Ko smo nazadnje šteli, je bilo v Renaultovi paleti devet križancev oziroma bolj popularno SUV-jev. Renault jih je razdelil na dva dela, tiste povsem električne in "klasične" – z motorji na notranje zgorevanje, ki pa so tudi lahko delno elektrificirani. V dobi, ko se proizvajalci trudijo znižati ogljični odtis, so v ospredju hibridi, mehki ali klasični – samopolnilni, pravijo jim tudi polni hibridi, kot jih pri pionirju Toyoti poznamo že več kot 20 let. Tehnologija torej ni nova, jo pa vsak proizvajalec nekoliko tehnološko prilagodi svoji modelni paleti. In v sybiozu, ki je s 4,41 metra dolžine umeščen na model captur in pod conquesta in australa, se hibridni pogonski sklop obnese odlično.

Sorodnik clia in capturja, a raztegnjen tudi za družine
Za začetek, povsem novi Renaultov model je postavljen na isto platformo CMF-B, ki je tudi osnova za modele clio, captur in megane conquest. Torej gre za kompaktne, oziroma manjše Renaultove modele. Symbioz ni majhen in bi moral biti všeč predvsem mladim družinam, kot v preteklosti scenic. Namesto električnega pogona symbioz uporablja motor z notranjim zgorevanjem in hibridni modul, ki se je med testom izkazal za odlično zamenjavo tudi za dizelski motor.

Prvi pogled na zunanjost, ki je ukrojena po zadnjih Renaultovh smernicah, ne razkriva, da gre v resnici za bolj uporaben avto, kot je videti. To je vozilo za tiste, ki iščejo vsestranski in prostoren avtomobil, ki pa ohranja kompaktne mere. Oblikovno sledi capturju, s katerim si delta logotip in žaromete, ločita pa se po 3D maski. Je pa zato zadek povsem svež in nov, vključno z ostrimi žarometi, ki so v višjih paketih opreme zatemnjeni.

Notranjost ni zelo široka, kar pomeni, da je zadaj prostora za dva otroška sedeža ali le zasilno za tri odrasle "riti", a nad prostornostjo v vzdolžni smeri se ne moremo pritoževati. Tudi tisti bolj visoke postave imajo dovolj prostora za kolena. Manjše capturje na primer vozijo tudi košarkarji Cedevite Olimpije.

Prilagodljiv prtljažnik za prevoz otroških voziškov
Čeprav je do B stebrička skoraj identičen manjšemu capturju, pa symbioz z večjim prtljažnikom (v našem primeru so bila prtljažna vrata električno pomična), ponuja rešitve, ki jih manjši model ne more. Symbioz je namreč daljši za 17,4 centimetra, kar gre pripisati večjim zadnjim previsom. To se odraža v družinsko uporabnem prtljažniku v skupni prostornini 492 litra, a ima symbioz vzdolžno pomično zadnjo klop. Če jo pomaknemo povsem naprej, prtljažnik povečamo na 624 litrov. Seveda na ta način na minimum zmanjšate prostor za noge potnikov na zadnjih sedežih. A, če imate majhne otroke, ki sedijo v otroških sedežih, to ne bo moteče. Lahko pa pomično zadnjo klopi izkoristite za prevoz večjih predmetov v prtljažniku.

Prijetno notranje vzdušje
Všeč so mi bili tudi sedeži z izrazitejšim bočno oporo, prijeten volan in na splošno dobra ergonomija notranjosti. Posebnost pri Renaultih je možnost personalizacije načina My Safety Perso – z njim izklopite vse sisteme, ki vas motijo med vožnjo, nato pa ta način izberite po vsakem speljevanju z dvojnim klikom na gumb na levi strani volana.

Zmotila nas je trša plastika, ki je uporabljena v spodnjem delu armaturne plošče in v vratnih oblogah, tudi stikala, čeprav so videti kovinska, so dejansko plastična, a symbioz nikakor ne deluje poceni. Sestavljen je dobro, tudi stilsko oblazinjenih in večbarvnih delov je dovolj, da avto nikakor ni dolgočasen in je med bolj dodelanimi modeli v razredu ta hip.


Zanimiv element je panoramsko strešno okno »solarbay« z elektronsko nastavljivo prosojnostjo za doplačilo 1.500 evrov. Okno ima film PDLC med dvema steklenima ploščama, napolnjenima z električnim tokom, ki spremeni razporeditev tekočih kristalov. Streha je prozorna ali mlečna. Prav tako lahko prilagodite, ali naj bo prvi ali drugi del ali celotno okno prozorno ali mlečno.

Panoramska streha iz zatemnjenega stekla bistveno učinkoviteje omejuje segrevanje notranjosti kot mehanska senčna zavesa in se ob zaklepanju vozila samodejno zatemni, kar smo preizkusili poleti.
Zelo dober je tudi z odlagalnimi površinami in predalčki. Pred sopotnikom je velik predal za razne mape, uporaben pa je predal med sedežema spredaj. Na voljo sta dva priključka USB-C spredaj in zadaj, pametni telefon pa je mogoče polniti prek indukcije spredaj pod armaturno ploščo.

