Kot smo zapisali že ob uradnem razkritju novega citroëna ë-C3, na katerem smo bili pred dobrim mesecem, je novi citroën C3, oziroma ë-C3, precejšen preobrat za znamko in njen model, saj gre tudi za prvi avtomobil njihove nove oblikovne linije.
Do zdaj so jih od leta 2002, ko so ga prvič predstavili s tem imenom, v Evropi v vseh generacijah prodali več kot 5,6 milijona, k nam pa jih je prišlo skoraj 20.000. K temu je sicer prispevala predvsem zadnja leta 2017 predstavljena generacija, ki je v mesecih pred krizo korone in krizo s prekinitvami dobav vedno predstavljala 20 do 30 odstotkov Citroënove prodaje pri nas, po ukinitvi berlingov z motorji z notranjim zgorevanjem pa je segla celo do 35 do 40 odstotkov.
Od novinca torej veliko pričakujejo, veliko pa tudi od električne različice, ki smo jo lahko videli v Portorožu. Pri tem je pomembno, da bo tudi novi citroën C3 sledil pravilu znamke, da proizvaja cenovno dostopne avtomobile za širok krog kupcev, zato naj bi imel eno najboljših razmerij med ceno in vrednostjo, ki jo bo kupec dobil.
Kot je povedal direktor marketinga Dejan Debernardi, naj bi v prid novega citroëna C3 oziroma ë-C3 govorila tudi kombinacija udobja, enostavne uporabne, trajnostnega pristopa in oblikovne drznosti, ki karakterizira novinca. Pri sami električni različici pa pomembno vlogo igrajo tudi ugodna nabavna cena, soliden doseg in kratek čas polnjenja.
Čeprav se vam, ko ga vidite v živo, novi citroën C3 zdi precej večji od predhodnika, so njegove mere dejansko ostale skoraj enake, Le v višino je zrasel za dobrih 10 centimetrov, zaradi česar ima bolj križanski videz, predvsem pa se to odrazi v bolj udobnem sedenju potnikov. Novi citroën C3 je tudi prvi avtomobil z novim znamkinim logom, ima novi svetlobni odtis, karoserijo pa popestri tudi vrsta barvnih vložkov. Prtljažnik pa razpolaga s 310 litri prostornine. Citroën C3 je dobil tudi vzmetenje s progresivnimi blažilniki, ergonomske sedeže , predvsem pa ureditev voznikovega delovnega prostora C-ZEN, ki se odraža predvsem v merilnikih tik pod vetrobranskim steklom.
Kot rečeno, bo pri nas najprej na voljo zmogljivejši električni citroën ë-C3, ki ga bo mogoče naročiti v začetku prihodnjega leta, prvi avtomobili pa bodo h kupcem zapeljali enkrat junija. Tedaj bo na voljo tudi "konvencionalni" citroën C3 s kombinacijo 74-kilovatnega 1,2-litrskega turbobencinskega trivaljnika in šeststopenjskega ročnega menjalnika.
Konec leta se mu bo pridružil še citroën C-3 z blago hibridizirano različico enakega motorja v kombinaciji s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, še pred poletjem pa pride tudi manj zmogljiv električni ë-C3. Prvi bo sicer razpolagal z baterijo s kapaciteto 44 kilovatnih ur, ki mu bo omogočala 320 kilometrov dosega, drugi pa baterijo s kapaciteto 30 kilovatnih ur za 200 kilometrov dosega.
Uradnega cenika za novi citroën C3 za zdaj pri uvozniku še nimajo, saj bo ta na voljo ob začetku prodaje, zato tudi uradnih cen niso mogli objaviti. Vendar pa, kot je povedal direktor znamke Filip Koren, se bodo trudili, da bi bila tudi električna različica v tem segmentu zares dostopna vsem zainteresiranim kupcem.
Na mednarodni predstavitvi se je sicer omenjali ceno 23.300 evrov za zmogljivejši električni citroën C3, vendar ta cena velja za sedem razvitih držav, pri nas pa bi lahko malce odstopala. Se bodo pa potrudili, da se bosta električni različici z vključitvijo subvencij cenovno približali bencinskima. Manj zmogljiv citroën ë-C3 naj bi bil celo 3.000 evrov cenejši od bolj zmogljivega.
Zanimalo nas je tudi, kako na novinca gledajo v luči pojava drugih cenovno dostopnih električnih vozil, predvsem iz Kitajske. Koren pravi, da si želijo, da bi bil trg stabilen in ne bi prihajalo do pojava velikih popustov, vendar pa je to odvisno tudi od konkurentov. Omenil je, da so leta 2020 električne avtomobile prodajali zelo dobro, saj so imeli celo 100 naročil, kar je veliko. Potem pa so se s pojavi večjih popustov, ki ji v želji po ohranitvi ugleda znamke niso hoteli slediti, stvari spremenile.
Kakšen pa bo delež bencinskih in električnih citroënov C3 v prodaji pri nas? Koren pravi, da, če se stvari v zvezi s subvencijami ne bodo spremenile, računajo, da bo razmerje 30:70 odstotkov v prid bencinskih različic. Računajo, da bodo v prihodnjem letu prodali okrog 1.000 primerkov novega in starega citroëna C3, ki bo na voljo vsaj še do junija, ko pridejo prve dobave novega.
Ko se je pisalo 2008 so bili članki z naslovi, da bodo električni avti NAJMANJ za tretjino cenejši.....pa danes?