Avtomobil, ki so ga napovedovali kar dobro petletko in ki smo ga neštetokrat videli na avtomobilskih salonih in spletnih predstavitvah, je torej končno tu in rečemo lahko, da so ga študije zelo dobro napovedovale, saj se pogled nanj že zdaj zdi povsem domač.
Na premieri, ki so jo predvajali iz ikoničnih historičnih skladišč pristanišča v Hamburgu, smo pravzaprav videli kar dva avtomobila, saj je poleg potniškega minibusa ID.buzza premiero doživel tudi tovorni furgon ID.buzz cargo. Oba bosta sicer naprodaj jeseni, prednaročila pa naj bi pri Volkswagnu začeli zbirati že maja.
En pogonski sklop
Potniška in tovorna različici sta sicer, tako kot drugi že znani predstavniki Volkswagnove električne družine ID, zasnovana na modularni platformi za električne avtomobile MEB. V Evropi bosta na voljo z baterijskim sklopom s kapaciteto 77 kilovatnih ur in 150-kilovatnim elektromotorjem na zadnji premi, ki bo seveda poganjal zadnji kolesni par. Gre torej za že znano ureditev iz bolj osnovnih električnih modelov Volkswagnove skupine.
Kar se tiče polnjenja baterij, bo za to poskrbljeno na podoben način kot pri drugih avtomobilih iz družine ID. Imel bo tudi možnost pretoka energije iz baterij v hišno ali celo javno električno omrežje, na voljo pa bo tudi več vrst zidnih polnilnikov. Polnjenje na polnilnicah z enosmerni tokom sicer lahko poteka do moči 170 kilovatov, ko bo za povečanje kapacitete s 5 na 80 odstotkov potrebnih dobrih 30 minut, bolj optimalno pa je počasnejše polnjenje z izmeničnim tokom moči do 11 kilovatov.
Platforma MEB je prinesla tudi prostornost, kot je poudaril Vokswagnov šef oblikovanja Josef Kaban, ki je na zunanjosti izpostavil predvsem »čudovito kratke previse«, ki ID.buzza neposredno povezujejo z njegovim legendarnim prednikom, Volkswagnovim mikrobusom. Kaban je poudaril tudi, da je preostanek vozila poln sodobnih varnostnih in tehnoloških rešitev. Izpostavimo lahko tudi količnik zračnega upora 0,285 (oziroma 0,29 za ID.buzz cargo), ki je za takšen avtomobil precej izjemen.
Prijetna loža
Notranjost je sicer, kot je povedal Kaban, urejena kot loža s prijetno atmosfero in z veliko prostora za petero potnikov in njihovo prtljago. Veliko je tudi okolju prijaznih in recikliranih materialov. Volkswagen ID.buzz bo sicer sprva na voljo v petsedežni različici z dolžino 4,712 metra in medosno razdaljo 2,988 metra, pozneje pa se mu bosta pridružili še sedemsedežna različica in različica s podaljšano medosno razdaljo.
Že v osnovni konfiguraciji je ID.buzz opremljen tudi z drsnimi vrati na vsakem boku. V notranjosti sicer izstopa zasnova armaturne plošče s 5,3-palčnim zaslonom pred voznikom ter 10- ali 12-palčnim osrednjim zaslonom infozabavnega sistema. Ureditev armaturne plošče in upravljanje avtomobila v osnovi torej posnema tisto v križancu ID.4 , a na malce drugačen, kombiju prilagojeni način.
Infozabavni sitem je lahko zelo obsežen in v osnovi vključuje aplikaciji we connect in we connect plus ter brezžično integracijo pametnih telefonov ter radio DAB+. Velik je tudi nabor varnostnih in asistenčni sistemov, med katerimi so avtomatizirano parkiranje na vnaprej določeni poti, opozorila car2X, opozorila pred nevarnostjo, povezanost z avtomobili v bližini ter zadnja verzija sistema VW travel assist, ki s pomočjo spletnih podatkov vozniku pomaga pri menjavi pasov ter vodenju v smeri vožnje. ID.buzz so sicer pri Volkswagnu preskusili tudi s sistemi za avtonomno vožnjo četrte stopnje, ki bi jo lahko začel uporabljati po letu 2025.
VW ID.buzz cargo
Vse zgoraj napisano bolj ali manj velja tudi za ID.buzz cargo, le da je namesto s petero sedežev opremljen z enojno kabino s klopjo ali zgolj voznikovim sedežem. Večina dolžine, s katero bo ob podobni medosni razdalji 192 milimetrov krajši od transporterja T6.1, bo namenjena tovornemu prostoru, v katerega se bo lahko vstopalo skozi drsna vrata na enem ali obeh bokih ali seveda zadaj, vanj pa bosta lahko šli dve evropaleti.
Pri Volkswagnu obljubljajo enake praktične možnosti kot v drugih lahkih gospodarskih furgonih, vključno z možnostjo odprtine pod sovoznikovim sedežem za dolge predmete. Omeniti velja tudi ugodni obračalni krog 11,1 metra, ki je enak kot pri VW golfu.