Po preizkusu ameriške potrošniške organizacije Consumer Reports razvpiti Teslin sistem za pomoč voznikom "Autopilot", o katerem se zaradi imena, ki so ga izbrali pri Tesli, pogosto razpravlja o tem, ali gre za sistem, ki povsem samodejno upravlja vozilo, ni tako dober kot konkurenčni sistem "Super Cruise" podružnice General Motors Cadillac.
Od 17 preizkušenih sistemov je "Super Cruise" na obsežnem testu zasedel prvo mesto z 69 točkami, na drugo mesto se je uvrstil Teslin "Autopilot" s 57 točkami.
Voznik mora imeti nadzor
Za vključitev v test so morala imeti vozila prilagodljiv tempomat in sistem opozarjanja na zapustitev voznega pasu. Ti sistemi lahko začasno nadzirajo vožnjo po avtocesti, pri čemer mora imeti voznik vedno možnost, da takoj ponovno prevzame nadzor nad vozilom.
Consumer Report je test prvič izvedel pred dvema letoma, takrat s samo štirimi različnimi sistemi. Tudi takrat je bil "Super Cruise" pred "Autopilotom". Consumer Reports navaja, da je najpomembnejši razlog, da je sistem v cadillacu najbolj popoln ta, da s pomočjo infrardeče kamere trajno nadzira, ali voznik še vedno gleda na cesto, in ga po potrebi opozori s kombinacijo optičnih signalov. Če se voznik ne odzove, sistem ustavi avto in pokliče pomoč.
Dokazi so nedvoumni, pravi William Wallace iz Consumer Reports: "Če sistemi omogočajo voznikom, da niso pozorni na dogajanje na cesti, so lahko posledice usodne." Organizacija je zato posebno pozornost namenila temu, ali sistemi nadzorujejo voznika, na način, da lahko ugotovijo, ali lahko kadar koli prevzame nadzor.
Američani so tokrat med junijem in septembrom letos na poligonih in javnih cestah po ZDA primerjali 17 različnih sistemov. Vsako vozilo je bilo ocenjeno v treh različnih kategorijah, vključno z dejansko zmogljivostjo sistemov, nadzorom voznika in enostavnostjo uporabe. Consumer Reports poudarja, da je mogoče številne sisteme, kot je Teslin, posodobiti "po zraku" in jih tako nenehno izboljševati.
Najboljši sistemi glede spretnosti in zmogljivosti:
Tesla "Autopilot": 9 od 10 točk
Cadillac "Super Cruise": 8.10
Audi "Driver Assistance Plus": 8/10
Lincoln / Ford "Co-Pilot 360": 8/10
Najslabši sistemi glede spretnosti in zmogljivosti:
Porsche "Active Safe": 4/10
Land Rover "Driver Assist": 4/10
Volkswagen "Driver Assistance": 4/10
Buick / Chevy "Driver Confidence: 3/10
Mazda "i-Activesense": 3/10
BMW je v tej kategoriji prejel 7/10 točk, Mercedes-Benz 6/10.
Nadzor in enostavnost uporabe
Ko je šlo za spremljanje voznikove pozornosti, je Cadillacov "Super Cruise" prejel 7/10 točk. Sledile so ocene 4/10 točk (vključno z Mercedesom) in 3/10 točk (vključno z BMW, Audijem, Porschejem, Volkswagnom). Tudi Tesla je tu prejel le tri točke. Mazdin sistem za pomoč "i-Activesense" je z dvema točkama prejel najslabšo oceno. Ko se je spoprijel z neodzivnimi vozniki, je bil Cadillacov sistem ocenjen z 9/10 točkami, Mazda pa z le eno točko.
V ločeni kategoriji je bilo preizkušeno tudi, kako jasno avto vozniku svetuje kdaj in kje lahko uporablja asistenčne sisteme in kje ne - ali kdaj mora spet prevzeti nadzor nad vozilom, na primer pred zapletenim avtocestnim izvozom. Tu so se še posebej slabo odrezali nemški proizvajalci: Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche in VW so prejeli le dve od desetih točk - prav tako Teslin "Autopilot". Cadillac pa je bil na vrhu z 8/10 točkami.
Kar zadeva prijaznost do uporabnika in enostavnost uporabe, je bil Tesla daleč pred Cadillacom, ki je v tej kategoriji prejel le tri točke.
Najboljši sistemi za enostavno uporabo:
Tesla "Avtopilot": 7/10
Porsche "Active Safe": 6/10
Land Rover "Driver Assist": 6/10
Volkswagen "Driver Assistance": 6/10
Najslabši sistemi glede uporabnosti:
Honda "Sensing", Acura "Watch": 2/10
Toyota / Lexus "Safety Sense 2.0": 2/10
Tabela - skupaj
Cadillac "Super Cruise" (preizkušen v modelu CT6): 69 točk
Tesla "Avtopilot" (model Y): 57 točk
Lincoln / Ford "Co-Pilot" (Lincoln Corsair): 52 točk
Audi "Pre Sense" (e-Tron): 48 točk
Hyundai "Smart Sense", Kia "Drive Wise" (Hyundai Palisade): 46 točk
Mercedes-Benz "Driver Assistance" (GLS450): 46 točk
Subaru "Eyesight" (Outback): 46 točk
BMW "Active Driving Assistance Pro" (330i): 44 točk
Porsche "Active Safe" (Taycan): 41 točk
Volvo "Pilot Assist" (S60): 41 točk
Honda / Acura "Sensing" (Honda CR-V Hybrid): 40 točk
Nissan / Infiniti "Pro Pilot Assist" (Nissan Leaf): 40 točk
Toyota / Lexus "Safety Sense 2.0" (Toyota Corolla): 40 točk
Volkswagen "Driver Assistance" (Passat): 39 točk
Land Rover "Incontrol" (Range Rover Evoque): 38 točk
"Driver Confidence" Buick / Chevy (Buick Encore GX): 36 točk
Mazda "i-Activesense" (CX-30): 27 točk