Avtomobilski salon v Münchnu je pomemben za avtomobilsko industrijo in avtomobilske salone, ki so bili na robu izumrtja. Avtomobilska industrija na IAA v Münchnu polaga velike upe, čeprav kopica pomembnih avtomobilskih proizvajalcev v bavarski prestolnici ne razstavlja svojih novosti. Kljub temu je zasedba avtomobilskih podjetij pomembna, novosti, ki razkrivajo, kaj nas na cestah čaka to jesen, predvsem pa spomladi in v obliki konceptov tudi v prihodnosti, pa so v prvi vrsti v znamenju elektrike.
Toyota, Stelantis z nemškim Oplom, in Nissan Motor Co ne sodelujejo na letošnji razstavi. Prav tako ni Škode in Seata, pa stalni kot sta Ferrari in Maserati, ter še številnih drugih uveljavljenih proizvajalcev vozil.
Mercedesova peterica električnih
Organizatorji IAA v Münchnu so se morali vnaprej spopasti z odpovedmi in veliko skepticizma. Najbolj so pod drobnogledom nemški premijski proizvajalci vozil, ki v Műnchnu predstavljajo vrsto zanimivih novosti. Skoraj izključno so vsi avtomobili na elektriko.
Mercedes je iz Stuttgarta, kjer je sedež podjetja, v München pripeljal pet svetovnih premier - vse so izključno na električni pogon. Šef Daimlerja Ola Källenius z njimi poudarja, da želi proizvajalec premijskih vozil iz avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem na električno pot preklopiti veliko hitreje, kot je bilo to načrtovano pred letom dni.
Daleč najpomembnejša novost je model EQE. Javnosti je predstavljen kot mlajši brat EQS, ki mu pravijo tudi izložba novih tehnologij. EQE temelji na isti električni platformi kot poslovna limuzina, namenjen pa je širokemu krogu kupcev. Kako pomemben bo v prihodnosti, pove podatek, da je razred E še vedno srce blagovne znamke.
EQE ima nekaj skromnejše dimenzije od EQS, od katerega pa je prejel številne tehnologije, ki prej niso bile na voljo v tem razredu. Na primer velik hiper-zaslon ali pa možnost samodejne vožnje stopnje 3. Mercedes zahvaljujoč kompaktnejši obliki obljublja okretnost in hkrati športni slog vožnje. In kar je najbolj pomembno, doseg 780 kilometrov z enim polnjenjem baterije, kar je več kot pri EQS, predvsem na račun manjše teže.
EQS je v Münchnu prvič na ogled v različici AMG, kar pomeni še več moči in še bolj dinamično obliko. Športna podznamka tako predstavlja svoj prvi povsem električni model. Enako velja za luksuzno znamko Maybach. Električni SUV na osnovi EQS je zasijal kot koncept, ki je že skoraj predserijsko vozilo. Tudi tu Mercedes obljublja največje možno razkošje s tako imenovanimi sedeži prvega razreda, kot v letalu, poudarjajo pa tudi spektakularni dizajn.
Mercedes je prvič pokazal, kakšen utegne biti povsem električni razred G – EQG - kleni terenec s slavno zgodovino - ena od ikon avtomobilizma. Na ogled je tudi nov koncept mestnega terenca znamke Smart. Gre za prvi model, ki temelji na partnerstvu s kitajskim proizvajalcem avtomobilov Geely in bi moral znamko Smart končno narediti donosno. Novi modeli z motorjem na notranje zgorevanje bodo imeli le stransko vlogi. Razred C bo na primer na voljo tudi v terenski različici in to za vse terene. Daimler je pred IAA predstavil tudi družinam prijazen kombi citan. Kmalu se bo pojavil tudi v električni različici.
BMW končno na domačem dvorišču
BMW je na domačem prizorišču, na svojem sedežu v Münchnu, razkril močne adute. Poudarek je na že prikazanih električnih avtomobilih BMW i4 in BMW iX. Na ogled sta tudi študija MINI Vision Urbanaut in električni skuter BMW CE 04. BMW ima na razstavnem prostoru tudi X5 na vodik, ki ga lahko čez leto dni pričakujemo na cestah v omejeni seriji. BMW tehnologijo gorivnih celic že intenzivno preizkuša.
BMW predstavlja še prenovljeni različici svojih uspešnih športnih terencev X3 in X4. Predstavljena je tudi študija z imenom iVision circular, ki je nastala po merilih krožnega gospodarstva. Koncept je 100-odstotno izdelan iz recikliranih materialov.
Ko se bodo "avtomobilski poglavarji" ta teden srečali v Münchnu, prvem velikem avtomobilskem salonu v Evropi v dveh letih, bodo imeli za nalogo več kot le razkrili sijočo pločevino. To bo priložnosti za sklepanje velikih poslov. Pred zadnjim avtomobilskim salonom v Ženevi, leta 2019, sta se tik pred začetkom akcije v Ženevi sestala izvršna direktorja Peugeot PSA in Fiat Chrysler. Nastala je mega združitev in nov koncern Stellantis NV, ki zdaj tekmuje v isti ligi kot Toyota Motor Corp in Volkswagen AG.
