Avto > Na Štrom
92652 ogledov

Predvidoma že februarja država uvaja novo subvencijo, zanimala bo mnoge

Mazda MX-30, električni avto, polnilni kabel Anže Petkovšek
Država bo že prihodnji mesec uvedla subvencijo za domačo polnilnico za električna vozila. Velik uspeh novega tipa subvencij za cenejše in rabljene električne avte, denarja pa še dovolj.

Država je v zadnjih letih pošteno odvezala mošnjiček glede neposrednih spodbud za nakup vozil, ki med vožnjo manj obremenjujejo okolje. Dodaten skok je pomenil prenos priprave in izvedbe javnih pozivov za naložbe zelene mobilnosti z Ekosklada na družbo Borzen, sicer operaterja trga z elektriko. 

Na spletni strani Borzena je že nekaj časa obvestilo, da bo med podporami za mobilnost na začetku letošnjega leta uvedena tudi subvencija za nakup polnilnih mest za električna vozila, zato nas je zanimalo, kdaj se bo to zgodilo. 

Iz Borzena, ki ga vodi direktorica Mojca Kert, so za Žurnal24 pojasnili, da je objava javnega poziva za subvencije za polnilnice predvidena v drugi polovici februarja. Trenutno namreč še potekajo usklajevanja z ministrstvom za okolje, prostor in energijo, zato tudi še ni jasno, kako visoka bo lahko subvencija za posamezno naložbo v polnilno infrastrukturo. 

So pa pri Borzenu potrdili, da bodo spodbude na voljo tako za polnilnice fizičnih investitorjev kot tudi pravnih oseb. Povprečna domača polnilna postaja, ki po priporočilu strokovnjakov že omogoča dinamično prilagajanje polnilne moči glede na druge porabnike v gospodinjstvu, stane od okoli 800 evrov naprej. 

Električna polnilnica, električni avto | Avtor: Profimedia Profimedia

Velik naval na novo subvencijo za rabljene

Borzen nam je razkril tudi nekaj dodatnih statistik glede subvencij za nakup električnih vozil. Od zadnjih pozivov, objavljenih lani junija oziroma avgusta, so do danes prejeli nekaj več kot 1.200 vlog s strani fizičnih oseb in še skoraj 600 od pravnih oseb.

Pri fizičnih osebah (ugodno rešenih že prek 1.100 vlog), je bila približno tretjina subvencij podeljena za rabljena vozila do vrednosti 45.000 evrov.

Gre za vozila kategorije M1 in N1, ki so bila po 1. 11. 2021 že registrirana v eni od držav članic EU, kupec v Sloveniji pa je upravičen za 3.000 evrov subvencije. Prosilec mora biti lastnik vozila, z vlogo pa se obveže, da bo imel vozilo v lasti najmanj dve leti po nakupu. Cena rabljenega vozila ne sme presegati 45.000 evrov. Samo za rabljena e-vozila fizičnih oseb je bilo po zdajšnjem pozivu razporejenih že za okoli milijon evrov. 

Druga tretjina vseh izplačanih subvencij za fizične osebe so prejeli kupci novih e-avtov v vrednosti do 35.000 evrov. Višina subvencije je v tem primeru kar 7.200 evrov. 

Pri preostali tretjini uspešnih vlog pa gre po pojasnilu Borzena za nova vozila vredna med 35.000 in 45.000 evri (višina subvencije 6.500 eur), mopede (višina subvencije 300 evrov) in nova vozila, vredna med 45.000 in 65.000 evrov (višina subvencije 4.500 evrov).

Novi subvenciji 7.200 in 3.000 evrov zadetek v polno

Pri Borzenu so še posebej zadovoljni, da je bilo daleč največ subvencij podeljenih za cenejše in rabljene e-avte. Ti dve kategoriji je lanskoletni razpis prvič zajel tako ciljno.  

"Glede na to, da je največ fizičnih oseb do danes oddalo vlogo prav za omenjeni kategoriji e-vozil, ocenjujemo, da so bile višine spodbud postavljene ustrezno. Po pričakovanjih so rezultati nekoliko obrnjeni pri pravnih osebah, ki so (tudi zaradi dodatnih ugodnosti nakupa e-vozil) za tovrstna vozila pripravljene (in zmožne) nameniti več finančnih sredstev."

Pri pozivu za pravne osebe je razporeditev izplačanih sredstev nekoliko drugačno. Do danes so pozitivno rešili okoli dve tretjini od približno 600 vlog.

"Približno ena četrtina subvencij je bilo podeljenih za nova vozila vredna med 45.000 in 65.000 evrov (višina subvencije 4.500 evrov), četrtina za nova vozila do vrednosti 35.000 evrov (višina subvencije 7.200 evrov), četrtina za nova vozila vredna med 35.000 in 45.000 evrov (višina subvencije 6.500 evrov), v zadnji četrtini pa je največ subvencij za rabljena vozila do vrednosti 45.000 evrov (višina subvencije 3.000 evrov)," pojasnjujejo pri Borzenu.

Bo sredstev zmanjkalo še pred nakupom avta? 

Trg z električnimi avti se je tudi v Sloveniji lani ohladil, vendar pa naraščajoče cene vozil na klasični pogon spet krepijo zanimanje tudi za alternativne pogone. Pri tem se marsikdo, ki razmišlja o vozilu na električni pogon, zaradi dogajanja v preteklosti boji, da bo državnih sredstev zmanjkalo še pred nakupom. Ta je namreč pogoj za vložitev prošnje. 

Vendar podatki Borzena kažejo, da je sredstev več kot dovolj, porabljenih ni bila še niti polovica predvidenih sredstev po trenutnih dveh razpisih iz lanskega leta. "Skupno smo do danes na javnem pozivu za fizične osebe podelili okvirno pet milijonov evrov sredstev od razpisanih okvirno 11,25 milijona. Na javnem pozivu za pravne osebe pa okvirno 1,5 milijona evrov od razpisanih okvirno 3,75 milijona evrov," so povedali na Borzenu.

Lani je bilo po podatkih sekcije za pooblaščene trgovce in serviserje motornih vozil pri GZS v Sloveniji na novo registriranih skupno 3.142 baterijskih avtomobilov.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 43
  • Avatar Mehičanka76
    Mehičanka76 02:19 29.januar 2025.

    Kar naj bodo avtomobili na štrom, ni šans, da dam zanj toliko denarja potem pa ne morem z njim v šusu narediti več kot 200 do 300 km.

  • Avatar omega_v6
    omega_v6 19:04 28.januar 2025.

    To subvencijo si naj nekam vtaknejo!! Marca se podraži elektrika za 50% !! Kaj si ti vladajoči mislijo,da bom celo plačo dal za elektriko!! Sedaj subvencije nato pa raziskava kakšen davek na e.avto bodo nabili samo,da te OKRADEJO!! Sem nasedel ...prikaži več pri samooskrbi!! In nikoli VEČ!!

  • Avatar rajko55
    rajko55 15:54 28.januar 2025.

    Da ne boste potem spet jokcali.... naivneži.