Avto > Na Štrom
54060 ogledov

V Slovenijo pripeljal Kitajec, za katerim se obračajo glave

lynk&co 02
1/21
Lynk & Co
V Slovenijo je prišel še en obetavni kitajski električni avtomobil, električni križanec spodnjega srednjega razreda lynk&co 02, ki ima tudi nekaj švedskih korenin.

Čeprav je Lynk&Co kitajska znamka, ima veliko skupnega tudi s švedskim Volvom, s katerim si deli skupnega lastnika, kitajsko skupino Geely. Vendar pa si Lynk&Co, kot so poudarili na predstavitvi, ki je bila hkrati mednarodna in slovenska, z Volvom deli le osnovno tehniko, sicer pa je popolnoma samosvoja znamka.

lynk&co 02 | Avtor: Lynk & Co Lynk & Co

Pri nas je že nekaj časa na voljo hibridni križanec lynk&co 01, na katerem je znamka, ki se je pred dobrim desetletjem kot prva kitajska znamka zares uveljavila tudi na izvoznih trgih, nabirala izkušnje, ki jih je izkoristila tudi pri razvoju lynk&co 02. Znamka je namreč od svojih strank preko aplikacije Co:lab prejela več kot 6.000 sporočil o najbolj zaželenih funkcijah, ki jih je uporabila pri izboljšavi in razvoju svojih avtomobilov.

Samosvoj izdelek

Vodja oddelka za razvoj tehnologije David Green je povedal, da jim je lynk&co 01, ki so ga med drugim ponujali tudi v okviru novega naročniškega poslovnega modela, služil kot model, s katerim so znamko utemeljili v Evropi. Pomemben del tega so bile tudi informacije lastnikov vozil. Ti so jih med drugim spraševali tudi, kdaj bodo predstavili pravi električni avtomobil in ta je zdaj pred nami v obliki lynk&co 02.

lynk&co 02 | Avtor: Lynk & Co Lynk & Co

Ko gre za njegovo obliko, so se pri Lynk&Co trudili, da ne bi posnemali tekmecev, ampak bi bil samosvoj izdelek, ki bo predstavljal tudi imidž znamke. Glede na to, da nimajo dediščine, ki bi ji morali slediti, so z njim pravzaprav zastavili tudi prihodnji oblikovni pristop znamke "The Next Day".

Na precej klinasti karoseriji tako izstopajo majhni LED žarometi z dnevnimi lučmi, ki na podlago projicirajo tudi visokoenergijske animacije "dobrodošli" ali "nasvidenje", med njimi pa ni tradicionalne maske, ki je električni avtomobil ne potrebuje, oziroma je odprtina le minimalistična. Zanimive so tudi zadnje luči, ki so integrirane v spojler, ki skrbi tudi za optimalni pretok zraka mimo zadka. Pri Lynk&Co pravijo, da so pri oblikovanju karoserije sledili "aerodramatičnemu pristopu", ki združuje aerodinamično optimizirane vpadljive oblike.

lynk&co 02 | Avtor: Lynk & Co Lynk & Co

Tehnološki minimalizem

Kabina je zasnovana precej minimalistično in tako, da vzbuja občutek prostornosti, ki presega mere avtomobila. Green je povedal , da so oblikovalci mislili tudi na počutje potnikov na zadnji klopi, saj so avtomobil med drugim namenili tudi mladim, ki začenjajo svoje družine, soliden pa je tudi prtljažnik

V notranjosti je lynk&co 01 vzbujal dober občutek, da je večji kot pričakujete glede na zunanje mere. To so prenesli tudi v lynk&co 02. V njem imate občutek je, da je kabina večja kot je v resnici, mislili so tudi na zadnjo klop in prtljažnik s prostornino 326 do 1.349 litrov, ki ga dopolnjuje tudi 15-litrski prednji prtljažnik za kable in druge potrebščine. Lynk&co 02 je sicer dolg 4,46 metra, širok 1,84 metra in visok 1,57 metra, medosna razdalja pa meri 2,75 metra.

