Poročali smo o nameri ministrstva za infrastrukturo, ki ga vodi minister Jernej Vrtovec (NSi), da bi v popravljenem Zakonu o pravilih cestnega prometa znižali nekatere najpogostejše kazni za prehitro vožnjo.
Vlada je to včeraj s potrditvijo ZPrCP-F tudi zares storila. Zakon morajo zdaj potrditi še v državnem zboru. Minister Vrtovec pa v nastopu pred kamero ni povedal, da gre pravzaprav za dvojno znižanje, saj je popravljeni osnutek zakona, ki so ga v vladno obravnavo poslali sredi decembra, nekatere predvidene kazni še dodatno zmanjšal, tako da so ob upoštevanju možnosti plačila polovičke zdaj že smešno nizke, na primer 20 evrov za prekoračitev do 10 km/h. Hkrati se poslavljamo od kategorije prekoračitev "do 5 km/h", nadomestila jo je kategorija "do 10 km/h".
Pri branju novih tarif je treba imeti v mislih, da bo ogromno voznikov na koncu plačalo precej višje zneske, če bodo pri prehitri vožnji ujeti z avtomatiziranimi merilniki in jih policist ne bo ustavil neposredno po zaznavi kršitve. Gre namreč za razliko med plačilnim nalogom in postopkom o prekršku, ki avtomatsko zvišuje skupni znesek. To pomeni, da je treba k vsakemu znesku dodati še vsaj 40 evrov, pri kaznih nad 400 evrov pa 10 odstotkov. Za izrečeno stransko sankcijo kazenskih točk je treba doplačati 50 evrov.
Cona 30 km/h
Predlog prinaša bistveno zmanjšanje kazni pri vožnji skozi cono 30 km/h. Zdaj veljavni zakon pravi, da za prekoračitev med 5 in 10 km/h kaznuje z 80 evri, z vožnjo med 10 in 20 km/h nad omejitvijo, ki je najpogostejša napaka voznikov ob spregledanju znaka za cono, pa 300 evrov. Oktobrski predlog je predvideval v prvem primeru 60, nato 250 evrov. Najnovejši "cenik" pa zdaj za prekoračitev vključno do 10 km/h v coni 30 km/h ali na območju umirjenega prometa predvideva 40 evrov, torej kolikor je doslej zagroženo za prekoračitev do 5 km/h.
Za prekoračitev med 10 in 20 km/h bi po novem plačali le še 130 evrov, kar je 56-odstotni "popust" v primerjavi s sedaj veljavnim zakonom. Voznik dobi tudi tri kazenske točke.
Za prekoračitev nad 20 km/h pa ni milosti, tudi zadnji popravek zakona predvideva kazni od 500 do 1.200 evrov in sedem do 18 kazenskih točk.
V naselju
Izničena je kategorija do 5 km/h, namesto tega bi za prekoračitev do 10 km/h zdaj veljala enotna tarifa 40 evrov, medtem ko trenutno velja 80 evrov, po vmesnem predlogu pa je bilo predvideno 60 evrov. Upad zneska je torej 50-odstoten.
Za prekoračitev med 10 in 20 km/h je zdaj predlog 125 evrov, medtem ko je doslej veljalo 250 evrov. Predvidene so tudi tri kazenske točke.
Med 20 in 30 km/h prek omejitve bo zdaj "vredno 250 evrov in 5 kazenskih točk, med 30 in 40 km/h 500 evrov in sedem točk. Nova je kategorija med 40 in 50 km/h nad omejitvijo, predvidena kazen je 750 evrov in 9 točk. Nad 50 km/h bo kazen 1.200 evrov in izguba izpita.
Izven naselja
Za prekoračitev do 10 km/h je tako kot že doslej zagrožena kazen 40 evrov, medtem ko bi za prekoračitev med 10 in 20 km/h kršitelj plačal 60 evrov. Zdaj je tarifa 80 evrov. Dodatno se zmanjšuje kazen 20-30 km/h. Če trenutno še velja 160 evrov, je vmesni predlog predvidel 130 evrov, v prihodnje pa bo 120 evrov. Skupni "popust" je 25-odstoten.
Opazno nižje so tudi kazni v še bolj "divjaških" kategorijah 30-40 km/h in bi namesto 250 zdaj znašalo 200 evrov, ostajajo tri točke. Za 100 evrov na 400 evrov je padla tudi kazen v kategoriji med 40 in 50 km/h prek omejitve, predvidenih je pet točk. Nad 50 km/h ni milosti, ostaja kazen 1.200 evrov in 18 kazenskih točk.
Na avtocesti in hitri cesti
Razpon najcenejše kršitve se po novem razširja s kategorije 0-10 km/h na 0-20 km/h in "stane" 40 evrov. Za kršitev med 20 do 30 km/h ostaja predvidenih 60 evrov, za deset evrov na 120 evrov pa novi predlog znižuje prej predlagano kazen prekoračitve med 30 in 40 km/h.
Med 40 in 50 km/h ostaja 250 evrov in tri točke, kar za 100 evrov pa je upadla kazen v kategoriji 50-60 km/h in namesto 500 evrov zdaj znaša 400 evrov. Voznik bo dobil pet kazenskih točk. Prekoračitev nad 60 km/h bo še naprej stala 1.200 evrov in devet kazenskih točk.
Minister se pri nižanju izgovarja na stroko
Stroka se strinja s stališčem ministra Vrtovca, da so kazni v Sloveniji (brez upoštevanja "polovičke") zelo visoke, če jih primerjamo z drugimi zakoniki po Evropi. A da imamo v Sloveniji še naprej tako visoko število kršitev za prehitro vožnjo, je kriv predvsem preslab nadzor, ki se kaže tako v premajhnem številu policijskih patrulj na cesti kot v nizkem številu avtomatiziranih merilnih naprav, še dodajajo strokovnjaki s področja obnašanja voznikov.
Po podatkih, ki so podlaga za spremenjenji zakon, je letos do konca novembra zaradi prehitre vožnje na slovenskih cestah umrlo 26 ljudi, kar je skoraj tretjina vseh.
Vrtovec sicer zatrjuje, da bo vlada v prihodnje še bolj poudarjala preventivne programe ozaveščanja voznikov, hkrati pa da bo krepila tudi nadzor. Prvi rezultat naj bi bil že sredin dogovor o vzpostavitvi avtocestne policije, nista pa vlada oziroma policija predstavili nobenih novih ukrepov za nadzor izven avtocest, kjer je nesreč zaradi hitrosti največ in so najhujše.
Še so visoke kazni,ker za malo prekoračeno hitrost je res mnogo preveč bilo ,danes je bolj problem mobitel ,avti so več ali manj vsi varni oz. veliko bolj kot 30 let nazaj recimo pa malo večja hitrost ni neki problem… ...prikaži več bremzanja in tudi gume so vsak dan kvalitetnejše
www︎.︎OrPic︆.︆net - oddličen projekt za odrasle, ki želijo najti parrtnerja za seks
Še vedno so kazni višje kakor v Nemčiji. Pa poglejte njihove dohodke.