Danes imajo kupci družinskih avtomobilov večjo izbiro kot kadarkoli doslej. Njihove potrebe pa so vseeno ostale bolj ali manj enake.
Večinoma mora biti prostora dovolj za dva do tri otroške sedeže, prtljažnik pa mora požreti njihovo prtljago, s poganjalci, skiroji in kolesi vred. To so zahteve, ki jih zadovoljijo karavani, enoprostorci in SUV-ji, a vsak na svoj način in za svojo ceno.
Karavan je praviloma najcenejši
Pri razmerju med plačanim denarjem in dobljenim prostorom je prav gotovo nesporni zmagovalec karavan. Nazoren primer je Renaultov trojec megane grandtour, scenic in kadjar, s cenovnim razponom v višini 5.100 evrov. Ob izbiri enakega 1,5-litrskega motorja z 81 kW (110 KM) in opreme zen karavanski megane po ceniku stane 17.790 evrov, medtem ko primerljiv kadjar zahteva kar 22.890 evrov. Vmes spada enoprostorski scenic, ki ima v enaki konfiguraciji ceno 19.990 evrov. Pri Fordu je razlika med karavanskim focusom in športnim terencem kugo razlika manj ekstremna, a še vedno znaša tri tisočake. Enoprostorski C-max se cenovno umešča natanko vmes, poldrugega tisočaka dražji in cenejši je od vsakega. Po drugi strani pa je pri Volkswagnu razlika izjemno velika. Golf variant z dvolitrskim turbodizlom in opremo comfortline je od enako motoriziranega in opremljenega tiguana cenejši za malo manj kot osem tisočakov.
Kateri lahko pelje več prtljage?
Zanimivo je, da pri primerjavi prostornosti cena ne igra nikakršne vloge. Medtem ko v primeru VW-jevih avtomobilov tu z veliko prednostjo zmaguje enoprostorec touran, se pri drugih dveh znamkah z največ litri osnovnega prostora izkažeta karavana. Razmerja se pri maksimalni prostornini ob podrtih naslonih zadnjih sedežev nekoliko spremenijo, a razlike niso tako izrazite, sploh če upoštevamo, da tu šteje prostor povsem do stropa. Tega le redko lahko učinkovito izkoristimo, prednost pa daje predvsem višjim enoprostorcem.
Višji stroški vzdrževanja
Čeprav smo v izbor pri posameznih znamkah vključili modele z enakimi motorji in menjalniki, kar bi moralo tudi v praksi pomeniti približno enake servisne stroške, so razlike med njimi še vedno lahko zelo velike. Izpostavljamo kar 20-palčna platišča pri scenicu, kjer trenutno poceni pnevmatik še ni na trgu, prav tako pa imajo praviloma večja kolesa tudi SUV-ji. Potem je tu še poraba goriva, ki je v osnovi povezana z maso in aerodinamiko vozila. Tovarniški podatki so sicer zavajajoči, a izmerjeni pod enakimi pogoji in zato med seboj primerljivi. Največje in najbolj realne razlike so pri fordih, kjer kuga porabi 0,7 litra več kot focus, medtem ko naj bi VW tiguan na 100 kilometrov zahteval štiri decilitre več goriva od golfa. Uradni podatki Renaulta trdijo, da je kadjar le malenkost bolj potraten od megana in celo varčnejši od scenica, a lahko to na podlagi lastnih izkušenj v praksi brez dvoma ovržemo.
Karavane potrebujemo, SUV-je si želimo
V bitki za kupce v zadnjih letih SUV-ji, crossoverji, križanci ali športni terenci (recite jim, kakor hočete) močno napredujejo. Velikokrat gre njihov uspeh vštric z manjšim zanimanjem za karavane ter nedolgo nazaj tako priljubljene enoprostorce. A v bitki vsebine za plačani denar vseeno močno vodi karavan, tako proti enoprostorcu, ki ga imajo mlade družine rade tudi zaradi možnosti pritrditve treh otroških sedežev v drugi vrsti (ne pri vseh), kot trendovskemu SUV-ju.
MODEL |
CENA (po ceniku brez popustov) |
DOLŽINA (mm) |
PRTLJAŽNIK (osnovni/podrti nasloni zadnje klopi) |
PORABA (uraden tovarniški podatek) |
VW golf variant 2.0 TDI comfortline |
22.913 |
4567 |
605/1620 |
4,3 |
VW touran 2.0 TDI comfortline |
26.636 |
4527 |
834/1980 |
4,5 |
VW tiguan 2.0 TDI comfortline |
30.545 |
4486 |
615/1655 |
4,7 |
Renault megane grandtour 1.5 dCi zen |
17.790 |
4626 |
521/1504 |
3,7 |
Renault scenic 1.5 dCi zen |
19.990 |
4407 |
506/1554 |
3,9 |
Renault kadjar 1.5 dCi zen |
22.890 |
4449 |
472/1478 |
3,8 |
Ford focus karavan 2.0 TDCi titanium |
24.840 |
4560 |
490/1516 |
4,0 |
Ford C-max 2.0 TDCi titanium |
26.330 |
4379 |
471/1723 |
4,4 |
Ford kuga 2.0 TDCi titanium |
27.860 |
4524 |
456/1653 |
4,7 |
Pa glih, ko se ubogi revež končno odločim za Ateco...Kaj naj pol Leona karavan vzamem?
Vsekakor karavan. Če bi želel sedeti tako visoko si bi kupil traktor.