vgrajene. sama stara jajca.. naj poveji koliko je povprečna starost vozil v GB in SLO..