Francoski proizvajalec avtomobilov Renault in japonski Nissan sta v pogovorih za pomoč pri razvoju in proizvodnji lastne različice Renaultovega električnega twinga. Renault in Nissan sta partnerja v zavezništvu in si prizadevata pospešiti ponudbo cenovno dostopnih električnih vozil, s ciljem ubraniti se kitajske konkurence.
Renaultova električna različica poceni električnega avtomobila bo twingo. Od leta 2026 naprej ga bodo izdelovali v tovarni Revoz v Novem mestu. Cena zanj bo manj kot 20.000 evrov. To bo ključen del obrambe Renaulta pred nizkocenovnimi kitajskimi znamkami, kot je BYD, piše Reuters.
Dogovor z Volkswagnom padel v vodo
Renault se je o skupnem razvoju avtomobila in delitvi stroškov pred tem dogovarjal tudi z nemškim Volkswagnom. To so ključni izzivi za evropske proizvajalce avtomobilov, ki se borijo s cenejšim kitajskim uvozom. Dogovor med Renaultom in Volkswagnom je maja padel v vodo, zato so se Francozi sami odločili nadaljevati delo, na avtomobilskem salonu v Parizu pa so predstavili koncept twinga.
Evropska unija je uvedla do 45-odstotne carine na uvožena kitajska električna vozila, vendar industrija pravi, da to ne bodo dovolj, da bi kitajskim podjetjem preprečili prevzem vse večjega deleža na trgu, še piše Reuters.
Japonski Nissan želi povečati svojo modelno ponudbo v Evropi in skrajšati čas od razvoja do trženja, je dejal njegov izvršni direktor Makoto Uchida v videoposnetku, ki so ga delili z novinarji, ki so obiskali tovarno Ampere v severni Franciji. Ampere, Renaultova specializirana enota za električna vozila, je bila ustanovljena pred enim letom.
Evropo narediti konkurenčni Kitajski
Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo je dejal: "Pravo vprašanje je, ali smo sposobni evropsko industrijo narediti konkurenčno Kitajski. Trudimo se."
Ampere sodeluje tudi z Mitsubishijem, tretjim članom Renaultovega avtomobilskega zavezništva, in sicer pri električnem SUV-ju segmenta C. Ampere namerava od leta 2026 v svojih avtomobilih uporabljati litij-ionske fosfatne (LFP) baterije, ki trajajo dlje in so cenejše od nikljevih in kobaltovih alternativ.
Prav tako cilja na proizvodnjo baterij brez kobalta do leta 2028, ki lahko glede energijske gostote tekmujejo s tehnologijo nikelj-mangan-kobalt (NMC) in so enake LFP glede stroškov in varnosti.
Da bi pospešila razvoj svojih avtomobilov, je Renault ustanovil ekipo, ki bo preučevala inovacije na Kitajskem in sodelovala z lokalnimi partnerji. "Do leta 2028 bo Ampere dohitel najboljše kitajske akterje glede zmogljivosti izdelkov in stroškov v evropskem okolju," je dejal de Meo.
Če bi bil 15k€ bi ljudje znatno rajši kupili. Zadnjič gledal cenik Fiatovega malčka, bencinski 15k€, električni 27k€. In pol se čudijo da prodaja e-avtov ne gre.
Vse bo to narod plačal .Spomnimo se Boruta Pahorja in proizvodnje novega Renaultovega modela wind.Država je financirala milijone za ohranitev delovnih mest.Kje je danes ta avto ?
Je treba ukinit bojlerje,da bomo lahko filali te pičipokije