lynk&co 02 | Avtor: Lynk & Co Lynk & Co

Zmogljiv pogon

Ena od informacij, ki so jih konstruktorji dobili od uporabnikov lynk&co 01, je bila tudi, da ne pogrešajo štirikolesnega pogona in so zadovoljni s sprednjim. Tudi lynk&co je zato avtomobil z dvokolesnim, v tem primeru zadnjim pogonom, pri katerem je v središču elektromotor z močjo 200 kilovatov in navorom 343 njutonmetrov. Ta omogoča pospeške v 5,5 sekunde do 100 kilometrov na uro in največjo hitrost 180 kilometrov na uro, deluje pa v športnem, normalnem ali eco načinu.

Bolj pomemben je podatek o bateriji, ki s kapaciteto 66 kilovatnih ur omogoča do 445 kilometrov dosega. Od strank so sicer dobili tudi vprašanja o bateriji z manjšo kapaciteto, ki pa je za zdaj ne načrtujejo.

lynk&co 02 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Green je povedal, da so se namesto optimizacije kapacitete baterije raje posvetili optimizaciji polnjenja. Z izmeničnim tokom jo je mogoče polniti z močmi do 11 oziroma 22 kilovatov, ki za polno baterijo zahteva 7,5 oziroma 4,5 ure, z enosmernim tokom z močjo 150 kilovatov pa je mogoče baterijo v dobre pol ure napolniti z 10 do 80 odstotkov kapacitete.

Izboljšan infotainment

Precej strank se je pritožilo tudi nad ureditvijo infozabavnega sistema. Green pravi, da so tega uredili predvsem z na osnovi močne hardverske platforme, softver pa so izpopolnjevali spotoma. Tokrat so sistem zasnovali predvsem na močni softverski na Androidu zasnovani platformi, ki so ji uredili močan uporabniški sistem. Izboljšali so tudi komunikacijo med infotainmentom in uporabnikom.

lynk&co 02 | Avtor: Lynk & Co Lynk & Co

Ena od njihovih prednosti je tudi platforma za delitveno shemo, ki bo lastnikom omogočila, da bodo avtomobil oddajali v najem. Večina dragih avtomobilov večino časa nekoristno preživi na parkirišču in lastnikom ponuja možnost za dodatni zaslužek.

Aktivaciji možnosti najema sicer služi zanka na armaturni plošči, podpira pa jo možnost, da začasni ključ za vstop naložijo na katerikoli telefon, po koncu uporabe avtomobila pa ga tudi trajno izbrišejo. Green pravi, a je odziv na to možnost sicer mlačen, vendar pa je treba kupcem omogočiti, da spoznajo njeno prednost, za kar je potrebnega še nekaj časa.

lynk&co 02 | Avtor: Lynk & Co Lynk & Co

Lynk&co 01 je bil na voljo samo z enim paketom opreme, z lynk&co 02 pa je znamka ponudbo razširila na dva, osnovni core in višji more. Oba bosta na voljo s štirimi barvami, sivo, belo, kozmično modro in rdečo v odtenku magenta. To pa je bolj ali manj tudi vse, kar se tiče možnosti opreme.

Prvi primerki lynk&co 02 bodo pri nas na voljo že sredi februarja. Za lynk&co 02 core bo treba odšteti 36.990 evrov, bolje opremljeni lynk&co 02 more pa bo stal 40.990 evrov.

dezurni@styria-media.si

lynk&co 02 | Avtor: Lynk & Co Lynk & Co

Komentarjev 13
  • jan631 18:16 11.februar 2025.

    Prednji del ukraden od Porsche-a, zadnji del zmazek, narejen kar nekaj v tri dni. Ne kupim takšnih smeti.

  • 4krogci 12:12 11.februar 2025.

    Tko resna firma, da na uradni predstavitvi prpelje avto na preizkusnjih tablcah hahahahah

  • 4krogci 12:10 11.februar 2025.

    nevem no...ma ljubitelji avtov ponavadi kitajcev se pogledajo ne....oz. vsaj do sedaj kitajci s eniso dal nic pametnega in waw vn.