Avto > Testi
3061 ogledov

Kia EV3 pri nas z dosegom prek 600 km, ceno malo nad 25 tisočakov

Kia EV3
1/11
Andrej Leban
Slovenski trg družinskih C križancev je dobil pomembnega novega igralca kio EV3 za vstopno ceno že malo nad 25 tisoč evrov. Gre za napreden električen avto, ki z enim polnjenjem obljublja tudi prek 600 kilometrov poti.

Kia je torej v Slovenijo pripeljala novost, ki za prodorno znamko pomeni velik korak naprej. Saj električne avte pri Kii izdelujejo že več kot deset let, a doseg 200 kilometrov, ki ga je bil sposoben model niro leta 2013, je z današnjega vidika smešen.

S športnim modelom kia EV6 so pred štirimi leti preklopili nekaj prestav višje, s prestižnim velikim električnim suvom EV9 (svetovni avto leta) zapretili tudi premijskemu razredu.

A prav najnovejši EV3 je tisti, ki je najbolj namenjen širokemu krogu čisto običajnih uporabnikov. S tehnologijo, uporabnostjo pa tudi ceno jih želi prepričati, da se jim prehoda iz fosilnih goriv ni treba več bati.

Avto s kar nekaj superlativi

Avto smo podrobno že predstavili, saj smo ga imeli novembra priložnost peljati na mednarodni predstavitvi.  Pred nekaj dnevi pa je postal še viceprvak v prestižnem naboru za evropski avto leta 2025. Zdaj je kia EV3 v Sloveniji in pripravljen, da vse tisto, kar o njem že vemo novinarji, pokaže še končnim uporabnikom.

Ima že kar nekaj konkurentov med baterijskimi modeli, mednje v Sloveniji sodijo v prvi vrsti VW ID3, cupra born, megane scenic E-tech, volvo EX30 ... Pogled širše na bencinski, hibridni in dizelski razred C, ki se krepi proti tretjini celotnega tržnega kolača, pa vsebuje še številne druge suve in križance dolžine med 4,2 in 4,6 metra.

Avto si pripenja kar nekaj tehničnih superlativov. Na primer za najbolj ugoden zračni količnik v razredu (0,263), za najhitrejše polnjenje med sebi podobnimi, za najdaljši doseg z veliko različico baterije ...

Oblikovno je predstavnik najsodobnejše različice znamkinega novega mišičastega oblikovalskega jezika z nekaj kar drznimi potezami. Po drugi strani ga uporaba črnih obrob nakazuje za avanturista na cesti. 

Zunanja mera 4,3 metra še ne pove vsega. Kia EV3 ima namreč z 2,68 metra enako dolgo medosno razdaljo kot za skoraj 20 centimetrov večji sportage. In tudi razmeroma širok avto je. Povedano drugače, notranjost je nadpovprečno prostorna, pri znamki trdijo, da mu ni para v razredu.

Kia EV3 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Notranjost je čista, zračna. Znamka izpostavlja velik odstotek deleža materialov, ki prihajajo iz reciklaže oziroma odpadnih surovin, celo iz oceanske plastike. 

Posebnost je sredinska drsna konzola, v kateri in pod katero je veliko prostora za shranjevanje tudi nekoliko večjih predmetov. Prednji del konzole s tršim materialom deluje kot mizica, ki se lahko ob postanku raztegne v mizo. Z enim potegom sedežne ročice je mogoče naslonjali obeh prednjih sedežev poleči povsem nazaj, tako da se lahko avto prav na hitro prelevi v prostor za hiter dremež.

Spredaj so v eno celoto združeni trije digitalni zasloni. Voznikov in sredinski merita serijskih 12,3 palca, med njima pa je vrinjen še 5,4-palčni ekran za nadzor funkcij klimatske naprave. Vse ključne funkcije prezračevanja je mogoče slepo urejati tudi prek fizičnih gumbov pod glavnim zaslonom.

Kia EV3 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Zadaj so trije sedeži, zunanja dva sta vsakodnevno družinsko uporabna, v naslonjala prednjih sedežev so vgrajeni vtiči USB. Prtljažnika pod električno gnanimi zadnjimi vrati je kar radodarnih 460 litrov, s podiranjem naslonjal v ravno dno pa do 1.250 litrov. Kia EV3 pa ima tudi prednji prtljažnik, 20 litrov bi moralo biti dovolj za kable. Lahko vleče do 1.000 kilogramov težke prikolice.