Pozdravljamo ohranitev fizičnih gumbov pod osrednjim zaslonom. Z njimi lahko hitro nastavite na primer temperaturo klimatske naprave ali gretje zadnjega stekla.

Tudi v symbiozu nas informira Google, kar je postalo zelo domače
Voznikovo okolje je sicer dobro znano iz capturja, kar pomeni, da je polno digitalizirano, voznik pa se zanaša na Googlove podatke, kar je dobro, saj se redko zgodi, da ne uporabim svoje navigacije na mobilnem telefonu. Voznik na velikem pokončnem zaslonu dobi informacije iz prometa v živo. Glasovno upravljanje bo treba še dodelati. Brezžično zrcaljenje pametnih telefonov (Android Auto in Apple CarPlay) je samoumevno. Izpostavil bi še dobro grafično opremljenost, kar rezultira v dobri preglednosti nad številnimi podatki, digitalni merilniki ponujajo več različnih grafik, tudi voznikov zaslon je med večjimi, med hitrejšimi ta hip je tudi operacijski sistem, kar pomeni, da je dotikanje zaslona na dotik podobno tistemu na mobilnih telefonih. Želel bi si še bolj kakovostno sliko vzvratne kamere, ki bi lahko bila še malo bolj zaščitena pred vremenskimi vplivi, pa tudi bolje osvetljena, ko vzvratno vozimo v temi.

Prav tako ni presenečenj pri varnosti, saj gre za enega najbolje opremljenih vozil s sistemi za pomoč vozniku, ki omogočajo vsaj drugo stopnjo podpore z asistenti za avtoceste in prometne zastoje.

Samo polni hibrid
Za pogon skrbi preizkušena in dobro znana polno-hibridna tehnologija E-Tech, to je tudi edina možnost v ponudbi. Pričakujemo še blago-hibridno izvedenko, ki bo cenejša in bo razširila krog potencialnih kupcev. Osnova hibrida je 1,6-litrski atmosferski bencinski motor z močjo 69 kW (94 KM), ki deluje v Atkinsonovem ciklu, dopolnjujeta pa ga elektromotor z močjo 36 kW (49 KM) in starter-generator z močjo 15 kW (20 KM). Skupna sistemska moč je 105 kW (143 KM). Za prenos moči skrbi poseben menjalnik s štirimi stopnjami za motor z notranjim zgorevanjem in dvema za elektromotor. Menjalnik ima štiri prestave za bencinski motor in dve za glavni elektromotor, s prijavljenimi 14 različnimi kombinacijami prestav. Kot pri gorskih kolesih, če se malo pošalimo.

Simbioza se začne pri elektriki – pri nižjih vrtljajih motor z notranjim zgorevanjem služi bolj kot podpora elektromotorju, kasneje prevzame primarno vlogo pri pogonu. Vendar je treba poudariti, da sistem pogosto uporablja energijo, shranjeno v 1,2 kWh bateriji, in zahvaljujoč temu sem tudi pozimi vozil s povprečno porabo goriva 5,8 litra. Vzmetenje ni preveč čvrsto, kar pomeni, da se ob hitrejši vožnji v ovinek malo nagne, je pa volan zelo lahkoten, prijeten in natančen. Ob 169 mm oddaljenosti od tal je eden bolj prijetnih vozil za vožnjo v razredu kompaktnih križancev. Deluje kot odrasel clio, a se pelje bolje. Zelo dobro se znajde v mestu, saj je to tudi zelo okretno vozilo. Predvsem pa veliko vožnje opravi v EV načinu – na elektriko, čeprav ga ni treba polniti. Zelo učinkovit je tudi v primestni vožnji, ko smo porabo brzdali pri okoli petih litrih.

Kljub zajetni konjenici ni najhitrejši, saj je pospešek od o do 100 km/h 10,6 sekunde, tudi največja hitrost je le 170 km/h. Je pa zelo uglajen tudi pri avtocestnih hitrostih, sploh ob konstantni hitrosti, ko pogosto jadra z odklopljenim motorjem. Le, če ga priganjate v klanec, ali želite res na hitro pospešiti, zna menjalnik predolgo oklevati in pokazati več glasnosti kot bi želeli. Menjalnik je nagnjen k temu, da dolgo drži prestave, ko se vrtljaji dvignejo, vendar je sam motor prijetno tih in večinoma neopazen, ko speljete z mesta ali obračate vozilo na parkirišču.

Renault je polno hibridni pogonski sklop s samosvojimi tehnološkimi prijemi odlično prilagodil vozilu, ki mora nadomestiti tudi dizla, hkrati pa mora biti zelo učinkovit pri mestni vožnji. Osnovna cena symbioza se začne pri 29.690 evrih, cena testnega vozila z najvišjo opremo Iconic se je ustavila pri 37.690 evrih. Ni malo, a to je današnja realnost.
imam ga doma ...zelo dobr avto.....niti ni toliko drag.......še ceno se mi sputili ker sem ga kupil v gotovini