Že tako ima le malo trenutnih električnih avtov v tipski specifikaciji dovoljeno možnost vleke prikolice. A tudi tisti, ki jo imajo, se ne morejo kosati s klasičnim dizlom.
Električnih avtov, pri katerih je vleka predvidena, je še vedno relativno malo. V Evropi je trenutno najbolj zmogljiv električar za vleko tesla model X, ki ima homologacijo za do 2.270 kilogramov težke prikolice z zavoro. Audi e-tron in mercedes-benz EQC zmoreta do 1.800 kilogramov, seveda pa je mogoče nanju priklopiti tudi 750-kilogramsko prikolico brez lastne zavore.
Prihajajoči korejski dvojec ioniq 5 in kia EV6 obljubljata do 1.600 kilogramov, polestar 2 ima omejitev pri 1.500 kilogramih. Audi Q4 e-tron ima najvišjo vlečno maso pri 1.200 kilogramih, na dve kolesi gnana volkswagen ID.4 in škoda enyaq pa imata omejitev pri 1.000 kilogramih. V različicah z dvema elektromotorjema je številka na ravni tehnično sorodnega Q4.
Jaguar I-pace, ford mustang mach-E in mercedes EQA lahko vlečejo največ 750 kilogramov, torej samo maso klasične prikolico brez zavore. Nekoliko boljši je tesla model 3, ki lahko vleče do 910 kilogramov.
Najbolj prodajani VW tiguan TDI (110 kW, DSG) ima deklarirano maso vleke do 2.500 kilogramov.
Iz omenjenih številk je jasno, da z večino električnih avtov še ni mogoče vleči težkih bivalnih prikolic, konjskih prikolic, večjih čolnov ali česa podobnega. Omejitev je precej, z inženirskega vidika pa še največja skupna masa, saj so električni že v osnovi precej težji od klasičnih.
Drugi omejitveni faktor je sistem regenerativnega zaviranja, ker lahko zaradi veliko večje skupne mase vozila in prikolice pride do preobremenitve. Nekateri električni avti imajo možnost izklopa, a to pomeni precej večjo obremenitev klasičnih zavor.
Dodatni tovor, po možnosti večjih dimenzij, močno spremeni tudi aerodinamiko, ki je pri električnih avtih še kako pomembna.
Izbrati bo treba (priključnega) hibrida
Če se želite dizlu pri naslednjem avtu na vsak način ogniti, a je vaš avto pogosto namenjen vleki, potem so v trenutnih razmerah precej bolj kot električni primerni hibridni avtomobili, tudi priključni hibridi. Pri njih glavnino dela še vedno opravlja termični pogon, skupna masa je nižja, regeneracija pa nima tako močnega vpliva na delovanje motorja in elektronike.
Nekaj najmočnejših suvov med priključnimi hibridi (porsche cayenne E-hybrid, land rover defender P400e, VW touareg R ...) lahko vleče samozaviralne tovore celo do skrajne skupne mase za osebna vozila 3.500 kilogramov.
Praktični primer težav: električni in čoln
Eden od kanadskih lastnikov tesle model X je praktično dokazal, da vleka povsem spremeni skupni doseg električnega avta, s tem pa tudi tegobe ob polnjenju.
Na avto je priklopil prikolico z okoli 1.360 kilogramov težkim in ne posebej velikim čolnom. V Youtube videu je uporabnik Tesla Canuck čoln odvlekel do okoli 160 kilometrov oddaljenega jezera. Model X ima sicer deklariran doseg okoli 480 kilometrov, baterija je bila napolnjena 98-odstotno. Ko je prispel na cilj, je v bateriji namesto za dve tretjini ostalo le še 29 odstotkov energije. Avto mu je za vleko požrl kar 52,4 kWh oziroma v povprečju več kot 33 kWh na 100 kilometrov.
Za povratek je moral nujno avto priklopiti na kabel, vendar mreža javnih polnilnic vključno s Teslinimi Superchargerji niso prilagojene za avtomobile s prikolicami. Pred polnjenjem je moral najprej odstraniti prikolico in jo varno parkirati ...
Zamislite si zdaj Nemca (ali Slovenca), ki želi z električnim avtom odpeljati svojo bivalno prikolico ali čoln nekam na Jadran. Čaka ga ogromno tegob.
Ko bom z minimalcem lahko kupil el. avto, bom morda začel razmišljati o tem. Vprašati s eje potrebno ali sploh imamo infrastrukturo, da bi lahko 60% takih avtov uporabljali.
Dokler ne bo možnosti menjati baterije v stilu prazno - polno v polnilnicah, je električen avto utopija. Kaj šele avtodom.
Imenovati te preserat..., ki imajo doma še 2 ali 3 avte, hendikepirane...je bedasto. Velika večina ljudi komaj zbere za star avto, pa mora sofinancirati pres...jem drage igrače, ki so popolnoma zgrešena sr...ja. In smilijo naj se nam.