Nemška agencija KBA, ki je pristojna za izvajanje nadzora nad vozili, podrobno preučuje dogajanje v zvezi s Teslinimi zasloni na dotik, zaradi katerih je moral ameriški proizvajalec v ZDA vpoklicati nekaj manj kot 160 tisoč model S in model X avtov.
Če bo KBA ugotovil, da je tudi pri avtih, ki se vozijo po Evropi, prisotna ista težava, potem bo ukrepal, je poročal nemški časnik Bild am Sonntag. To bi pomenilo, da bi vpoklic za starejše tesle avtomatsko veljal na celotnem trgu EU, torej tudi v Sloveniji.
Kaj se je sploh zgodilo?
Iz ZDA prihajajo vesti, da je pri kar nekaj avtih model S in model X osrednji komandni sistem za zaslon na dotik pri nekaj let starih avtih odpovedal in ga ni več mogoče upravljati s prsti. To pa pomeni, da voznik ne more upravljati nekaterih ključnih funkcij avta, saj Tesla zagovarja pristop brez fizičnih stikal. Na vklop prek zaslona za dotik so na primer vezani celo brisalci ali luči. Vozniki so poročali, da zaslon na trenutke ugasne, takrat ni mogoče upravljati niti klimatizacije ali naprednih funkcij za parkiranje in polsamodejno vožnjo. Prizadeti so lahko celo smerniki, saj avto ne oddaja zvoka, kdaj so priklopljeni.
Šlo naj bi za neustrezno spominsko enoto, ki je del kontrolne enote. Spominska enota v starejših teslah naj bi imela omejeno zmožnost zapisovanja podatkov, zato čez čas preneha delovati, poroča CNBC. Kot je razvidno iz uradnega sporočila, imajo prizadete tesle vgrajen procesor NVIDIA Tegra 3 z 8 GB eMMC NAND spominsko enoto, ki je med življenjsko dobo sposobna opraviti okoli 3.000 prepisov.
Ameriška agencija za prometno varnost NHTSA je ugotovila, da se napaka pojavlja le pri izdelanih avtih do letnika 2018. Pri avtih, izdelanih do leta 2015, zaslon nagaja že v skoraj vsakem petem avtu, pri tistih mlajših za zdaj nekoliko redkeje. A v 10 letih bo napaka celo pri letniku 2018 prisotna "v 100-odstotkih izdelanih avtov," napoveduje NHTSA, zato je edina rešitev menjava kontrolne enote.
Skupaj vpoklicana vozila v ZDA predstavljajo okoli 10 odstotkov vseh avtov, ki jih je do danes izdelala Tesla, kar ne bo majhen finančni zalogaj. Najbolj prodajan Teslin avto model 3 pa je izvzet iz težav.
Tudi golf ima težave
Vesti o težavah Tesle sledijo skoraj istočasno z novico, da je Volkswagen objavil prostovoljni vpoklic 56 tisoč novih golfov zadnje osme generacije. Gre za vse golfe, ki so bili izdelani do lanskega junija, težava pa je v programski opremi, ki se je že sicer izkazala za šibko točko ob premieri zadnje generacije in pri električnem sorodniku ID.3.
Golf 8 je takoj po premieri in začetku prodaje postal velika prodajna uspešnica, saj je spet osvojil titulo najbolj prodajanega modela v Evropi z več kot 312 tisoč registriranimi enotami.
Poglejte stikala in gumbe v starih ameriških in nemških avtomobilih. Pa to je prava umetnost, poezija...Ne pa umazana, mastna plošča, polna prstnih odtisov, bakterih, virusov in ostankov izločkov vseh človeških odprtin.
Vsi avtomobili, ki silijo voznika, da preusmerja pozornost s ceste na ekrane, bi morali biti prepovedani. Tako kot velja prepoved za gledanje na mobitel in podobno.