Še med polprevodniško krizo in posledično osredotočenostjo na dražja vozila je šef Mercedesa Ola Källenius ugotovil, da je na ta način mogoče zaslužiti bistveno več denarja. Mercedes je dosegel rekordni dobiček. Glede na uspeh bodo zdaj pri nemškem proizvajalcu premijskih vozil še okrepili strategijo luksuza. Cilj je do leta 2026 v primerjavi z današnjo bazo 250.000 enot povečati število enot v najbolj luksuznem razred za 60 odstotkov. Sem spadajo razred S, Maybach, SL, EQS in pripadajoči SUV, GLS, razred G in vsa vozila AMG.
"Tržnih deležev ne bomo več povečevali po negospodarskih poteh, ampak bomo ohranili samodisciplino, ki smo jo dosegli zadnjih nekaj let," je v konferenčnem klicu z novinarji dejal finančni direktor Harald Wilhelm. Automobilwoche povzema, da bo imela rast ustvarjanja vrednosti prednost pred obsegom proizvodnje. To se bo zgodilo ne glede na ukrepe konkurence. Kljub temu je kot srednjeročen cilj po besedah Wilhelma stremeti k povečanju prodaje v višini petih odstotkov na leto. Vendar naj bi se to zgodilo predvsem v višjih segmentih, torej od razreda S do največ C razreda. Tja naj bi usmerili tri četrtine vseh naložb.
Nič več pomlajevanja kupcev s kompaktnim razredom
Po drugi strani pa se bodo kompaktni modeli, ki so bili nekoč mišljeni kot vstopna točka v znamko Mercedes-Benz in so pravzaprav sprožili pomlajevanje kupcev v Evropi in ZDA, bistveno zmanjšali. Na Kitajskem kupci razreda S pogosto niso starejši od 30 let, zato argument uvedbe dragih vozil za znamko ne igra več vloge. Z naslednjo generacijo kompaktnega razreda, načrtovano od leta 2024, naj bi izločili tri od sedmih modelov. Po informacijah Automobilwoche naj bi to bili razred B, limuzina razreda A in CLA shooting brake. Po drugi strani bodo ohranili razred A, GLA, GLB in CLA, pri čemer dopuščajo možnost drugačnega poimenovanja modelov.
Vstopni modeli blagovne znamke bi morali biti postavljeni višje kot zdaj in bodo morali ustrezati novim luksuznim standardom glede tehnologije in kakovosti. Primer, naslednji razred A, ki bo temeljil na platformi MMA za električne pogone, bo prvi prejel nov operacijski sistem MB.OS, ki znatno poveča obseg aplikacij in naknadno nameščenih funkcij. Poleg tega bodo komponente s tehnološke platforme EQXX, kot je kompaktna baterija ali nov pogonski sklop, našle pot tudi v kompaktni razred.
Manj modelov pomeni manj dela za Mercedesove tovarne. Källenius ne predvideva potrebe po prilagajanju zmogljivosti. V Rastattu in Kecskemetu na Madžarskem na primer izdelujejo predvsem kompaktne modele. Prilagodljivost tovarn omogoča prerazporeditev, ne da bi se zaposleni morali bati za svoje službe.
Gonilo je Kitajska
Na drugi strani načrtujejo tudi nove modele, predvsem v višjih segmentih. Poleg električnega terenca Maybach, ki temelji na modelu EQS, bo na voljo tudi Maybachova različica nedavno predstavljenega roadsterja SL. AMG bo leta 2025 predstavil prvi popolnoma električni model. Razširili bodo tudi nabor omejenih serij vozil. Källenius kot vzor navaja AMG-jevo serijo "black", po kateri je bilo veliko povpraševanje. Drug primer je omejena serija maybach edition, ki jo je navdihnil umetnik Virgil Abloh. Izdelali so le 150 enot. Razredu G naj bi dodali še dodatno različico.
Ključni gonilnik strategije je kitajski trg, kjer Mercedes že leta proda velik del svojih posebej dragih vozil, kot je maybach razreda S. "Še vedno pričakujemo znatno rast v naslednjih desetih letih," pravi Källenius. V Evropi še vedno obstaja potencial, saj se število bogatih ljudi povečuje, čeprav je trg z vozili na drugi strani zasičen.
Najmanj sprememb je pričakovati pri razredih E in C, ki sta še naprej eden od glavnih sestavnih delov znamke. Prodajo pri Mercedesu naj bi digitalizirali bolj kot doslej. Neposredna prodaja preko tako imenovanega zastopniškega modela omogoča podjetju enotno določanje cen za vse povezane trgovine. Do leta 2025 naj bi na ta način opravili 80 odstotkov prodaje. Poleg tega so na novo definirani paketi opreme namenjeni zmanjšanju kompleksnosti konfiguracije in s tem prihranku stroškov. Tradicionalna maloprodaja se bo s prehodom verjetno močno skrčila. V ta namen so načrtovani centri za doživetje, ki že obstajajo v Dubaju za AMG ali v Šanghaju za Maybach.
Torej bodo iz svoje flote izločili renoje...pa tud tko ne bo ne vem kaj ostalo...
Ni problema, nakoncu vsi končajo po rezervatih ;-)