Avto > Na Štrom
4627 ogledov

Spoznali smo vozilo za najstnike in avanturiste, po novem tudi invalide

citroën ami, ami buggy
1/24
Citroën
Ami, malo električno vozilce, ima močno posodobljen karakter in notranjost. Ne le za krajše mestne skoke, enostavno dostopne najstnikom, staršem, dostavnim službam ali avanturistom, odslej je ami zelo zanimivo vozilo tudi za invalide.

Ob predstavitvi svojega največjega križanca C5 aircrossa nam je Citroën pokazal tudi svoj najmanjši avtomobil, ki je z letošnjo pomladjo precej konkretno prenovljen.

Pri Citroënu pravijo, da je njihov malček z dosegom 75 kilometrov ter majhno baterijo, ki se na vsaki gospodinjski vtičnici napolni v štirih urah, prava uspešnica. V zadnjih petih letih so jih namreč v Evropi prodali več kot 75.000. Zdaj so mu namenili prenovo, ki je sovpadla ravno s predstavitvijo povsem novega citroëna C5 aircrossa, ob katerem smo si ga lahko ogledali.

citroën ami, ami buggy | Avtor: Citroën Citroën

Ob prenovi so ga preoblikovali, da je malce bolj nastopaški, mu dodali še eno barvo z zanimivim imenom night sepia, ter mu namenili še tri nove barvne pakete spicy, icy in minty. Dobil pa je tudi novo karoserijsko obliko. Dvosedemu potniškemu amiju in lahkemu gospodarskemu amiju cargo se je pridružil ami buggy, ki je še malce okrepil potovanje z majhnim električarjem.

Popestritev oblik

Ob prenovi je ami ostal enako velik in enako motoriziran kot doslej, vendar pa nima več povsem enotnih karoserijskih panelov, zaradi katerih ste le po barvi luči pravzaprav vedeli, če gledate njegov sprednji ali zadnji del. Zdaj se prednji del precej bolj razlikuje od zadnjega.

Žarometi so dvignjeni tik pod spodnji rob vetrobranskega stekla, povezuje pa ju navidezna maska, na kateri izstopa velik Citroënov logotip rdeče barve. Takšna zasnova ima obliko širokega nasmeha, pravijo pri Citroënu, in okrepi amijevo veselo in uživaško plat.

citroën ami, ami buggy | Avtor: Citroën Citroën

Tudi spodnji del ni več zaobljen, ampak ima ostrejše robove in več navpičnih površin, ki na straneh nakažejo odbijače. Pred kolesi oblikujejo kvadre, ki spominjajo na lego kocke, predvsem pa povečajo občutek širine avtomobila. Hkrati kot odbijači tudi ščitijo ostale dele amijeve karoserije.

Direktor znamke Citroën v Evropi Laurent Diot je na predstavitvi komentiral tudi uspeh citroëna C3 v Evropi. Pravi, da so hoteli z njim ponuditi avtomobil, ki je tudi v električni različici cenovno dostopen vsakomur, kar se kaže tudi v prodajnih številkah. V dobrega pol leta so jih namreč prodali že 135.000 in kar 30 odstotkov je bilo električnih. Po novem je na voljo tudi z 48-voltnim hibridnim pogonom in v električni različici z dosegom do 200 kilometrov, ki bo na voljo za 19.990 evrov.

Citroën ë-C3 so predelali tudi v majhen električni dostavnik kategorije N1, ki bo na voljo že za 23.000 evrov. Podobno smer so ubrali tudi s citroënom C3 aircrossom, majhnim križancem z možnostjo sedmih sedežev, ki je z ceno manj kot 20.000 evrov tudi dostopen povprečnemu evropskemu žepu. Prihaja pa tudi električna različica z dosegom do 400 kilometrov, ki bo na voljo za manj kot 29.400 evrov.

Morda je to na prenovljenem amiju manj očitno, a prednji del se zrcali tudi na zadku, saj se pri Citroënu niso hoteli odpovedati simetriji in nižjim proizvodnim stroškom, ki jih prinaša. Vrata, prednji in zadnji panel, bočni paneli i stekla so namreč še naprej narejeni v istih kalupih. Na boke je vtisnjen tudi črtast vzorec, ki spominja na legendarnega spačka, s katerim si ami deli filozofijo preprostosti in cenovne dostopnosti.

citroën ami, ami buggy | Avtor: Citroën Citroën

Ami za avanturiste

Ami je torej precej konkretno prenovljen, ima pa tudi povsem novo bolj avanturistično različico, ki je namenjena lahkotnemu preživljanju prostega časa, blizu narave in s prijetnim občutkom prostosti.

