Mercedes je na trg električnih SUV-jev vstopil z modelom EQC. Sledila sta manjša modela EQA in EQB, zdaj pa so predstavili svoj najbolj prestižen in na najbolj napreden električni športni terenec, EQS SUV.
![Mercedes EQS | Avtor: Mercedes](/media/img/15/a0/735946e98ecfa696d95b.jpeg)
Električni športni terenec ima v osnovi električni motor na zadnji premi, različica 4matic pa dodatno še na prednji osi. V modelu 4matic funkcija torque shift omogoča pametno brezstopenjsko porazdelitev voznega navora med zadnjim in sprednjim elektromotorjem.
![Mercedes EQS | Avtor: Mercedes](/media/img/1c/b9/cdba832911ae22995df1.jpeg)
Osnovni EQS SUV je izvedenka 450+ s 355 KM (264 kW) in 568 Nm navora, nad njim pa je Mercedes EQS 580 4matic z močjo 536 KM in 858 Nm navora.
![Mercedes EQS | Avtor: Mercedes](/media/img/e2/24/ee06657096d78ed4e76c.jpeg)
Po zagotovilih nemškega premijskega proizvajalca vozil je mogoče pri obeh različicah baterijo od 10 do 80 odstotkov napolniti v samo 31 minutah, seveda v primeru, da sta priključena na hitri polnilnik DC. Polnjenje je omogočeno z največjo močjo 200 kW, pri polnjenju z izmeničnim tokom pa je baterija napolnjena v dobrih 11 urah.
![Mercedes EQS | Avtor: Mercedes](/media/img/65/f8/ec0e1b4898e81e3e185f.jpeg)
Pri Mercedesu so postregli s podatkom o dosegu po ciklu WLTP več kot 600 kilometrov. Vseeno je skupni doseg bistveno manjši kot pri limuzini EQS, ki lahko prevozi 770 km (po WLTP).
![Mercedes EQS | Avtor: Mercedes](/media/img/ff/a4/432d4e7f3c5f991fd2f9.jpeg)
Konkurenti
Glavna konkurenta sta tesla model X in BMW iX xDrive50i. Mercedes je nekoliko višji in daljši od konkurenčnih SUV-jev, saj v dolžino meri 5,13 metra, 1,955 metra v širino in 1,727 metra v višino. Izbirna tretja vrsta sedežev je še ena funkcija, za katero pričakujemo, da jo bodo želeli številni kupci. Poleg tega si EQS SUV deli medosno razdaljo (3,2 metra) z limuzino EQS, vendar je višji za skoraj 20 centimetrov. Drugo vrsto sedežev je mogoče električno premikati naprej in nazaj v dolžino 12,7 centimetra.
![Mercedes EQS | Avtor: Mercedes](/media/img/88/cb/1e31f6166a1ca3b3486d.jpeg)
Različica 450+ bo standardno opremljena z 12,8-palčnim multimedijskim zaslonom in 12,3-palčnim zaslonom z informacijami o vožnji. Na voljo bodo tudi panoramska streha, ogrevani sedeži in možnost dodajanja tretje vrste za skupno sedem potnikov.
S skenerjem prstnih odtisov na srednji konzoli je mogoče shraniti do sedem različnih uporabniških profilov. Nato jih je mogoče dodeliti določenim sedežem v vozilu, kjer lahko posamezni uporabniki uživajo v nastavitvah in udobju, ki jim je osebno všeč.
![Mercedes EQS | Avtor: Mercedes](/media/img/de/db/bc5a7a5168637435c6dc.jpeg)
Vrhunec notranje opreme predstavlja revolucionarni MBUX Hyperscreen. Ta velika, ukrivljena zaslonska enota sega skoraj v celoti od levega proti desnemu A-stebričku vozila. Trije zasloni so nameščeni pod skupnim steklenim pokrovom in so vizualno povezani.
EQS SUV je serijsko opremljen z zračnim vzmetenjem airmatic s prilagodljivim sistemom blaženja, sistemom dynamic select, ki vključuje različne režime vožnje: comfort, sport, eco in individual, ter 10-stopinjskim krmiljenjem zadnje osi.
![Mercedes EQS | Avtor: Mercedes](/media/img/00/18/48469e4ce95df5012859.jpeg)
Prodaja se začne še letos. Cene še niso znane.