Avto > Na Štrom
21423 ogledov

Baterija, ki se napolni hitreje kot tank bencina

Geely Zeekr zlata baterija Geely
Proizvajalci nam pogosto obljubljajo korenito skrajšanje časov polnjenja baterij. Geelyjeva podružnica Zeekr obljublja, da bo njihovo novo baterijo mogoče napolniti v desetih minutah.

Zeekr trdi, da bodo z njihovo novo baterijo postavili nove standarde na področju uporabe električnih vozil. Baterijo, ki so jo razvili v lastni režiji, imenujejo "zlata baterija", v zadnji različici z litij železo fosfatno tehnologijo pa naj bi se z 10 do 80 odstotkov kapacitete napolnila v vsega 10,5 minute. S tem se bo polnjenje takšne baterije časovno približalo polnjenju posod z bencinom ali dizlom.

Kot poroča CarNewsChina je bila hitra že prva generacija baterije, z drugo generacijo pa se je polnjenje precej pospešilo, v prihodnosti pa naj bi bilo še hitrejše. Pri Geelyju pravijo, da bodo z novimi materiali in spremembo v strukturni zgradbi baterije uporabni volumen baterije povečali na 83,7 odstotka. CATL-ova baterija z nikelj-mangan-kobalt tehnologijo, ki jo Zeekr trenutno vgrajuje v modela 001 in 009, ima volumenski izkoristek 72 odstotkov.

"Zlata baterija" v trenutni konfiguracijo omogoča hitrost polnjenja in praznjenja 5,5C. Hitrost 1C pomeni, da se baterija lahko popolnoma napolni v eni uri, hitrost 2C pa pomeni, da se čas polnjenja skrajša na 30 minut. Hitrost 5,5C torej pomeni, da se čas polnjenja baterije skrajša na približno 10,9 minute. Polnjenje nove različice baterije bi potemtakem moralo biti 4,5 minute hitrejše kot v prejšnji generaciji. Zeekr dodaja, da so z izboljšavami na sistemu za upravljanje baterije dosegli stabilno polnjenje tudi v najtežjih pogojih. Celo pri 10 stopinjah pod Celzijevo ničlo naj bi za polnjenje baterije zadostovalo pol ure.

Takšna hitrost polnjenja ima tudi dodatni pogoj. Omogočajo jo namreč 800-voltne polnilne postaje Zeekr V3, ki so jih tudi razvili pri podjetju in so trenutno že na voljo 2.700 na 500 lokacijah po Kitajski. Do konca letošnjega leta naj bi jih zgradili še 500, do leta 2026 pa več kot 10.000.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 18
  • mph2 12:42 25.avgust 2024.

    Bolj kot karkoli drugega me zanimajo baterije, kjer ne bo rizika, da zagorijo.

  • rd2dmk2 08:56 25.avgust 2024.

    nekaj vprašanj litij in natrij sta alkalni kovini, zakaj nihče ne proba naredit natrijevih baterij. natrija je v izobilju. drugo. zakaj se ne gre v smeri kondenzatorjev namesto baterij.saj ne rabimo hranit elektrike leta in leta. kondenzatorji se polnijo hitreje. ...prikaži več in zakaj se ne gre v smer polnjenja med vožnjo. Tesla je izumil prenos energije na daljavo. ja je problem zaračunat a ne !

  • Jernej65 08:51 25.avgust 2024.

    Razvoj baterij je hiter. Čez nekaj let bodo odpravili večino slabosti baterij. Prihodnost je v trdem elektrolitu, ker ne bodo gorele, bodo skoraj neuničljive in brez ekstremno dragih materijalov, bodo lažje in tudi poljenje bo zelo hitro. Napovedujejo jih že ...prikaži več čez par let. Sedanje baterije, so samo prehodne.