Continental in Osram sodelujeta pri izdelavi svetil za motorna vozila za osvetljevanje cest, ki bodo bistveno več poudarka kot doslej dajali šibkejšim udeležencem v prometu. Tako naj bi takšne luči avtomatično prepoznavale in osvetljevale pešce ali kolesarje ter celo projecirale prehod za pešce in opozorilne znake na cesti.
V ozadju bo tehnologija polno prilagodljivih LED žarometov (matričnih in laserskih), ki bodo sposobni spreminjanja oblike in moči žarkov. Osram je namreč že razvil tehnologija točkovne LED svetlobe, ki ob pomoči senzorjev okoli in okoli avtomobila prilagaja svetlobo.
"Recimo znotraj žarka se pojavi črna točka ('piksel'), ki prepreči, da bi svetloba osvetlila okna na stavbah ali na vozilih, mimo katerih se pelje avto, ali pa bo v urbanem okolju okrepila svetlobo na prehodih za pešce," je za Autoexpress pojasnila Annette Hebling iz koncerna Continental.
Naslednja generacija LED tehnologije naj bi bila pripravljena za uporabo že čez dve leti, torej leta 2020. Kmalu nato naj bi jo že videli v serijskih avtih.
Še naslednja stopnja razvoja pa predvideva, da bo avto pred seboj izrisal holograme, recimo navidezni prehod za pešca ali pa prometne znake. Tovrstne tehnologije osvetljevanja cest bodo še posebej pomembne pri bodočih avtonomnih vozilih, ki bodo morala znati komunicirati z zunanjimi udeleženci v prometu.
dezurni@zurnal24.si