Drugi ID v Volkswagnovi paleti v Sloveniji je ID.4. Še letos prihaja športna različica s štirikolesnim pogonom ID.4 GTX.
Električni športni terenec ID.4 je drugi Volkswagnov električni avtomobil izdelan na namenski platformi za električna vozila MEB. Gre sicer za bližnjega sorodnika škode enyaq. Na voljo je z različno zmogljivimi električnimi motorji in baterijami, s pogonom na zadnji par koles ali na vsa štiri kolesa.
Matično podjetje koncerna Volkswagen je svojo električno ofenzivo začelo z modelom ID.3, zato je bila Škoda tista, ki je prva dobila električnega športnega terenca. Zdaj je na vrsti drugi električni volkswagen, ID.4, ki ga že lahko videvate na slovenskih cestah. Od začetka je na voljo v konfiguraciji z največjo baterijo.
Volkswagen je pravzaprav prihod električnega športnega terenca napovedal že leta 2017 s konceptom ID. crozz, novost pa je bližje zadnji študiji ID. roomzz. Namesto tekoče silhuete kabine je Volkswagen izbral prostornejšo različico karoserije, podobno kot smo to videli že pri enyaqu.
Kabina razvaja s prostorom
Najprej nekaj nujnih številk. ID.4 v dolžino meri 4,584 metra, kar pomeni, da je velikostno umeščen med klasičnega tiguana s petimi sedeži in 7-sedežnega tiguana allspace. Medosna razdalja 2.76 metra obljublja veliko prostora v kabini, tudi za srednjega potnika zadaj, ki ga zaradi umeščenosti baterije v dno ne ovira most med stranskima sedežema. Se pa na zadnji klopi sedi bistveno višje kot spredaj, kar vpliva tudi na preglednost naprej. Da gre res za športnega terenca, izdaja podatek o oddaljenost od tal, ki je 21 centimetrov, in tudi velika kolesa, ki merijo celo do 21 palcev.
ID. 4 je v primerjavi z ID.3 dobrih 30 cm daljši, predvsem na račun zadnjega previsa, medtem, ko je medosje primerljivo. ID. 4 je tudi 200 kilogramov težji od ID.3.
Električni avtomobili zaradi boljšega pretoka zraka in manjšega upora, kar vpliva na porabo energije in doseg, zahtevajo boljše aerodinamične rešitve. Kljub temu, da gre že na prvi pogled za veliko vozilo, pa je koeficient aerodinamičnega upora le 0,28 (Cd). To so dosegli s posebnostmi, kot so odprtina v sprednjem odbijaču, ki dovaja potreben zrak v klimatsko napravo, in kljuke, ki so poravnane s karoserijo. Ko se dotaknemo mikrostikala na notranji strani kljuke, se vrata odprejo. V primeru reševanja je mogoče vrata odpreti na silo, in sicer tako, da kljuko privzdignemo do skrajne zgornje točke.
ID.4 bo na daleč prepoznaven tudi ponoči, za kar skrbijo LED luči IQ. Spredaj sta žarometa povezana s svetlobno letvijo. Še pomembnejše pa je, da delujeta z vklopljenimi dolgimi lučmi, ne da bi zaslepila druge udeležence v prometu. Motiv zadnjih 3D luči sledi sprednjim.
Pri izbiri avtomobila so pomembne tudi barve. Volkswagen ponuja izbiro med štirimi kovinskimi barvami karoserije - temno modro, ledeniško belo, medeno rumeno in mangan sivo. Poleg tega paket Exterieur Style prinaša srebrna ogledala in srebrne nosilce ter črno streho, možno si je izbrati tudi ogromno panoramsko streho.
Ima tudi vlečno kljuko
V kabino se vstopa skozi velika vrata z električnimi ročaji, zahvaljujoč veliki medosni razdalji in kompaktnemu električnemu pogonu pa ponuja nadpovprečno zračnost, ki ustreza razredu večjih športnih terencev.
