Kia EV4, ki smo si ga lahko med prvimi evropskimi novinarji v živo ogledali v okolici Barcelone, je namreč prav to, klasična evropska kombilimuzina oziroma klasična limuzina, ki ima namesto motorja na notranje zgorevanje pod motornim pokrovom elektromotor.
Francesco Conti, produktni vodja za kio EV4 pri KIA Europe nam je razložil, kako to, da so se v času, ko so športni terenci dejansko najbolj priljubljena karoserijska oblika v Evropi, pri Kii odločili za predstavitev klasične kombilimuzine spodnjega srednjega razreda. Kia sicer hkrati predstavlja tudi limuzinsko različico, vendar ta primarno ni namenjena evropskemu, ampak globalnim trgom.
Petvratno kio EV4 hatchback bodo nasprotno v slovaški Žilini izdelovali le za evropski trg.
Ponudba nečesa novega
Conti pravi, da Kia v svoji ponudbi že ima električne športne terence. V isti velikostni segment kot kia EV4 se denimo uvršča kia EV3, s katero si tudi deli tehniko.
S kio EV4 so hoteli kupcem ponuditi nekaj drugačnega, avtomobil z nižjim težiščem in boljšo vozno dinamiko, ki omogoča tudi bolj angažirano vožnjo.
Ponuja tudi nekaj drugih bolj praktičnih prednosti. Kombilimuzinska kia EV4, ki oblikovno deluje kot pomanjšana kia EV6, je denimo z dolžino 4,43 metra za 13 centimetrov daljša od kie EV3, z 2,82 metra pa je daljša tudi njena medosna razdalja.
To se odraža predvsem v prostornosti in udobju kabine, predvsem na zadnjih sedežih. Tudi prtljažnik je z osnovnimi 435 litri (490 l v limuzini) zelo uporaben.
Poleg tega je takšna tradicionalna karoserijska oblika tudi bolj učinkovita. 30 centimetrov daljša limuzina se zaradi poševnega izteka karoserije denimo lahko pohvali s količnikom zračnega upora 0,23, kar ji v kombinaciji z večjo baterijo zagotavlja doseg do 630 kilometrov.
Kombilimuzina ima sicer malce slabšo aerodinamiko, ampak z močnejšo baterijo s kapaciteto 81,4 kilovatne ure tudi lahko prevozi do 590 kilometrov. Na voljo pa je tudi manjša baterija s kapaciteto 58,3 kilovatne ure, ki kombilimuzini obeta doseg do 410 kilometrov.
Solidne so tudi hitrosti polnjenja. Kiinim inženirjem je namreč kljub temu, da kii EV4 zaradi cenovnih pomislekov niso namenili 800-voltne električne arhitekture, ki jo denimo ima kia EV6, ampak le 400-voltno, uspelo zagotoviti stabilno krivuljo polnjenja.
Ta omogoča, da se manjša baterija z 10 do 80 odstotkov napolni v dobrih 29 minutah, večja pa v dobrih 31 minutah. Spredaj vgrajeni 150-kilovatni elektromotor, ki poganja prednji kolesi, odvisno od različice, zagotavlja razredno pričakovane pospeške do 100 kilometrov na uro v 7,4 do 7,7 sekundah in največjo hitrost 170 kilometrov na uro.
Kiini inženirji s poskrbeli tudi za možnost dobre rekuperacije, ki jo omogoča tudi vožnja z enim pedalom i-pedal 3.0. Kot zanimivost povejmo, da je uporaba elektronskega pedala možna tudi med vzvratno vožnjo, zadnja voznikova nastavitev pa je aktivirana tudi ob naslednjem zagonu avtomobila, torej ga ni treba vedno znova nastavljati.
Klasična kombilimuzina na električni način
To bomo sicer lahko preverili konec leta, ko bo kia EV4 predvidoma zapeljala na evropske in tudi naše ceste. Lahko pa smo preverili, kakšen je občutek v notranjosti. Lahko rečemo, da bi tudi, če bi vas nekdo v avtomobil posedel s prevezo čez oči, imeli nezmotljiv občutek, da sedite v avtomobilu, ki ima veliko skupnega s klasičnimi limuzinami in kombilimuzinami spodnjega srednjega razreda.
Kljub temu, da je pod potniško kabino ploščata baterija, je sedenje precej nizko in zelo blizu občutka, ki smo ga denimo vajeni iz kie ceed.
Notranjost je sicer močno digitalizirana, kar se odraža predvsem v širokem zaslonu iz treh delov s skupno diagonalo 30 palcev, ki ga poganja Kiin infotainment s kratico ccNC (connected car Navigation Cockpit).
Conti je izpostavil tudi kombinacijo digitalnega in klasičnega upravljanja, ki poteka preko navideznih stikal s haptičnim odzivom. Posebnost je tudi majhen zaslonček, ki služi zgolj upravljanju klimatske naprave, zanimive pa so tudi možnosti ambientalne svetlobe, ki se prilagaja voznim programom in je lahko tudi precej dinamična.