Še tretji ID
Skupina Volkswagen v Münchnu "tekmuje" zgolj z dvema znamkama: Volkswagnom in Audijem. Podjetje s sedežem v Wolfsburgu je predstavilo električni ID.5 GTX, tretji model v svoji električni seriji, ki temelji na električni platformi MEB. Na trg naj bi prišel leta 2022. Po kompaktnem avtomobilu ID.3 in športnem terencu ID.4 je ID.5 mešanica športnega terenca in kupeja. Pred njim bo na trgu mali SUV kupe taigo, ki temelji na platformi MQB, kar pomeni, da za pogon skrbijo motorji na notranje zgorevanje.
Volkswagen naj bi razstavil tudi koncept, ki najavlja mali ID.1. Slednji naj bi omogočil cenovno dostopnost elektromobilnosti za množice. Svoj primerek naj bi imela tudi Seat in Škoda. Vozilo naj bi na trg prišlo šele čez nekaj let. Volkswagen predstavlja še en pomemben model, T7, ki je prvič izdelan na platformi MQB in je precej elegantnejši od predhodnika. "Bulli" je močno posodobljen z vidika informacijsko-zabavnega sistema.
Audi razkriva svojo prihodnost
Audi v središče postavlja koncept grandsphere, ki razkriva vrh Audijeve ponudbe v prihodnosti. Grandsphere naj bi omogoča avtonomno vožnjo četrte stopnje, ko se bo lahko volan pospravil v armaturno ploščo.
Svoj razstavni prostor ima tudi znamka Cupra. Gre za športni Seatov podmladek. Pri Cupri so razkrili svojo veliko novost za leto 2025.
Kaj pa preostali svet?
Svoje adute kažeta tudi korejski znamki Hyundai in Kia. Električni hyundai ioniq 5 je že požel veliko pohval - ne le zaradi ekstravagantne oblike, ampak predvsem na račun električnega pogona. Ioniq 5 je na ogled tudi v različici popolnoma avtonomnega shuttla. V prihodnjih letih Hyundai ne želi tekmovati le z Volkswagnom, ampak tudi z Mercedes-Benzom, Audijem in BMW-jem. Za to bo poskrbela luksuzna blagovna znamko Genesis. Na ogled sta limuzina G70 in SUV GV70, pa tudi oblikovalska študija X concept, ki daje pogled na nov oblikovalski jezik in pilotsko kabino prihodnosti.
Korejci so pred kratkim predstavili tudi prvi električni model v ponudbi. GV60 nekoliko spominja na porsche macana, hvali pa se z najboljšimi časi polnjenja baterije v svojem razredu. Kia bo predstavila novo generacijo modela sportage.
Ford se v Münchnu osredotoča na električni mustang mach-e, ki se že zdaj odlično prodaja, zlasti v Skandinaviji. Ugiba se, ali bo Ford predstavil naslednika mondea - nekoč gonilne sile evropskega trga.
Ob odsotnosti Citroëna in Peugeota, francoske barve zastopa Renault. Renault je največja uvozna znamka v Nemčiji, osrednja figura razstavnega prostora pa je mégane E-rech electric, ki smo ga na zurnal24.si spoznali pred tednom dni na premieri v Parizu. Razstavljen je tudi prototip novega R5, ki bo nadomestil kompaktno električno vozilo zoe.
Renaultova nizkocenovna znamka Dacia pa je pokazala joggerja, družinski sedemsedežnik, v katerem smo na zurnal24.si prav tako že sedeli in strnili prve vtise.
Kitajci zapolnjujejo vrzel
Veliko si od razstave mobilnosti v Munchnu obetajo Kitajci, ki zapolnjujejo vrzel, ki je nastala zaradi številnih odpovedi uveljavljenih proizvajalcev vozil. Svoje novosti predstavljata Aiways in Nio, ki imata velike ambicije tudi zunaj svoje domovine. V Münchnu so zastopane tudi druge, manj znane blagovne znamke. Poleg Ore, ki pripada kitajskemu avtomobilskemu podjetju Great Wall Motors (GWM), sta prisotna tudi Polestar (Geely Group) in Xpeng.
Zanimivo novost je pripravila tudi švicarska znamka m-cro, ki se je spomnila legendarne isette. Nastal je microlino, majhen električni avtomobil, ki tudi z odpiranjem vrat naprej spominja na preteklega avtomobilskega malčka in z dolžino vsega 2,5 in širino 1,5 metra ter osnovno maso 513 kilogramov ponuja najvišjo hitrost 90 kilometrov na uro in doseg do 200 kilometrov. Znana je tudi cena: okoli 12.000 evrov.