Volkswagen nadaljuje s hitrim prehodom na elektro-mobilnost. Iz Wolfsburga so sporočili, da je uradno stekel začetek proizvodnje modelov ID.5 in ID.5 GTX2. V ta namen so uspešno zaključili preureditev tovarne vozil v Zwickauu v obrat, v katerem bodo izdelovali samo še električne avtomobile.
Tovarna v zahodni Saški, ki se lahko pohvali z dolgo tradicijo, je prva tovarna kakšnega velikoserijskega proizvajalca na svetu, ki je v celoti prešla s proizvodnje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem na vozila z električnim pogonom. V Zwickauu tako zdaj izdelujejo šest modelov znamk Volkswagen, Audi in Cupra. vsi temeljijo na koncernski modularni platformi za električna vozila (MEB). Letos bodo v mrežo tovarn za proizvodnjo električnih vozil vključili še tovarne v Emdnu (Nemčija; ID.43), Hannovru (Nemčija; ID. Buzz4) in Chattanoogi (ZDA; ID.4). Iz Volkswagna sporočajo, da so s tem postavili temelje za proizvodnjo 1,2 milijona popolnoma električnih vozil na osnovi platforme MEB v svojih tovarnah v Evropi, ZDA in na Kitajskem v letu 2022.
Digitalizirana in robotizirana tovarna
Nemški proizvajalec vozil je od leta 2018 v tovarno vozil v Zwickauu s pomočjo naložb v višini približno 1,2 milijarde evrov preuredili proizvodnjo vozil z motorji z notranjim zgorevanjem na proizvodnjo električnih avtomobilov ter v digitalizirano, prilagodljivo in učinkovito tovarno, ki je danes vizitka koncerna. Med drugim uporabljajo vse več pametnih robotov Industrije 4.0 in samovozečih transportnih sistemov, ki povsem avtonomno pripeljejo komponente na montažno linijo.
Iz Volkswagna so sporočili, da je bilo skoraj 40 odstotkov vseh naložb je bilo namenjenih obnovi in širitvi karosernice. Število najsodobnejših robotov se je povečalo s 1.200 na 1.625.
Približno 9.000 stalno zaposlenih v tej tovarni so na novo tehnologijo pripravili z obsežnim usposabljanjem. Vsi zaposleni so se na primer udeležili informativnih dogodkov o e-mobilnosti. 3.000 zaposlenih je opravilo centralno usposabljanje za e-mobilnost, kjer so se podrobno izšolali za nove zahteve proizvodnje. Zaposleni v Zwickauu so do konca leta 2020 v seštevku realizirali okrog 20.000 dni usposabljanj.
Načrte imajo tudi na področju sistematičnega recikliranja visokonapetostnih baterij iz rabljenih električnih vozil. Cilj je popolna elektrifikacija novih vozil. Do leta 2030 naj bi vsaj 70 odstotkov Volkswagnove prodaje v Evropi predstavljali izključno električni avtomobili, kar pomeni veliko več kot milijon vozil. V Severni Ameriki in na Kitajskem naj bi delež e-avtomobilov znašal vsaj 50 odstotkov. V ta namen bo Volkswagen vsako leto predstavil vsaj en nov e-avto.
Modeli in podatki o proizvodnji
S proizvodne linije v Zwickauu prihaja šest modelov treh znamk – Volkswagen ID.35, ID.4 in ID.5 ter Audi Q4 e-tron6, Q4 Sportback e-tron7 in cupra Born8. Proizvodna kapaciteta zadošča za letno proizvodnjo več kot 300.000 vozil, kar pomeni, da je tovarna vozil v Zwickauu trenutno najzmogljivejši proizvodni obrat za električna vozila v Evropi.
V tovarni v Zwickauu so pri zunanji oskrbi z električno energijo že leta 2017 prešli na 100-odstotno zeleno elektriko. Preostale emisije iz lastne termoelektrarne z visoko učinkovito soproizvodnjo toplote in električne energije ter iz celotne proizvodne verige za vse modele, ki se proizvajajo v Zwickauu, od začetka proizvodnje modela ID.3 novembra 2019 kompenzirajo s certificiranimi podnebnimi projekti v skladu z uradno priznanimi standardi.