V Grčiji so uvedli novo pravilo glede elektrificiranih avtomobilov na trajektih. Če se želi lastnik s takšnim avtom vkrcati, mora biti napolnjenost baterije avta manjša od 40 odstotkov.
Pravilo pa ne velja le za popolnoma baterijske avte, temveč tudi za priključne hibride, ki so tudi zelo pogosti med novejšimi modeli. Njihova baterija je sicer precej manjša kot pa v BEV avtih.
Ministrstvo za pomorske in otoške politike se je za ukrep odločilo iz prepričanja, da bo zmanjšalo tveganje za nastanek požara.
Bo res kaj pomagalo?
Nemški avtoklub ADAC poroča, da pravilo velja že od sredine aprila in da ga uslužbenci ladjarskih družb že upoštevajo pri vkrcavanju na trajekte.
Pri ADAC imajo takšen ukrep za pretiran. Po mnenju nemških strokovnjakov možnost za nastanek požara na vozilu z baterijo ni nič večja kot pa pri klasičnih avtih.
Lastniki predvem baterijskih vozil utegnejo imeti zaradi zahteve po na pol prazni bateriji težave, saj bodo morali po prihodu v ciljno luko hitro iskati priključek za polnjenje. Grčija pa ni znana ravno kot država z razvejano mrežo polnilnic, še posebej ne na otokih.
Študija: električni niso nevarnejši, ključni so ukrepi
Mednarodna zveza zavarovalnic v pomorstvu je v študiji avgusta lani ugotovila, da električna vozila ne gorijo nič pogosteje od klasičnih, prav tako intenziteta ognja ni večja. Strokovanjaki za gašenje požarov opozarjajo, da je pri električnih avtih ključno upoštevanje drugačnih varnostnih ukrepov, s katerimi je mogoče preprečiti nenadzorovano kopičenje vročine ter ponavljajoč izbruh ognja.
Ker so vozila na tovrstnih ladjah običajno tesno parkirana druga ob drugem, je nadzor nad požarom, ko enkrat nastane, težji.
Niso vedno krivi električni
V minulih letih so električna vozila povezovali z več požari na ladjah, ki so jih prevažale, a nekatere obtožbe so se izkazale za neupravičene.
Lani je na ladji Fremantle Highway s skoraj 4.000 avti na krovu v bližini nizozemske obale izbruhnil velik požar. Prva ugibanja o vzrokih so s prstom kazala na enega od okoli 500 električnih avtov, ki so bili na ladji. A se je kasneje izkazalo, da je požar izbruhnil v predelu ladje, ki je bil precej oddaljen od baterijskih vozil. Poškodovano ladjo jim je uspelo privleči do obale (spodaj), večina avtov je ostala v dobrem stanju.
Drug primer je bila ladja Felicity Ace leta 2022, ki jo je ogenj zajel v bližini Azorov na poti iz Evrope v ZDA. Na krovu je bilo skoraj 4.000 avtov koncerna Volkswagen. Lastnik ladje zdaj toži družbo Porsche za 30 milijonov evrov. Ladjar je prepričan, da je ogenj izbruhnil na enem od električnih taycanov, Porsche pa da ni vnaprej opozoril na tveganje, tako da delavci niso sprejeli dodatnih zaščitnih ukrepov.
Pri Porscheju trdijo, da ognja ni zanetil njihov avto. Kaj je res, bo težko ugotoviti, saj dokazi ležijo na dnu morja.
V teoriji imajo kar prav, v praksi pa se bo še izkazalo ali je imel strah prevelike oči. Osebno sem imel priliko videti na dvorišču sosedov ''battery pack'' za avto namenjen otrokom kako gori. Ko so ga polnili, sreča da… ...prikaži več izven plastičnega vozila, se je Lion baterija napihnila, segrela in začela dimiti in goreti v sekundah. Skupaj je bilo 18 celic, ena po ena so gorele, ni pomagalo namakanje v vodo, počakali so cca 20 minut, da je bilo konec predstave. In predstavljajte si avto na trajektu??????
Ah, švabi, švabi. Vse jih moti. Cene na hrvaškem, trajekti v Grčiji, bog si ga vedi kva v Španiji. Samo da bo njim lepo in zastonj. Bedaki švabski, poberte se nazaj pa bo mir
A bo tud prepovedano z baterijo v mobiju nad 40%?