Avto > Na Štrom
80215 ogledov

Tako zvito so nekateri prenašali naokoli državo, zdaj je tega konec

Subvencija za električni avto, denar, nakup avta Andrej Leban
Nova pravila, kdo je lahko upravičen do subvencije za nakup električnega avta, so se z novim pozivom občutno zaostrila. Nekateri so samo za to, da bi se okoristili z darežljivostjo države, celo odpirali s.p.-je, ali pa vključili družinske člane.

Družba Borzen je avgusta objavila nov poziv za subvencije za električna vozila, potem ko so vlagatelji po prejšnjem pozivu sredstva počrpali. Vendar so v družbi, ki je po pooblastilu države zadolžena za tovrstno spodbujanje električne mobilnosti pri nas, ob nespremenjeni višini subvencij pomembno spremenili pravila, kdo je do njih upravičen in za katera vozila.

Za leto dni dlje v lasti

Sprememb je več. Ena od njih se nanaša na nov pogoj, koliko časa najmanj mora biti lastnik vozila še lastnik vozila, da mu subvencije ne bo treba vračati. Po starem pozivu je bilo to le dve leti, z novim pozivom se obdobje podaljša na tri leta. 

Na Borzenu so za Žurnal24 dodatno utemeljili novo pravilo: "Vozilo, za katero je kupec uveljavljal subvencijo, mora ostati v lasti prejemnika subvencije najmanj tri leta. Pri tem smo izhajali iz pravil, ki veljajo za dodeljena sredstva iz programov in skladov Evropske unije. Po teh mora predmet sofinanciranja ostati v lasti vlagatelja še vsaj 5 let po prejemu subvencije. Pri javnem pozivu za subvencioniranje nakupa e-vozil smo to obdobje skrajšali na 3 leta, saj je to obdobje, ko nekateri kupci že razmišljajo o zamenjavi trenutnega za sodobnejše vozilo. Hkrati pa smo z leto daljšim obdobjem lastništva v primerjavi s predhodnim javnim pozivom preprečili hitro preprodajo subvencioniranih vozil."

Če bo prejemnik subvencije, ki je prejemnik spodbude po novem pozivu, vozilo prodal prej kot v treh letih, bo torej moral vrniti celotno subvencijo.

"Namen javnih pozivov za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud za nakupe e-vozil je, da se širi krog uporabnikov in da se za nakup električnega vozila odločijo tudi osebe, ki ga do sedaj niso vozile."

Borzen

Ne velja več presečni datum 1. 1. 2021

Druga novost glede rabljenih električnih vozil je njihova starost. Prej so bila do pomoči upravičena rabljena vozila, izdelana po 1. 1. 2021. Zdaj velja pravilo treh let.

"V novem javnem pozivu je spremenjena najvišja sprejemljiva starost rabljenega vozila, ki za dodelitev subvencije ne sme biti starejše od treh let. Namen tega pogoja je zaščita kupcev pred nakupom starejših vozil, ki v treh letih po nakupu lahko ne bi več izpolnjevala pričakovanj kupca," utemeljujejo v družbi, ki je v 100-odstotni lasti države.

Električni avto polnjenje polnilnica | Avtor: Profimedia Profimedia

Pri rabljenih so se okoriščali na inovativne načine 

Močno so se zaostrili tudi pogoji prodaje rabljenih e-vozil. Rabljeno vozilo po novem ne more biti predmet subvencije, če je bila prodaja izvedena med:

  • Fizično osebo kot samostojnim podjetnikom ter to isto fizično osebo.
  • Samostojnimi podjetniki in njegovimi ožjimi družinskimi člani, pri čemer se za ožje družinske člane štejejo sorodstvene vezi do 2. kolena po zakonu, ki ureja dedovanje in darila.
  • Fizično osebo ter pravno osebo, v kateri se ta ista fizična oseba pojavlja kot direktor ali prokurist.
  • Pravno osebo in družbenikom pravne osebe, če ima ta družbenik 50 ali več odstotni lastniški delež v tej družbi, ne glede na to, ali se rabljeno vozilo prodaja neposredno ali preko posrednika.

"V zvezi s to spremembo pojasnjujemo, da smo pri nadzoru prejetih vlog na pretekli javni poziv prepoznali več  domnevnih 'nakupov' rabljenih vozil, kjer po vsebini sploh ni šlo za nakup, pač pa le za fiktivno preprodajo med povezanimi osebami. Lastništvo vozila se je v teh primerih sicer zamenjalo, vozilo pa je ostalo v uporabi pri isti osebi," pravijo na Borzenu.

"Skladno z določbami preteklega razpisa smo morali subvencije odobriti tudi v primeru, ko je fizična oseba - s.p. (ki se je za potrebe oddaje vloge doregistrirala za prodajalca vozil) kar sama sebi 'prodala' električno vozilo. Z novim javnim pozivom smo to onemogočili."

Tudi če naredite totalko v 3. letu, morate vrniti vse

Ni pa bilo sprememb glede vračila subvencije, to bo še vedno treba vračati v celotni meri tudi v primerih, ko lastnik ni kriv za novo situacijo, kot je na primer nesreča s totalko. Na Borzenu ne pristajajo na mnenje, da bi morali omogočiti parcialno vračilo glede na preostali čas do konca triletnega obdobja.

"Namen javnega poziva je spodbujati dolgoročen prehod na električno mobilnost. Prejemniki subvencije, ki se odločijo vozilo prodati pred potekom triletnega lastništva, morajo zato subvencijo vrniti. Če se ob tem odločijo za nakup novega e-vozila, pa lahko zanj ponovno uveljavljajo subvencijo. Enako velja za vozilo, ki je bilo uničeno v prometni nesreči. Lastnik lahko enako subvencijo, ki jo je moral vrniti, ponovno uveljavlja za novo električno vozilo."

rabljen električni avto vlečna služba | Avtor: Profimedia Profimedia

Za katere subvencije je največ zanimanja?

Glede na dosedanje podatke Borzena je približno tretjina subvencij podeljena za rabljena vozila do vrednosti 45.000 evrov. Gre za vozila kategorije M1 in N1, ki so bila že registrirana v eni od držav članic EU, kupec v Sloveniji pa je upravičen do 3.000 evrov subvencije. Prosilec mora biti lastnik vozila. 

Za približno tretjino vozil fizične osebe uveljavljajo subvencijo za nove e-avte v vrednosti do 35.000 evrov. Višina subvencije je v tem primeru kar 7.200 evrov. 

Pri preostali tretjini vlog pa gre za nova vozila, vredna med 35.000 in 45.000 evri (višina subvencije 6.500 evrov), mopede (višina subvencije 300 evrov) in nova vozila, vredna med 45.000 in 65.000 evrov (višina subvencije 4.500 evrov).

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 13
  • bobubob 23:02 15.september 2025.

    Subvencija? Za električarje? Razum ostaja brez besed. Pa bolje da ne razlagam zakaj, ustavljati ponorelo čredo bivolov je smrtno nevarno. Adijo zdrava pamet...

  • andrej6608 12:28 15.september 2025.

    Če je namen subvecije, da se nekdo prej odloči za električni avto, je z nakupom namen dosežen. Ali avto proda prej ali slej, je nepomembno, saj se s tem avtom vozi pač nekdo drug, ki najbrž ne vozi več ne-električnega ...prikaži več avta. Vse drugo je birokratsko kompliciranje.

  • Avatar rajko55
    rajko55 12:14 15.september 2025.

    Ma v tem pokvarjenem Zombilandu, kjer se gredo turbo srbovanje, ne verjamem več nobenemu odločevalcu....

Sorodne novice