Kia EV4 bo sicer na voljo z dvema paketoma opreme, Osnovni baseline bo praktično ponujal vse funkcionalnosti kot višji, bolj športni paket opreme GT line, ki se bo razlikoval predvsem po drugačni zasnovi kolesnih platišč, vstavkih iz sijajnega materiala in drugačnih materialih nasploh, predvsem pa ga bo označeval trikraki volan, ki je v opremi baseline dvokrak.
Pri Kiii so pomislili tudi na tiste, ki v avtomobilu čakajo, da se napolnijo baterije ali kaj drugega. Infotainment, ki se obnavlja na daljavo, namreč omogoča tudi spremljanje pretočnih vsebin, kar so Kiini oblikovalci podkrepili tudi s sprednjima sedežema, ki se lahko s pritiskom na stikalo spremenita v udobna ležalnika.
Infotainment je opremljen tudi z elementi umetne inteligence, ki mu omogočajo, da z učenjem izboljšuje glasovno komunikacijo z voznikom ter povezavo z zunanjimi informacijskimi sistemi.
V2L in V2G
Notranjost je opremljena tudi z USB vtičnico z močjo 400 vatov, ki omogoča celo priklop prenosnega računalnika, znotraj in zunaj pa je na voljo tudi funkcionalnost V2L za polnjenje večjih naprav tako s šuko vtičnico znotraj kot tudi dvosmernim priključkom tipa 2 zunaj, ki bo, ko bo to mogoče, omogočal tudi sodelovanje avtomobila z električnim omrežjem V2G.
Pri Kii računajo tudi na petero zvezdic na testnih trčenjih agencije Euroncap. To so poleg izčrpnega sistema za aktivno varnost, ki ga podpirajo kamere in radarji, dosegli tudi s trdno zasnovo karoserije, ki ji togost zagotavlja tudi samo ohišje baterije. To je namreč zasnovano tako, da v primeru trka po več poteh odvaja uničevalne sile, za trdnost pa poskrbi tudi med trki v zadek vozila.
Napoved majhnega električnega križanca
V Barceloni smo si lahko ogledali tudi študijo majhnega električnega avtomobila, kie EV2, ki bo v serijski obliki na ceste predvidoma zapeljal prihodnje leto. Gre za predstavnika priljubljenega segmenta B-SUV, ki ga bodo namenili predvsem mestnemu okolju, čeprav tudi daljše vožnje na podeželje niso izključene.
Oblikovalka notranjosti Tae Woon Jeon nam je pojasnila, kaj je oblikovalce vodilo predvsem pri zasnovi notranjosti, v katero vstopimo skozi vrata, ki se, vpeta povsem spredaj in zadaj, odprejo v široko odprtino, ki je ne zmoti stebriček B.
Piknik v mestu
Jeon pravi, da so oblikovalci pri zasnovi notranjosti sledili filozofiji piknika v mestu. A ne le to. V evropskih življenjskih navadah se jim je zanimiva zdela predvsem ljubezen Evropejcev do teras in balkonov. Ti so kompaktni prostor, ki ni ne zunaj ne znotraj, ampak nekje vmes in bolj funkcionalno notranjost stanovanj deloma razširi navzven. Na ta način prebivalcem mest omogoča, da se sprostijo v živahnem in stresnem mestnem okolju.
V notranjost študije kie EV so zato hoteli vnesti ta element evropskega bivanja. V kabini izstopa predvsem velika ikonska klop, ki jo lahko, ko zložimo zadnjo klop navzgor, pomaknemo povsem do zadnjega dela kabine in s tem ustvarimo velik prostor za uživanje v pikniku.
Na boku klopi je še predal, ki ga potegnemo ven in z blazinico, ki je shranjena v njem, še razširimo funkcionalno površino klopi. Ta na ta način postane prehodni prostor med notranjostjo avtomobila in okolico. Blazinice na naslonjali klopi lahko tudi odstranimo in jih uporabimo kot podlago za sedenje na tleh ali kaj podobnega, saj jih je mogoče tudi oprati.
Oblikovalci so v notranjosti uporabili materiale, ki so reciklirani in jih je mogoče reciklirati, kar je Jeon izpostavila predvsem na oblogi armaturne plošče, ki je izdelana iz odpadnega usnja, ki so ga zdrobili in v kalupu stisnili v novi elastični material.
Zanimiva lastnost v notranjosti kie EV2 so tudi trikotni zvočniki, ki so v osnovi vgrajeni v obloge vrat, vendar jih lahko potniki odstranijo in postavijo kamorkoli v kabini ali celo vzamejo ven in popestrijo vzdušje, ko je avtomobil parkiran pred polnilno postajo ali denimo na pikniku.
Tudi kia EV2 razpolaga z možnostjo napajanja zunanjih porabnikov V2L ter možnostjo nadgradnje infotainmenta na daljavo, za dobro razpoloženje pa poskrbijo tudi obloge notranjosti, ki prednji el kabine vizualno ločujejo od zadnjega, prav tako pa je poskrbljeno tudi za ambientalno razsvetljavo z LED animacijo, ki na armaturni plošči poskrbi za sproščujočo in navdihujočo atmosfero.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Vi ga kar vozite,mi ga ne bomo