"Volkswagen Driving Experience" je kombinacija preizkusa najnovejših tehnologij, ki jih ponuja nemški proizvajalec vozil in tudi vozniških spretnosti. Kot so nam povedali Volkswagnovi inštruktorji kar 90 odstotkov voznikov meni, da znajo zelo dobro voziti avtomobil, medtem, ko jih prav tako 90 odstotkov meni, da drugi ne obvladajo dovolj dobro vožnje.
Zato pripravljajo tovrstne dogodke, da v situacijah, ki voznikom niso blizu, pokažejo, kaj se na primer zgodi, ko prepozno zaviramo, ali pa nam nepričakovano odnese zadek na spolzki cesti. Prav to smo z električnimi VW-ji počeli na poligonu varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Pri preizkusu pravočasnega zaviranja smo imeli priložnost preizkusiti novinca med električnimi vozili v floti Volkswagna, ID.5, ki je pravzaprav kupejevska različica ID.4 z več opreme in višjo ceno, ki kmalu prihaja tudi v slovenskem prodajne salone.
Za volanom golfa R
Vrhunec vožnje na poligonu je bil dinamičen preizkus popopranega golfa z oznako R. Gre za najbolj športno različico golfa, ki na cesto s pomočjo štirikolesnega pogona prenaša 235 kilovatov moči. V peti izdaji do 100 kilometrov na uro pospeši v le 4,7 sekunde, pospeševanje se mu ustavi pri prisilno omejenih 250 kilometrih na uro, z dodatnim paketom R-performance pa mu je dovoljenih še dodatnih dvajset kilometrov na uro več.
Pri Volkswagnu pravijo, da značaja novega golfa R ne narekuje le gola moč motorja, ampak tudi kombinacija visokega navora 420 njutonmetrov, vrhunskega športnega podvozja in naprednega štirikolesnega pogona, ki navora ne razporeja le med prednjimi in zadnjimi kolesi, ampak neodvisno tudi med obema kolesoma na zadnji premi. S tem predvsem v ovinkih lahko doseže precej več živahnosti.
Štirikolesni pogon s pomočjo upravitelja dinamike vozila VDM sodeluje tudi z drugimi pogonskimi sistemi, kakršne so elektronske zapore diferenciala XDS in prilagodljiv nadzor šasije DCC. Z njihovo pomočjo golf R dosega optimalno trakcijo in zelo natančno in nevtralno vodljivost.
Volkswagnovi inženirji so sisteme golfa R natančno uglasili na severni pentlji dirkališča Nürburgring. Na to opozarja tudi vozni program »special«, ki smo ga med testiranjem lahko nastavili tako, da ustreza vožnji po legendarnem dirkališču. Da paket deluje, kažejo tudi rezultati. Novi golf R z vključenim programom special je namreč severno pentljo prevozil 19 sekund hitreje kot njegov predhodnik. Za dosežek je potreboval sedem minut in 51 sekund.
Parkiranje s telefonom
Na dogodku smo imeli priložnost preizkusiti najnovejša aktivna varnostna pomagala v arteonu shooting brake ehybrid, kot je samodejno ustavljanje in speljevanje v zaslonih ali pa sledenje vozilom na avtocesti, v touaregu R ehybrid pa smo preizkusili zadnje dosežke na področju pametnega parkiranja. Veliki SUV lahko parkiramo oziroma zapeljemo s parkirnega prostora kar s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu, pri čemer nam v vozilu sploh ni treba sedeti. Avto lahko premikamo tako naprej kot nazaj, da "daljinsko" pa ga lahko spravimo iz parkirnega prostora tudi bočno. Pri VW so pojasnili, da lahko tak način parkiranja pride prav predvsem v ozkih parkirnih prostorih, ko se nam v na primer dežju ni treba stiskati ob avtomobil parkiran v neposredni bližini, da bi se usedli za volan in odpeljali. Touareg si je s pomočjo kamer in ultra občutljivih senzorjev sposoben zapomniti tudi posamezna parkirna mesta, ki jih vsak dan uporabljamo in se sam zapeljati do njih in parkirati. Pri čemer sistem avtomatsko upravlja z menjalnikom, zavoro in volanom in se tudi sam zaustavi, če ima na poti oviro. Voznik mora vseeno paziti, da ne pride do trka in v primeru kritične situacije reagirati.
ID.buzz prvič v Sloveniji
Morda največji posebnež na dogodku pa je bil prvi povsem električni dostavnik znamke VW ID.Buzz v tovorni različici. Predstavljen dostavnik je bil predserijski, ID.Buzz, v prodajne salone v Evropi pa prihaja v tretjem četrtletju letošnjega leta. Prvi občutki v kabini so bili, da gre za povečani ID.3 oziroma ID.4.
Na voljo bo z baterijo kapacitete 82 kWh in petimi sedeži za potniško različico, medtem ko ima ID. buzz cargo tovorni prostor, v katerega spravimo dve evro paleti.
ID. buzz bo v Evropi sprva na voljo s petsedežno (dvovrstno) konfiguracijo, pri Volkswagnu pa zagotavljajo, da bo šestsedežnik (sedeži v treh vrstah) s standardno medosno razdaljo na voljo pozneje.
Različica s podaljšano medosno razdaljo bo na evropski trg prišla leta 2023 in bo na voljo kot sedemsedežnik s konfiguracijo 2/3/2. Širina obeh modelov, ID. buzz in ID. buzz cargo, je 1.985 metra, medtem ko je dolžina 4.712 metra. Medosna razdalja je 2.988 metra, višina potniške različice je 1.937 metra, tovorna različica pa zgolj za 1 mm višja.
Volkswagen še ni razkril predvidene avtonomije vožnje s polno baterijo, so pa iz podjetja potrdili, da bo sprva ID. buzz z 82 kWh baterijo poganjal elektromotor z močjo 204 KM (150 kW) in navorom 310 Nm, motor pa pošilja moč na zadnjo os. Prihodnje leto bo na voljo večja izbira baterijskih možnosti in različnih izhodnih moči, v načrtu pa je tudi model s štirikolesnim pogonom, a podrobnosti pri VW še niso objavili.
Največja hitrost različice z 204 "konjskimi močmi" je omejena na 145 km/h.
7' 81'' - slab rezultat, sploh za AWD ;-)