Zadnji podatki družbe JATO Dynamics kažejo, da po Evropi (EU, Norveška, Islandija ...) prehod na vozila z ničelnimi ali nizkimi emisijami pridobiva zagon. Podatki za prvo polletje kažejo, da je trenutno že 18,5 odstotka novih avtov s pogonom BEV (100-odstotna elektrika) ali PHEV (priključni hibrid). Vsak peti, torej.
Na drugi strani je le še 21 odstotkov novih avtov v Evropi gnanih na dizelski pogon, ki je že izginil iz avtov nižjih velikostnih razredov.
Med državami, kjer prodaja električnih avtov močno narašča, je poleg bogatih zahodnih in severnih držav na primer Irska.
V Sloveniji pa je takole ....
Slovenska država je pred leti sprejela takrat v Evropi eno najbolj ambicioznih zavez, saj naj bi pri nas že z letom 2030 prepovedali prodajo vozil na termični pogon in tako prispevali k manjšim izpustom v prometu. Da s dejanskim prehodom v električno mobilnost danes močno zaostajamo za evropskim trendom, pa kaže podatek, da je bilo letos od vseh 35.442 novih registriranih vozil v Sloveniji le 2,5 odstotka avtov iz razreda BEV ali PHEV. Skupaj 887.
Največ 100-odstotno električnih vozil pri nas so registrirali Renault (189), Volkswagen (150) in Tesla (139). Vseh novih priključnih hibridov skupaj je bilo letos le 84. Večino sta si jih razdelila Renault (30) in Hyundai (20).
Pri uvoženih brez zavez
Ob podatkih o registraciji novih vozil pa v luči zavez k čistejši prihodnosti ne gre mimo podatka, da na vsakih pet novih avtomobilov v Sloveniji pridejo trije takšni, ki so bili k nam pripeljani iz tujine in pri nas prvič registrirani. Takšnih je bilo letos po podatkih družbe Ardi že 21.506. V veliki večini gre pri teh avtih večjih mer ali premijske znamke, ki jih poganja dizelski pogon.
Mislm a se oni zavedajo kako bedne plače in kako visoke cene so v Sloveniji? Pa kdo si bo privošču nov avto. Jst osebno ne mislim 20 let odplačevati avto.