Z vleko lahko namreč električni avtomobil še bolj pokvarite, svarijo pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC. Vsaj za večino avtomobilov to velja, ne pa za vse, saj je odvisno od posameznega modela. Vendar pa proizvajalci vleko električnega avtomobila, če je že izrecno ne prepovedujejo, vsaj močno odsvetujejo.
Če vam zmanjka bencina v klasičnem avtomobilu, ga lahko preprosto odvlečete do bencinske črpalke, napolnite posodo z gorivom in nadaljujete pot. Seveda, če tega proizvajalec izrecno ne prepove, kar se danes zaradi prepletenosti komponent tudi že dogaja. Ko gre za električne avtomobile, pa je situacija veliko bolj zapletena. Vleka električnega avtomobila z vrvjo ali vlečno prikolico, torej, če so pogonska kolesa na tleh, ima namreč lahko hude posledice.
Prazen akumulator
Razlog, da električni avtomobil obstane ob cesti, je lahko tudi popolnoma banalen. Pogosto je za to kriv izpraznjeni nizkonapetostni akumulator, kar je posledica motenj v komunikaciji med 12-voltnim akumulatorjem in visokonapetostno baterijo, iz katere se akumulator napaja. Če se nizkonapetostni akumulator izprazni, neha delati tudi pogonska elektronika in električnega avtomobila ni možno niti zagnati.
Lahko takšen avtomobil na servis odvlečete z drugim vozilom? Splošnega odgovora na to vprašanje ni, saj je odvisno od posameznega modela električnih vozil. Večina proizvajalcev vleko prepoveduje ali pa jo dovoli le pod določenimi pogoji. Podatke o tem lahko najdemo v navodilih za uporabo, dobro pa je, da se o tem pozanimate že ob nakupu vozila.
BMW-ja iX1 denimo ne smete vleči pod nobenim pogojem, ampak ga mora vleka odpeljati na prikolici, enako pa velja tudi za tesla model 3. Kia niro EV je mogoče vleči le tako, da so prednja pogonska kolesa dvignjena od tal. Volkswagnove modele pa lahko vlečete le, če so izpolnjeni trije pogoji: ne sme imeti štirikolesnega pogona, zagotovljeno mora biti napajanje z 12-voltnim tokom, menjalnik pa mora biti v nevtralnem položaju.
Nenadzorovana tvorba toka
Vleka je v glavnem prepovedana ali odsvetovana, ker lahko elektromotor zaradi vrtenja koles med vleko, ki ga vrtijo, nenadzorovano proizvaja električni tok. Zaradi tega lahko pride do poškodb pogonskega sklopa (elektromotorja, kontrolne enote ali baterije), hkrati pa to pomeni tudi kršitev pogojev garancije. Vsako popravilo poškodb zaradi vleke električnega vozila bo zato moral plačati lastnik.
Pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC so pojasnili, da je nenadzorovana proizvodnja elektrike povezana z dejstvom, da lahko elektromotorji delujejo tudi kot generatorji in obnovijo nekaj energije, ki nastaja med sukanjem koles. Najbolj nevarna je vleka v primeru, ko je izpraznjen 12-voltni akumulator, saj ne deluje kontrolna elektronika in avtomobila ni mogoče prestaviti v nevtralno, onemogočen pa je tudi nadzor nad napajanjem baterije z rekuperirano elektriko.
Takšno okvaro lahko na srečo odpravite tudi brez prevoza avtomobila na servis. Dovolj je, da mehanik akumulator oživi s polnilnimi kabli, ki so podobni kot v primeru avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, ali pa mu energijo zagotovi iz večje baterije. Če pa težave s tem ne odpravi in je napaka drugje, pa je potrebno avtomobil pravilno odpeljati na servis.
Če je vleka izrecno prepovedana, morajo avto odpeljati s prikolico... Če to drži, mora po avto priti pajek, saj ga ne smemo vleči po klančini s predvideno jeklenico. Če že pišete, pišite kot se spodobi. Sicer pa, če je avto… ...prikaži več v "leru", ga bi po moje lahko vlekli, če le ima zavore.
Traparija. S stališča avta je vleka povsem isto kot vožnja po klancu navzdol. Če okvara ni taka, da so kolesa blokirana, ga torej komot vlečete.
Najbolje je, če je parkiran pred gasilnim domom..