Na ami buggyju sta vrata nadomestila črni kovinski obroča na tečajih, ki poudarjata stik z zunanjim svetom. V lepem vremenu potnika v amiju buggyju več zaščite ne potrebujeta, kar pa ne velja za deževne dni, ko se lahko zavarujeta s prevlekami za vrata, ki se nanje pritrdijo z zadrgami.

Tudi namesto trdne strehe ima ami buggy mehko streho, ki se jo lahko v lepem vremenu zloži in ami buggy postane majhen kabriolet. Za športni pridih poskrbi črn spojler na zadku, 14-palčna jeklena platišča pa lovijo poglede z zlato barvo, ki jih dopolnjuje črni pokrov pesta, na katerem je logotip znamke v rumenem odtenku.

citroën ami, ami buggy | Avtor: Citroën Citroën

Ami buggy bo na voljo tudi v začinjeni različici palmeira, ki bo opremljena s poživljajočim rumenim paketom. V njeno notranjo opremo bodo med drugim vključene tri barvne škatle za shranjevanje potrebščin, barvni kavelj za vrečke, komplet dveh barvnih predpražnikov, komplet barvnih mrež za vrata, sredinska predelna mreža, držalo za pametni telefon ter škatlica my connect box z ami play povezavo pametnega telefona z vozilom. Zunanjost pa bo poživil komplet nalepk za zadnje bočno okno in blatnike.

Za nekaj dodatne zabave pa bo poskrbel tudi robotek Andy, maskota, za katero pri Citroënu pravijo, da je popolno utelešenje duha amija buggyja. Robotek, ki bo domoval na armaturni plošči, bo voznika spremljal na vseh poteh in z glavo prijazno mahal v ritmu poti.

citroën ami, ami buggy | Avtor: Citroën Citroën

Ami za gibalno omejene

V sodelovanju s specialistom za predelave vozil za gibalno omejene osebe PIMAS-om je Citroën razvil ami for all, različico za ljudi z omejeno mobilnostjo. Ami so predelali tako, da tečaj omogoča širše odpiranje vrat, kar invalidu omogoči, da se z vozičkom postavi vzporedno z amijevim pragom.

V kabini je tudi odstranljiva in zložljiva polica, ki v kombinacijo s trakom na vrhu notranjega okvirja vrat uporabniku omogoči, da se iz invalidskega vozička presede na sedež avtomobila.

citroën ami, ami buggy | Avtor: Citroën Citroën

Če invalid vozi ami sam, lahko invalidski voziček shrani na sovoznikovem sedežu, na katerega ga pritrdi z varnostnim pasom, sicer pa je na voljo tudi dodatni prtljažnik za voziček.

Vožnjo olajša tudi žogica, ki je pritrjena na volanski obroč, pedalom pa je dodana intuitivna ročica za ročno upravljanje plina in zavor. Pedali sicer ostanejo funkcionalni, torej je predelani ami možno voziti tudi s pomočjo nog.

dezurni@styria-media.si

citroën ami, ami buggy | Avtor: Citroën Citroën

Komentarjev 3
  • Terrellyy6640 17:51 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • Toma 08:31 01.maj 2025.

    Kartonasta škatla za otroke do 10 let starosti ;-)

  • rd2dmk2 07:34 01.maj 2025.

    greš v baby center in si tam omisliš eno igračo. tile idioti od direktorjev avto firm mislijo da bomo dali desttisoč eurov da se bomo igrali. 100 različič pa ..20k€ a so reš šle plače tolk gor vsaj 100%, kot ...prikaži večt so šle cene. jest se spomnim koje prišla scala ven je bil osnovni model okoli 10.000, prva generacija tipa 2 je bila okoli 11.000€ začetna verzija. in za povrh SW kis e vgrajuje v e-avte je dobil virus microsofta- popravki na popravke. se vam zdi varno vozit avto, ki vsak dan dobi popravek?