Leapmotor C10 se je v Slovenijo pripeljal kot drugi model nove znamke leapmotor International, v kateri ima skoraj polovični delež skupina Stellantis. Gre torej za znamko, ki ima v sebi kljub kitajskemu izvoru veliko evropskega in je tudi precej prilagojena evropskim voznikom.
Za mednarodno predstavitev štirikolesne različice leapmotor C10 AWD so določili švicarsko finančno metropolo Zürich, ne le zato, ker je tam sedež skupine Emil Frey kot enega največjih trgovskih partnerjev skupine Stellantis in ker je v času predstavitve tam potekal eden zadnjih evropskih avtomobilskih salonov s tradicionalnim formatom, ampak zato, kot so poudarili, ker je Švica s svojimi hribi kot ustvarjena zanj.
Pri slovenskem uvozniku še niso mogli povedati, kdaj natanko se bo leapmotor C10 AWD pridružil različicama z zadnjim pogonom in podaljševalnikom dosega. Tudi cena še ni dokončno določena, namignili pa so nam, da bo zanj treba odšteti manj kot 39.000 evrov, od tega pa se bo odštelo še eko subvencijo.
Prodajne statistike namreč kažejo, da je bilo v Švici lani prodanih 239.202 novih avtomobilov in kar 51 odstotkov jih je imelo štirikolesni pogon. Sedem odstotkov teh pa je bilo električnih. Letošnje polletne statistike kažejo, da se je delež električnih štirikolesno gnanih vozil povečal že na 8 odstotkov, torej raste, kar pomeni, da ima tudi leapmotor C10 AWD dobre možnosti. Precej verjetno to velja tudi za našo državo na drugi strani Alp.
Popestritev pogonske ponudbe
V Sloveniji je že nekaj mesecev na voljo leapmotor C10 z zadnjim pogonom in dvema možnostma pogonskih sklopov. Prva je baterijska električna, ki v različnih variantah omogoča doseg do 424 kilometrov, druga različica pa je opremljena z bencinskim podaljševalnikom dosega, ki doseg poveča do 974 kilometrov , na elektriko pa jo je mogoče peljati do 145 kilometrov.
Po novem se jima je torej pridružila še različica leapmotorja C10 AWD, ki so ji pogonski elektromotor vgradili še na prednjo premo in ji povečali kapaciteto baterije, v katero se shrani 81,9 kilovatne ure elektrike (neto kapaciteta), kar je 12 kilovatnih ur več kot v električni različici z zadnjim pogonom. Pri leapmotorju ob porabi 20,5 kilovatne ure na sto kilometrov, ki se je na kratki vožnji izkazala za bolj ali manj verjetno, obljubljajo doseg do 450 kilometrov, kar je celo malce več kot v različici z zadnjim pogonom.
Pri Leapmotorju so za C10 AWD pripravili tudi komplet za taborjenje z zložljivim strešnim šotorom, zložljivo mizico in klopjo ter drugim priborom, ki lastnikom omogoči, da njegove štirikolesne zmogljivosti izkoristijo tudi med taborjenjem v naravnem okolju.
Kljub temu, da je moči kar dvakrat več. Štirikolesno gnana različica namreč zadnjemu elektromotorju ne doda le nekaj moči na prednjih kolesih, ampak se ta poveča kar na 446 kilovatov (bolj domače se še vedno sliši 598 'konjev'). Leapmotor C10 AWD se s tem uvršča celo med najmočnejše električne avtomobile, vendar tega ne kaže preveč očitno. Na prvi vožnji smo namreč ugibali, da so konstruktorji štirikolesni pogon bolj prilagodili za dobre lastnosti na zasneženih cestah in podobjih podlagah z manjšim oprijemom, manj pa samim športnim zmogljivostim.
Bolj zmogljiv kot pa zares športen
Moč se zato razvija zelo zvezno in zelo prijetno tudi, če je vklopljen športni program. Kljub deklariranim pospeškom v 4,0 sekunde do 100 kilometrov, h katerim pripomore tudi navor 729 njutonmetrov, ni čutiti instantne športne odzivnosti. Res pa je, da smo avtomobil preskušali na švicarskih cestah, kjer vas prehitra vožnja mimo radarja lahko zelo boleče useka po denarnici. Zato je noga kar nagonsko nežneje pritiskala pedal plina.
Tisti, ki bi iz Leapmotorjevega štirikolesnega pogona rad iztisnil pravo športnost, bo lahko rešitev našel pri nemškem tunerju Irmscherju, kjer so pripravili nabrito različico leapmotor i C10, pri kateri so posegali tudi v nastavitve podvozja. A zanjo morate imeti nemški potni list ali pa dobre zveze pri izseljencih, saj je rezervirana za nemške državljane.
Kar se samega upravljanja pogona tiče, je to povsem samodejno in urejeno na enak način kot v različici z zadnjim pogonom. Posebnih terenskih voznih programov namreč v menijih nismo našli, z izjemo načina za plazenje. Je pa res, da je pogon zasnovan tako, da krmilna enota ESP neprestano spremlja stanje vozila in prilagaja porazdelitev moči med prednjimi in zadnjimi kolesi ter tudi samodejno preklaplja med dvokolesnim in štirikolesnim pogonom. Eden od teh elementov je tudi izboljševanje oprijema koles, kar gotovo pripomore tudi k solidnim zmogljivostim na slabi podlagi.
Povečana moč polnjenja
Ena od lastnosti, ki si jih štirikolesno gnani leapmotor C10 deli z različico z zadnjim pogonom, je integracija baterij v nosilno strukturo karoserije. Ta se zato z visoko vzvojno trdnostjo sklada v filozofijo športnega SUV-ja, ki ji sledi leapmotor C10 AWD, in tudi v ovinkih poskrbi za dober občutek vodljivosti.
Baterija s kemično sestavo LFP je sicer, kot smo že omenili, malce močnejša od največje baterije v različici z zadnjim pogonom, prinaša še eno, morda celo pomembnejšo izboljšavo. Polnjenje z izmeničnim tokom z 11-kilovati sicer ostaja enako zmogljivo.
Moč polnjenja z enosmernim tokom pa sega do 180 kilovatov, kar je skoraj 100 kilovatov več kot omogoča različica z zadnjim pogonom in zagotovi, da se baterija s 30 na 80 odstotkov kapacitete dopolni v dobrih 22 minutah. Če je krivulja na diagramu polnjenja enaka, kot smo jo opazovali na različici z zadnjim pogonom, kjer je bila zelo ravna in pri vrhu moči vse do 80-odstotne kapacitete, si lahko obetamo veliko.
Ne le , ko gre za upravljanje, ki je pretežno urejeno preko 10,25-palčnega zaslona merilnikov in 14,6-palčnega zaslona infotainmenta, ampak tudi prostorno je leapmotor C10 AWD sicer popolnoma enak različici z zadnjim pogonom, vključno s prostorno zadnjo klopjo in solidnim prtljažnikom s prostornino do 1.410 litrov, saj dodatni elementi pogona ne potrebujejo mehanskih prenosov in poseganja v potniški prostor.
Dam 10 jurjev. Vse ostalo ostalo preveč. Kako kaj servisi in garancija?
Zurnal je očitno za kitajce odskočna medijska točka. Vsak dan kak Kitajc v članku. En boljši od drugega.