Prtljažni prostor ima prostornino 543 litrov, če zložimo naslonjala zadnjih sedežev, pa ga lahko povečamo na 1.575 litrov. Pri Volkswagnu še trdijo, da lahko za seboj vlečete prikolico do mase ene tone, na streho pa je možno pritrditi še strešni kovček, v katerem lahko prevažamo do 75 kilogramov prtljage.
Koncept prikazov in upravljanja električnega SUV-ja ne potrebuje več tipk, temveč je osredotočen na dva zaslona. Manjši je nameščen pred voznikom, veliki osrednji zaslon zabavno-informacijskega sistema pa ima diagonalo do 12 palcev (osnovni 10-palcev) in se upravlja na dotik. Na voljo je sistem glasovnega upravljanja, ki se aktivira z ukazom "Hello ID". Pri Volkswagnu so pojasnili, da razume številne formulacije iz vsakdanjega govora in prek spletne povezave dostopa tudi do znanja iz oblaka. ID. Light je oznaka za svetlobni pas pod vetrobranskim steklom, ki na intuitiven način pomaga vozniku pri vožnji.
Nov je projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti, ki prikaze povezuje z resničnostjo – smerne puščice navigacijskega sistema na primer prikaže v voznikovem vidnem polju, na navidezni razdalji 10 metrov.
Paket sistemov za pomoč IQ Drive vključuje avtonomno zaviranje, zadrževanje vozila znotraj voznega pasu, prilagodljivi tempomat s prepoznavanjem omejitve hitrosti …
Volkswagen električno zgodbo pri nas nadaljuje že jeseni z modelom ID.4 GTX, gre za zmogljivejšo različico športnega terenca s štirikolesnim pogonom.
Veliko izbire za kupca
Na izbiro sta dve velikosti baterije in tri zmogljivostne izvedbe. Baterija pri modelih ID.4 city in ID.4 style shranjuje 52 kWh energije (neto) in omogoča doseg do 346 km (WLTP). Pri vseh drugih modelih je kapaciteta baterije 77 kWh (neto), doseg je do 522 km (WLTP). Baterija je vgrajena pod potniško kabino, zato ima vozilo nizko težišče.
Elektromotor, ki je nameščen na zadnji premi, je na voljo v treh zmogljivostnih izvedbah. Pri modelih ID.4 city in ID.4 style razvije moč 109 kW (148 KM) ali opcijsko 125 kW (170 KM). Vsi drugi modeli imajo moč 150 kW (204 KM). Pri vseh izvedbah ID.4 je najvišja hitrost elektronsko omejena na 160 km/h. Leta 2021 sledi še športni model s štirikolesnim pogonom.
Na hitri polnilni postaji na enosmerni tok (DC) lahko ID.4 z baterijo kapacitete 77 kWh in močjo polnjenja 125 kW v približno 30 minutah napolnimo dovolj za nadaljnjih 320 km vožnje (po kriterijih WLTP). Na domači polnilni postaji se baterijo polni s polnilno močjo 11 kW, ID.4 city in ID.4 style pa z močjo 7,2 kW. Vsi modeli ID.4 so serijsko opremljeni s polnilnim priključkom CCS (angl. Combined Charging System), ki omogoča hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC).
Cene se začnejo pri 38.866 evrih (brez vključene eko subvencije) za različico ID.4 city z baterijo 52 kWh in močjo elektromotorja 109 kW, za različico ID.4 life z baterijo 77 kWh in elektromotorjem z močjo 150 kW pa od 46.324 evrov.
Pri slovenskem uvozniku letos načrtujejo prodajo 370 vozil ID.3 in ID.4.
Gabarit je višina stavbe.
Glede na to, da je bil komentar pobrisan: ta članek je navadno SKRPUCALO! Nelektoriran, poln nesmislov in napak. Sramota za avtorja, da ga pred objavo ni niti prebral.