Z njim pa si deli še veliko več, saj gre za kangooju tehnično enak avtomobil, ki je plod sodelovanja med Daimlerjem in Renaultom, tako kot njegov predhodnik.
A če se je citan v prejšnji generaciji od kangooja razlikoval zgolj po nekaj podrobnostih, so se stuttgartski oblikovalci pri sedanjem veliko bolj potrudili in ga precej bolj oddaljili od francoskega bratranca. Zadaj sicer razlike ne boste tako lahko zaznali, saj sta si oba precej podobna, drugače pa je spredaj, kjer se citan od kangooja ne razlikuje le po maski, kot je to veljalo za predhodnika, ampak je drugačen kar ves sprednji del. Niti ponoči se torej ne bi moglo zgoditi, da bi prišlo do pomote glede identitete avtomobila.
Ima vse, kar imajo…
Zgodba o posebni identiteti citana se nadaljuje tudi v potniški kabini, predvsem z armaturno ploščo in volanskim obročem, ki sta povsem drugačna od kangoojevih in nezmotljivo nosita Daimlerjev pečat. Daimlerjevim konstruktorjem je, kljub temu, da sta merilnika hitrosti in motornih vrtljajev povsem analogna, uspelo v ureditev notranjosti citana vključiti praktično vse za stuttgartsko znamko značilne posebnosti, denimo multifunkcijsko ročico na levi strani volana in šobe klimatske naprave, ki se zgledujejo po motorjih reakcijskih letal. In tudi precej digitalnega pridiha, ki je danes kar samoumeven.
Velikega in širokega zaslona v citanu sicer ni, so pa elementi infozabavnega sistema domiselno razporejeni med običajnim zaslonom na armaturni plošči in majhnim zaslončkom med merilnikoma. Grafika je enaka, zadeva odlično deluje in tudi dojemanje celotne zasnove je precej blizu temu, česar smo vajeni iz ostalih mercedesov. Tudi na večfunkcijskem volanskem obroču, ki je sicer opremljen s »pravimi« stikali, so, pa naj nam je to všeč ali ne, na dotik prstov občutljive drsne ploščice. Njihova učinkovita uporaba namreč v vsakem primeru potrebuje nekaj vaje.
Morda je v tem primeru na mestu manjša pripomba. Testni citan je bil namreč opremljen z vzvratno kamero, ki je, glede na to, da je šlo za furgonsko različico z velikim zaprtim tovornim prostorom, torej brez zadnjih stekel, med vzvratnimi manevri v veliko pomoč. Ista kamera bi lahko bila vozniku v pomoč tudi v vlogi notranjega vzvratnega ogledala, ki ga v avtomobilu brez zadnje šipe seveda ni bilo, vendar pa je delovala le pri majhnih hitrostih.
Takoj, ko se je hitrost vožnje povečala, se je namreč slika vzvratne kamere izključila in na zaslonu se je pojavil napis, da bi njena uporaba lahko vozniku odvrnila pozornost od prometa. Različne funkcije infozabavnega sistema, ki vam pozornost pogosto odvrnejo od dogajanja na cesti, torej med vožnjo lahko uporabljate, slike vzvratne kamere, ki bi povečala pregled nad dogajanjem za avtomobilom, pa ne?
Uporaben tovorni prostor
Kot rečeno je na testu bil furgonski citan, kar pomeni, da je za voznikovim in sovoznikovim sedežem bila velika predelna stena, ki ju je ločila od tovornega prostora. Ta je povsem uporaben, saj vanj gre do 2,5 kubičnega metra tovora, ki je lahko zložen tudi na evropaleto in težak malce več kot 700 kilogramov. »Tonski kombi« citan sicer res ni, a tega se od takšnega avtomobila niti ne pričakuje. Olajšano je tudi nalaganje tovora, saj je citan poleg vrat na zadku opremljen tudi z dvoje bočnih drsnih vrat. Testni citan je sicer imel dve doplačilni možnosti: leva bočna vrata in dvižna vrata. Serijska zadaj so namreč tretjinsko deljena krilna vrata, ki se odpirajo vstran, kar je mogoče na lahkem gospodarskem vozilu bolj koristno.
Tudi različnih pritrdilnih mest je več kot dovolj, dodatno uporabnost pa omogoča tudi ukrivljena oblika predelne stene. Po eni strani si zaradi nje voznik in sovoznik laže nastavita udoben položaj sedežev, po drugi strani pa na dnu tovornega prostora omogoča prevažanje malce daljših predmetov.
110 ni 110
Primeren namenu uporabe tovornega citana se zdi tudi motor. Testnega je namreč poganjal 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik z oznako 110 CDI, ki pa je malce zavajajoča. Pričakovali bi, da označuje 110 'konjev' moči, a je te dejansko le za 95 'konjev' oziroma natanko 70 kilovatov. Navora pa je za 260 njutonmetrov, dovolj, da citan brez tovora med pospeški vzbuja vtis veliko bolj iskrega pospeševanja od uradnih 13,8 sekunde do 100 kilometrov na uro in s tema kaže, da ima dovolj rezerve tudi za omenjenih sedem stotov dovoljene obremenitve.
Tudi s svojo ceno citan kaže, da je bolj namenjen obrtnikom kot pa tistim, ki iščejo prestižni mercedes po vzoru stuttgartskih osebnih modelov. Za dobro opremljeni testni avtomobil bi morali namreč odšteti 28.762 evrov, citan pa je na voljo tudi za manj kot 19.000 evrov. Citan je sicer na voljo tudi z zadnjo vrsto sedežev, ki stane dodatne tri tisočake, vendar tudi v tem primeru gre predvsem za lahko gospodarsko vozilo. A tudi tistim, ki si želijo pravi osebni limuzinski kombi z znaki prestiža, ni treba vreči puške v koruzo, saj prihaja družinsko-prestižni mercedes-benz razred T.
Mercedes-benz citan furgon 110 CDI.
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.461 ccm
Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 3.750 vrtljajih
Največji navor: 260 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 164 km/h, 13,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.498 x 1.919 x 1.832, medosna razdalja 2.716
Prtljažnik (v litrih): 2,5 m3
Poraba: 5,5 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 144 g/km
Cena v evrih: 28.762