Po kombilimuzini ID.3 in SUV-ju ID.4 Volkswagen tudi v Sloveniji širi svojo električno ponudbo družine ID s tretjim modelom, to je ID.5. Gre za SUV-kupe različico obstoječega modela ID.4, ki prinaša padajočo streho v slogu kupejev.
Gre za kompaktnega sorodnika modelov audi Q4 e-tron sportback in škode enyaq coupe iV. ID.5 ohranja veliko istih okrasnih dodatkov, kot jih ima ID.4, dodaja pa športno nagnjeno strešno linijo, v primerjavi z ID.4 pa je spremenjen tudi sprednji odbijač. Razlika v profilu ni tako dramatična, da bi bila načeta funkcionalnost in udobje sedenja na zadnjih sedežih ali pa prevažanje prtljage v zadku. Na zadnjih sedežih je nad glavo v primerjavi z ID "štirico" le poldrugi centimeter manj prostora.
Avto z lastno identiteto
Kljub temu so v Wolfsburgu poskrbeli, da ID.5 ni le tesen sorodnik ID.4, ampak bo imel znotraj družine ID lastno identiteto. Sprememb je torej več, kot se zdi na prvi pogled, kar se pozna tudi v ceni –ID.5 je od ID.4 dražji za dobra dva tisočaka, seveda pa se ponaša z bogatejšo serijsko opremo in tudi več možnosti pri doplačilni opremi. Za doplačilo lahko na primer izberete prilagodljive blažilnike DCC.
V notranjosti je vse skoraj identično kot ID.4, vključno s poudarki na sklopu merilnikov, volana, barvnih možnosti. Kljub nagnjeni strehi prtljažnik meri (549 litrov), s podrtimi zadnjimi sedeži pa 1561 litrov.
Direktor za znamko VW v Sloveniji Marko Škriba je optimističen glede trga električne mobilnosti v Sloveniji. Ta je v prvih petih mesecih leta narastel za 40 odstotkov. Škriba pravi, da bi letos lahko V Sloveniji prvič prebili mejo 2.000 prodanih novih 100-odstotno električnih avtomobilov. Ovir za razcvet e-mobilnosti v Sloveniji je po njegovih besedah še kar nekaj, najprej je to infrastruktura, pa tudi način plačevanja, ko moraš imeti na telefonu naloženih več aplikacij in v denarnici različne kartice za registracijo. Tudi avtomobilisti bodo morali v prihodnosti poskrbeti za bolj dostopno e-mobilnost s cenejšo in bolj pestro izbiro modelov, dodaja Škriba.
Volkswagen ID.5 je prvo vozilo z novo programsko opremo ID.Software 3.0, ki v praksi prinaša nove funkcije. Ena izmed najbolj zanimivih je izboljšana zmogljivost polnjenja, izboljšano glasovno upravljanje, v avtomobilu so dodane nove aplikacije, predvsem pa avtomobil omogoča posodobitve po zraku. Posodobitve se bodo izvedle na leto, na ta način pa bo omogočeno, da bo avto z opremo vseskozi v koraku s časom.
Prehiteva sam
Od novih funkcij, ki jih prinaša, ima med drugim samodejno prehitevanje na avtocesti pri hitrostih nad 90 km/h, ko je dovolj, da ob aktivaciji funkcije aktiviramo še smernik, avto pa sam, e je to varno, prehiti počasno vozilo in, ko aktiviramo smernik za desno, tudi sam zapusti prehitevalni pas. Nove so tudi nekatere funkcije pametnega parkiranja, lastniki pa bodo veseli še ene nove funkcije, ki spada med prikaz podatkov – napolnjenost baterije ni več na voljo le v odstotkih , ampak tudi v kilometrih. V povezavi z dosegom in polnjenjem baterije je na voljo še ena uporabna novost, in sicer načrtovalnik poti, ki omogoča t. i. rezervacijo do 100 km dosega, ko pridemo na cilj. Kaj to pomeni? Vozilo bo predhodno opozorilo, kdaj moramo polniti baterijo in koliko jo moramo napolniti, da nam bo ob prihodu cilju v bateriji ostalo še vsaj za 100 kilometrov dosega, da nam bo omogočilo še vožnjo na kakšen izlet, na primer.
Vsa ID vozila so serijsko opremljena z različnimi programi za vožnjo, ID.5 pa dodaja še program traction, ki omogoča optimalno porazdelitev navora na vsa kolesa na vseh podlagah. Pri GTX različici s štirikolesnim pogonom, MEB električna platforma je moral biti zaradi tega prilagojena, poskrbi, da speljujemo vedno z vsemi štirimi kolesi, med vožnjo pa se moč po potrebi prenaša med sprednjo in zadnjo osjo.
Štirikolesni pogon že na začetku
Že od začetka bo kupcem na voljo zmogljivejša različica GTX, ki prinaša dvojni elektro motor in štirikolesni pogon. Pričakovano je ID.5 opremljen z vso najnovejšo tehnologijo znamke Volkswagen. Na primer head-up zaslon z razširjeno resničnostjo, pomočniki za voznika, kot sta prilagodljivi tempomat in pomoč pri ohranjanju voznega pasu, ter posodobitve po zraku, ki zagotavljajo, da bo avto tudi po letih uporabe sodoben.
V Sloveniji je kar petina vseh prodanih modelov ID.4 izvedenk GTX s pogonom na vsa štiri kolesa.
Volkswagen je posebno pozornost namenil osvetlitvi. Na zunaj se to kaže kot animacija v obliki dobrodošlice, v notranjosti pa v obliki ambientalne osvetlitve strešne armaturne plošče, vrat in prostora za noge. Potem je tu t. i. ID.Light - LED trak polne širine na armaturni plošči, ki s skrbno izbranimi svetlobnimi signali vozniku pomembne informacije sporoča na način, da ne odvrača pogleda s ceste, lahko pa se na ukaze odzove z glasovnim ukazom, ki se začne na »Hello ID«.
Vse ostalo je enako kot pri ID.4, tako motorna izbira, kot velikost baterije in načini polnjenja.
To pomeni, da v osnovi izvedenki pri ID.5 za pogon skrbi elektromotor na zadnji osi, ki ima moč 128 kW (174 KM) ali 150 kW (204 KM), ID.5 GTX pa je opremljen s štirikolesnin pogonom z dvema elektromotorjema, ki skupaj zagotavljajo sistemsko moč 220 kW (299 KM). Z uporabo serijskega kabla Mode 3 lahko električni SUV polnimo z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 11 kW. Na javni hitri polnilni postaji vozilo serijsko omogoča polnjenje z enosmernim tokom (DC) do 135 kW.
Cene na ceniku se začnejo pri 50.484 evrih za vstopno različico s pogonom na zadnji kolesih in pri 60.696 evrih za izvedenko GTX. Direktor za znamko Volkswagen v Sloveniji Marko Škriba je ob tem povedal, da si v drugi polovici leta obetajo več dobav, kar tudi skrajšuje čakanje na novo vozilo. Letos pričakujejo vsaj 100 vozil ID.5 drugo leto, ko samo Volkswagen načrtuje prodajo več kot 1.000 povsem električnih vozil v Sloveniji, pa že 200.
Problem bo, če se bo ustavil in posodabljal na železniškem prehodu.
In bo naredil restart kar med vožnjo, če že ne bo kakšen heker vdrl. :-) Take posodobitve bi morale biti izključno na kabel ali preko drugih medije, nikoli wifi.