Vgrajena tehnologija pogona je še ena kategorija, kjer so pri Kii zelo samozavestni. Resda EV3 uporablja "le" cenejšo 400V arhitekturo, a inženirsko so želeli avto narediti vsakdanje uporabnega brez kompromisov tudi na daljših poteh. 

Elektromotor ima ne glede na verzijo baterije 150 kW (204 KM), kar zagotavlja prav spodobne pospeške in gladko vožnjo. Pogon je speljan na prednji par koles, bodo pa v prihodnje ponujali tudi AWD pogon z dvema elektromotorjema.

Kia EV3 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Ključna za kupca je ustrezna izbira baterije glede na njegove vsakdanje potrebe. Standardna ima neto kapaciteto 58,3 kWh, "long range" različica pa 81,4 kWh. Pri prvi je po WLTP za do 436 kilometrov nabitih elektronov, v dolgoprogaški pa celo za do 605 kilometrov.

Ponosni so na hitrost polnjenja, od 10 do 80 odstotkov avto ne glede na tip baterije potrebuje malenkost več kot pol ure, a zaradi zelo konstante krivulje polnilne moči (do 150 kW) vsaka minuta priklopa pomeni primerjalno več dodatnih kilometrov kot pri tekmecih.

To pomeni, da niti z manjšo baterijo ne bi smel biti nikakršen bav-bav ideja o počitniškem roadtripu, da bo le infrastruktura to omogočala. Ali obljube porabe pod 20 kWh/100 km držijo v različnih režim slovenske uporabe, bomo podrobno preverjali na testu. 

Še letos bodo dodali tudi opcijo 22 kW polnilca za izmenični tok, kasneje bodo z novimi funkcionalnostmi še nadgrajevali že vgrajeno V2L tehnologijo deljenja energije.

Tovarniška garancija je 7 let ali 160.000 kilometrov. Servisni intervali so na dve leti ali na vsakih 30 tisoč kilometrov.

Standardno bogat je nabor raznih asistenčnih sistemov, ki omogočajo polavtonomno vožnjo druge stopnje. Je pa pri višjih stopnjah opremljenosti v avto lahko vgrajeno večino tistega, kar ima na primer prestižni suv EV9. 

Črna pika naj bi v nekaj mesecih izginila

Pri uvozniku priznavajo velik hendikep, ki velja v Sloveniji in širše v regiji glede digitalne neizkoriščenosti zadnjih modelov Kie. Tudi pri EV3 tako na začetku še ne bodo na polno delovale storitve povezljivosti, kot je možnost nadzora in upravljanja avta na daljavo.

Obljubljajo pa, da so pogovori za sklenitev ustreznih pogodb s ponudniki podatkovnih storitev v polnem teku in da bi morala biti v nekaj mesecih ta črna pika končno izbrisana. Povezljivost bo polno vzpostavljena tudi pri že prodanih EV3 in nekaterih drugih modelih. 

Kia EV3 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Opremski paketi pri manjši bateriji so trije, osnovni air sicer še nima toplotne črpalke. Osnovna cena zanj je tik pod magičnimi 34.999 evri, s popustom na financiranje pa 32.699. Z upoštevanjem polne subvencije države 7.200 evrov je tako EV3 na voljo od 25.499 evrov.

Večina kupcev bo po predvidevanjih sicer posegla po bolje opremljeni star različici, ki starta dva tisoč evrov več, s popustom pa še lahko ujame največjo subvencijo. Najvišje pri manjši bateriji je bogato naložena oprema sky, ki je upravičena do 6.500 evrov subvencije in torej v primeru financiranja starta pri slabih 33 tisočakih.

Ta je vstopna pri večji bateriji za ceno od 43.299 evrov (financiranje), tri tisočake nad njo pa je še oprema GT line s športnim pridihom in največjo malho vgrajenih pomagal ter bombončkov. Obeta pa se tudi prihod prave GT izvedenke. 

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Jernej65 10:05 15.januar 2025.

    Sramota, da je za gotovino za 2300 evrov dražji, kot s financiranjem. Tako da ne lažite o ceni 25500 evrov. V resnici je cena s subvencijo 27800 evrov, če prideš z gotovino. Ker financiranje ni zastonj, avta za 25500 v ...prikaži več nobenem primeru ne dobiš. Samo nategovanje.

  • Avatar Garancija
    Garancija 09:49 15.januar 2025.

    Ne nehate in ne nehate,kot bk v novo leso

Sorodne novice