Pri Tesli Motors pravijo, da model 3 uteleša zmagovalno formulo električnih avotmobilov, ki naj bi bil za razliko od preostalih modelov znamke tudi dobičkonosen.
Pri Tesli Motors trenutno po vsem svetu prodajo okoli 50.000 vozil letno, vendar pa se tako model S, kot model X uvrščata v cenovno višji avtomobilski segment, z njima pa podjetje ustvarja izgube.
Dimenzijsko soroden BMW serije3 in audiju A4
Model 3 je limuzina, z dimenzijami primerljiva z BMW serije 3, audijem A4 in mercedesom razreda C, ki bodo tudi glavni konkurenti. V ZDA bo osnovni model brez vključenih državnih subvencij (v ZDA so visok, tudi do 12 tisoč evrov), stal okoli 30 tisoč evrov. Cena za Evropo je še neznanka. Seveda to tistim, ki bodo pripravljeni plačati več, ne bo preprečilo, da porabijo več denarja za različne opcije, ki jih bo ponudil proizvajalec (večje baterije, pogon na vsa štiri kolesa, avtonomna vožnja), kar lahko ceno dvigne nad 50 tisoč evrov s tem pa tudi vozne karakteristike.
Baterije za model 3 bodo zagotavljali v Teslini novi tovarni Gigafactory, ki jo bodo v Nevadi odprli še letos. Z nedavno nadgradnjo so pri Tesli Motors za svoj model S omogočili, da je pospešek od 0 do 100 km/h 2,8 sekunde, za model 3 pa se pričakuje, da naj bi v močnejši različici od 0 do 100 km/h pospešil v 4,1 sekunde, kar je primerljivo z BMW M3. Musk je na razkitju povedal, da ne izdelujejo počasnih avtomobilov, najskromnejša različica model 3 pa od 0 do 100 km/h pospeši v šestih sekundah. S polno baterijo je možno prevoziti več kot 360 kilometrov. To je možno z vgrajenimi baterijami kapacitete 50 kWh, v tesli model S so baterije s kapaciteto do 90 kWh.
Kljub različnemu pisanju medijev, pa je Musk predstavil le limuzinsko "trojko." Govorilo in pisalo se je tudi o še enem vozilu, ki temelji na isti platformi, in sicer križancu. Mehanična arhitektura na kateri je osnovan model 3 je tretja Teslina platforma - po prvi za model roadster in drugi, na kateri sta zasnovana model S in model X. Ker so želeli, da je model 3 cenejši, so začeli z nepopisanim listom papirja. Poleg konstrukcije avtomobila, to pomeni tudi nove tehnologije, elektromotor in baterije.
Model 3 je opremljen s senzorji, ki omogočajo aktivacijo funkcije avtopilota. Musk je prepričan, da bodo čez 10 do 15 let imeli vsi novi avtomobili na svetu vgrajeno to tehnologijo, kot tudi to, da se bo tretjina lastnikov odrekla lastništvu avtomobila in bo uporabljala podjetja, ki bodo ponujala deljenje avtomobilov.
Čakalna lista za nakup
Model 3 naj bi začeli proizvajati konec leta 2017, že zdaj pa je eforija na višku. Elonu Musku je uspelo nekaj podobnega, kot iphonu, kjer kupci kampirajo pred trgovinami, da bi lahko prvi kupili pametni telefon. Prav to se dogaja pri Tesli Motor, kjer se je treba uvrstiti na prioritetni seznam kupcev. Še več, za vpis na čakalni seznam je bilo potrebo položiti za skoraj 1.000 evrov rezervacije, pa čeprav bodo kupci ključe avtomobila dobili čez leto in pol. Pri Tesli Motors pravijo, da je na čakalnem seznamu že 115.000 kupcev.
"Ko se bo proizvodnja začela, bomo z izdajo avtomobilov začeli v Severni Ameriki. Najprej na zahodni obali, potem pa bomo nadaljevali proti vzhodu. Z nadaljno proizvodnjo bo avtomobil na voljo tudi v Evropi, Azijsko-Pacifijski regiji in na trgih, kjer imajo volan na desni strani," pravijo v podjetju. "Nemogoče je, da bi vsi naenkrat dobili avtomobil. Še posebej zato, ker je zakonodaja v različnih državah zelo raznolika. Z raporejanjem dostave bomo zagotovili tudi najboljšo možno uporabniško izkušnjo," pravijo v podjetju.
Konkurenca vse večja
Teslini investitorji, ki so se morali pred kratkim soočiti z nihanjem cene delnice, upajo, da bo model 3 pomenil gibanje delnice po pravi poti, v zelenih številkah.
Tesla model 3 pomeni ogrevanje trga električnih vozil. Glavna električno gnana konkurenta bosta BMW i3 in VW golf-e. Hkrati bo to pravi pokazatelj kakšen potencial ima trenutno trg električnih vozil. Množičnejši prihod je pričakovati že v kratkem, saj svoja električna aduta najavila tudi Opel z ampero-e in sestrski chevrolet bolt. Po zagotovilih tovarne naj bi bilo z enim polnjenjem baterije možno prevozil več kot 320 kilometrov poti, pričakovana cena je pod 30 tisočaki.
Napredno in zelo drago.
Šele sedaj razumem, da je bila Zastava nekdaj vrhunsko tehnološko podjetje, ker so tam tudi avto ljudje plačali vnaprej, potem pa leto in še kaj čakali nanj.Mi pa vice pokali iz yugota in stoenke. Bedaki, ki nismo razumeli, kaj je napredno.