Avtomobilska znamk Farizon Auto je pri nas nova, saj so šele dobro začeli nastopati na evropskem trgu, vendar ima precej izkušenj,

Kot znamko gospodarskih vozil z alternativnimi pogoni, pri tem imajo v mislih predvsem električne, jo je ustanovila kitajska skupina Geely, ki ima med drugim v lasti tudi avtomobilske proizvajalce Geely, Polestar in Volvo. V njenem okviru med drugim deluje tudi največji in sodobni raziskovalni center na Kitajskem za alternativne pogone za gospodarska vozila, hkrati pa je tudi največji kitajski proizvajalec gospodarskih vozil na alternativne pogone.
Farizon Auto v Evropi vidi predvsem priložnost zaradi okoljske zakonodaje, ki vzpodbuja ukinitev vozil z motorji z notranjim zgorevanjem in uvaja omejitve za vstop dizelskih lahkih gospodarskih vozil v mestna središča. V Sloveniji bodo sprva nastopili z dvema furgonoma , manjšim farizonom V6E ter večjim in sodobnejšim farizonom SV.

Farizon V6E
Farizon V6E, ki je na trgu že dobra tri leta, razpolaga s skupno maso 2.715 kilogramov, kar mu ob lastni masi 1.565 kilogramov omogoča prevoz tovorov do največje mase 1.150 kilogramov. Z dolžino 4,855, širino 1,730 in višino 1,985 metra se uvršča med srednje velike furgone s tovornim prostorom do volumna 5,9 kubičnega metra.
Elektromotor, ki poganja zadnji kolesi, se napaja iz CATL-ove LFP baterije s kapaciteto 42 kilovatnih ur, ki mu v skladu s ciklusom WLTP zagotavlja do 195 kilometrov kombiniranega dosega in do 265 kilometrov dosega v mestnem okolju.

Pri uvozniku kot konkurenčno prednost furgona, za katerega bo z vključenim DDV treba plačati 34.136 evrov, izpostavljajo tovarniško maksimalno opremljenost ter jamstvo na baterijo šest let oziroma 300.000 prevoženih kilometrov. Podaljšati ga je možno na osem let.
Farizon SV
Medtem, ko je farizon V6E v bistvu globalni avtomobil, so si pri proizvajalcu lani predstavljeni farizon SV zamislili predvsem za osvajanje trgov Evropske unije. Izpostavljajo tudi dejstvo, da je lani kot drugo lahko gospodarsko vozilo prejel platinasto nagrado agencije Euroncap za varnost potnikov.

Farizon SV, ki bo na voljo v šestero karoserijskih barvah, se pohvali tudi z ugodnim količnikom zračnega upora 0,29, kar so projektanti med drugim dosegli z enajstimi fazami splošne optimizacije oblikovne zasnove ter več kot 1.440 manjšimi izboljšavami.
Furgon je zasnovan na namenski "skateboard" platformi, ki je popolnoma brez konvencionalnih hidravličnih in mehanskih prenosov, saj ti potekajo električno "drive-by-wire". To med drugim olajša servisiranje in pripomore k manjši lastni masi vozila, pripravljena je tudi na 4. nivo avtomatizirane vožnje, predvsem pa omogoča veliko modularnost arhitekture vozila.

Farizon SV bo v furgonski izvedbi na voljo v šestero različnih konfiguracijah s tremi dolžinami in višinami ter volumni tovornega prostora z dolžinami od 4,990 do 5,995 metra in višinami od 1,980 do 2,5 metra ter prostornino od 6,9 do 13 kubičnih metrov. Gre za lahko gospodarsko vozilo do največje skupne mase 3,5 tone in z nosilnostjo od 1.075 do 1.480 kilogramov.
Pri uvozniku obljubljajo tudi, da je mogoče dejansko izkoristiti do 90 odstotkov volumna tovornega prostora v katerega je vstopanje olajšano skozi zadnja vrata, ki se odpirajo do kota 270 stopinj, ter skozi veliko bočno odprtino na sovoznikovi strani, kjer ni stebrička B. Uporabnikom bo za napajanje zunanjih naprav na voljo tudi inverter z 220-voltno vtičnico z močjo 3,3 kilovata.

Do 551 kilometrov dosega
Farizon SV, ki ima sprednji pogon, lahko doseže največjo hitrost 135 kilometrov na uro. Kombinirano v skladu s ciklusom WLTP razpolaga z dosegom med 200 in 359 kilometrov, v mestnem okolju pa se ta poveča na 262 do 551 kilometrov. Doseg je sicer odvisen tudi od baterij, ki jih je na voljo kar pet.
Proizvajalec VREMT namreč zagotavlja LFP baterije s kapaciteto49 ali 66 kilovatnih ur, CATL pa NCM baterije s kapacitetami 67, 83 ali 106 kilovatnih ur.

Zakaj izbira dveh baterijskih kemij? Baterije LFP se pohvalijo z nizko ceno, varno uporabo, nizko toksičnostjo in dolgo življenjsko dobo, baterije NCM pa so zaradi visoke energijske gostote in obratovalne napetosti primerne predvsem za večja in težja vozila.
Farizon SV bo pri nas na voljo z elektromotorjema z močmi 170 in 200 kilovatov, zanj pa bo treba, odvisno od konfiguracije, odšteti od 44.163 do 62.366 evrov. Za zdaj bo za prodajo kot edini trgovec skrbelo podjetje Kolmanič & Dokl iz Maribora, servisne delavnice pa bodo vzpostavili tudi drugje v Sloveniji. Uvoznik računa na 10-odstotni delež med električnimi lahkimi gospodarskimi vozili, med kupci pa računajo predvsem na dostavne in kurirske službe.

Ha-ha-ha! Ne bo vam uspelo, to je Jelovica!
Brezoblična karjola...
Kateri bedak še kopuje to sranje....sploh oa kitajsko?