Avto
10 ogledov

Misija econetic: Bolgarija

1/21
Žurnal24 main
Za ogled 41. relija Bolgarija po vrsti, ki je obenem veljal tudi za prvega v WRC tekmovanju, smo kot prevozno sredstvo vzeli mondea econetic.

Ta naj bi še bolj nazorno prikazoval nasprotje, ki ga predstavljajo potratna WRC tekmovanja, in ekološkost, ki jo zasleduje najbolj čist in ekološko sprejemljiv mondeo.

Na avtocesti udoben, manjka šesta prestava
Na natančno 1.003 kilometre oddaljeni poti do Borovetsa, kjer je bil štab tokratnega reli tekmovanja, smo na poti do Beograda in Niša preživeli večinoma na avtocesti, kjer se je econetic mondeo izkazal z zadostno mero moči iz 1,8-litrskega TDCi motorja, ki razvije 92 kilovatov in 320, kratkotrajno pa celo 340 Nm navora.

Econetic Bolgarija
Število prevoženih kilometrov: 3.218
Trajanje poti: 4 dni
Relacija: Ljubljana–Sofia–Borovets–Sofia–Ljubljana
Namen: obisk WRC relija
Razmerje poti (avtocesta : regionalne ceste : zavite gorske ceste): 60 : 15 : 25

Moči je dovolj v vseh režimih delovanja in tudi pri pospeševanjih pri hitrostih, ki jih lahko dosegamo na avtocesti. Nekoliko se zna velikosti in moči motorja poznati le polna naloženost, kjer je treba večkrat poseči po prestavni ročici. Ta, ali bolje rečeno menjalnik, je tudi glavna pomanjkljivost ekološke različice mondea, saj se od 1,8 TDCi trend različice, ki služi za osnovo, razlikuje ravno v šestem prestavnem razmerju. Čeprav glasnost motorja pri 130 km/h ni moteča, pa bi šesta prestava udobje še malenkost zvišala, saj bi znižala motorne vrtljaje, kar bi posledično ugodno vplivalo tudi na porabo. Dodatna zanimivost, ki pa smo jo opazili šele v Beogradu pri vožnji skozi mesto, je, da avto nima start&stop sistema, ki ga konkurenca skoraj brez izjeme vgrajuje v svoja ekovozila. Sicer pa je pri vožnji na avtocesti mondeo povsem miren, zgledno vodljiv in vzmeten, tako da bo všeč tudi tistim, ki pred dinamično postavljajo udobno vožnjo.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Poraba med 5,2 in 7,3 litra
Tudi brez teh dodatkov pa je mondeo pokazal izdatno mero varčnosti, saj se je na avtocesti pri povprečni hitrosti blizu 130 km/h zadovoljil le z dobrimi šestimi litri plinskega olja, na regionalnih cestah pa še z litrom manj. Skupno povprečje je tako znašalo 6,3 litra, kar je glede na dejstvo, da smo dva dneva prevozili 85 odstotkov poti po odsekih z višjo povprečno porabo (avtocesta + zavite gorske ceste), ni slaba. Prej nasprotno.
    
Sofija dodaten izziv za mondea
Ko smo zapustili Niš, se je pred nami začela odvijati nekoliko drugačna zgodba, saj so avtoceste zamenjale bolj zavite regionalne ceste, podlaga pa je postajala vedno slabša. Pri prehodu meje z Bolgarijo (prišli smo nazaj v EU) pa nas je čakal še dodaten hladen tuš, saj so ceste postale še slabše, v bližini glavnega mesta Sofija pa na mestih tudi že nevarne za znižano športno podvozje testnega mondea. Ampak blaženje številnih neravnin je opravil z odliko, zato gre zahvala odličnemu podvozju in vzmetenju, ki ga na zadnji osi sestavlja večvodilna prema.

Na zavitih odsekih bi rabil več moči
Ko smo za seboj pustili še Sofijo, se je kakovost cest za čuda izboljšala, prešla pa je v zavito gorsko cesto, ki zahteva športno vozilo in ravno takšnega voznika. Sicer dokaj prometna cesta s številnimi krajšimi ravninami za prehitevanje je tiha želja vsakega dinamičnega voznika. Pričara veliko voznih užitkov, če temu vsaj do osnovne mere zadosti tudi vozilo. No, mondeo se je tu s športno lego resnično izkazal, čeprav bi za bolj popolno mero športnosti potreboval nekaj več moči. Konkurenca gre tu tudi do 118 kilovatov (opel insignia ecoflex), takšna zaloga pa bi se mondeu zaradi bolj dovršenega podvozja še bolj prilegala kot nemškemu tekmecu.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Sliko še dopolnijo dovolj zmogljive zavore in ESC sistem, ki ne hiti posredovati ob prvih znakih spodrsavanja, ampak raje malce počaka. Hitrost menjalnika in odzivnost volana sta prav tako v razrednem vrhu.

Če povzamemo, je mondeo ena najboljših alternativ, ko je govora o razmerju med ceno in dobljenim ter prostornostjo, dinamičnim videzom in voznimi lastnostmi. Če ste mu pripravljeni odpustiti nekatere nedoslednosti pri napredni tehniki – manjkajočo šesto prestavo in start&stop sistem – potem boste z njim zelo lepo shajali.

Sklep
Glede na to, da je Bolgarija polnopravna članica EU že skoraj štiri leta, je nerazumljivo, da ima tako slabe cestne povezave, saj tudi 2,5-milijonsko glavno mesto nima obvoznice, na ravni države pa imajo le 325 kilometrov avtocest. Zanimivo pa je dejstvo, da tudi po tem času, Bolgarija sicer za uradno plačilno sredstvo še ni prevzela evra, na bencinski črpalki lastnika iz zahodne EU ne moreš plačati v evrih.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.