Avto
78 ogledov

Mladi Finec, ki ima porscheje v malem prstu

Jukka Honkavuori Tine Zorec/Mediaspeed
“Porsche je znamka, ki je sinonim za strast, pa tudi za eno veliko družino.” To pravi komaj 24-letni Jukka Honkavouori, ki ima kljub rosnim letom za seboj že zavidanja vredno dirkaško kariero. Med drugim je aktualni finski prvak v pokalu Porsche GT3 in inštruktor vožnje pri Porsche Driving School intenzivnih tečajih športne vožnje. Pot do ambasadorja Porscheja je vodila tudi mimo kraje ključev avtomobila.

Poleg naju je na poligonu AMZS Centra varne vožnje na Vranskem stalo devet avtomobilov, vsi z znamenitim emblemom na nosu. Naziv Ledeni Finec mu sploh ne bi pristajal. Jukka Honkavouori deluje zelo sproščeno in odprto, precej drugače, kot smo vajeni od njegovega rojaka Kimija Raikonnena in še koga. Z njimi pa ga povezuje ljubezen do hitrosti in izjemen talent, s katerim je kljub mladosti dosegel že ogromno. Zmage v karting tekmovanju je pričel nizati že pri šestih letih, postal prvak formule Ford, finski prvak Formule Renault 2.0, testiral je drikalnike F2 in Ferrarija Challengea ter prototipov LeMans (razred C) ...

  • PREBERITE ŠE: Porschejeva najhitrejša karavana v Sloveniji

Lani je postal finski prvak pokala Porsche GT3, v desetih dirkah je le dvakrat prepustil zmago drugim. Od leta 2012 sodeluje s Porschejevo šolo vožnjo kot inšruktor, njegova specialiteta sta vožnja po ledu in snegu. In da, tudi maturiral je vmes, danes je študent poslovnih ved.

V kratkem pogovoru nam je pojasnil tudi, kako se je vse skupaj začelo.

Kako to, da Finska proizvede toliko dobrih voznikov v avtomobilskem športu?

Rekel bi, da ima na to veliko vpliva naše podnebje, saj imamo veliko snega in ledu, še prej veliko mokrote in blata. Skratka ves čas se moramo prilagajati zaostrenim razmeram na cestah. Toda verjemite, tudi na Finskem je veliko ljudi, ki niso tako dobri vozniki.

Je pa res tudi, da veliko Fincev že od mladih let goji navdušenje nad različnimi motošporti, dirkajo po gozdnih poteh, s kartingi ali kako drugače in na ta način pilijo svoje vozniške spretnosti, saj so ti športi razmeroma lahko dostopni.

Tudi sam sem, ko sem bil majhen in očeta ni bilo doma, vzel starejšega od obeh naših avtov in se vozil po progah v bližini naše hiše. Tako sem se veliko naučil in tudi treniral v zimskih razmerah.

Zakaj Porsche? Kaj je tako posebnega na tej znamki?

Porsche je znamka, ki predstavlja veliko več kot nekega avtomobilskega proizvajalca. Vpletenih je ogromno emocij, lastniki njegovih vozil pogosto dobesedno dihajo skupaj z znamko. Meni osebno je všeč, ker so to izjemno zanesljiva vozila, s svojo športnostjo mestoma delujejo prav zverinsko, a po drugi strani so izredno varna. Gre za kombinacijo vsega, a v varno smer. Zame je tako Porsche sinonim za strast, pa tudi za eno veliko družino. Zato je tudi tako znamenita znamka.

Pa vendar Porschejev avto potrebuje tudi izkušnje in znanje voznika. Kaj mora vedeti nekdo, preden si zaželi ključev takšnih avtomobilov?

Porsche je zelo napreden tudi na področju izobraževanja voznikov. To pomeni, da če imate možnost za nakup takšnega avtomobila, vam Porsche še kasneje omogoča udeležbo na posebnih tečajih, ki so namenjeni temu, da se učite iz vašega avtomobila v varnem okolju iztisniti kar največ in vedno tudi kaj novega. Skratka, Porsche skrbi za svoje stranke.

Porsche dan na Vranskem | Avtor: Tine Zorec/Mediaspeed Tine Zorec/Mediaspeed
Drug vidik pa je tehnologija. Znamka je izjemno natančna in prodorna, ko je govora o inženiringu in razvoju avtomobilov, zato vsi sistemi v avtu služijo temu, da ostanete varno na cesti. Četudi nimate dirkaških izkušenj, boste še vedno lahko s tem avtomobilov doživljali zelo lepo izkušnjo.

Pa vendar so neke fizikalne meje, mimo katerih ne bo šlo …

Da seveda, ampak bolj, kot se bo nekdo učil vožnje na zaprtih progah, bolj bo lahko to znanje znal izkoristiti. Porsche je avto, ki se ga izdeluje na dirkališču in v vseh teh letih je postalo jasno, da ga ne glede na model zlahka lahko zapeljete na dirkaško progo.

Kako pa vse te vaše izkušnje iz motošporta izkoriščate pri vsakdanji vožnj, vam pridejo kdaj prav?

No seveda, vozim in dirkam že vse svoje življenje. Seveda pa je nekaj povsem drugega voziti v običajnem prometu, ko je potrebno vedno imeti v glavi, da cesta ni dirkališče ter da sta previdnost in varnost tam najpomembnejša. Pa vseeno so tako na Finskem kot tudi v Sloveniji na cestah pogosto zaostrene razmere, ko pride zelo prav občutek za vožnjo in za vozilo. Ko denimo dežuje, in avto “splava” ali se znajde na ledu, pride zelo prav hitra reakcija, pridobljena na dirkališču. Zato se gotovo počutim varneje.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.