Ko je Audi svojega predstavnika premijskega kompaktnega segmenta prvič predstavil leta 1996, se je ta takoj uveljavil s progresivnim dizajnom, kakovostjo izdelave in udobjem ter dinamičnimi voznimi lastnostmi, ki jih je tri leta pozneje potrdil tudi audi S3, ki letos praznuje 25. rojstni dan.
Šele leta 2013 je audi A3 dobil tudi limuzinsko različico, z letošnjim letom pa prihaja tudi v novi križanski različici audi A3 allstreet, ki se odlikuje predvsem z večjo oddaljenostjo dna od tal, ki ji omogoča tudi kakšen bolj brezskrben izlet na manj urejene poti.
Samosvoje vizualne identitete
Pri Audiju so s prenovo zagotovili tudi lastno vizualno identiteto vseh različic audija A3, saj ima vsaka lastni svetlobni podpis dnevnih luči. Spremenili so tudi samo grafiko grafiko žarometov, saj so dnevne luči, ki so bile do sedaj sestavljene iz 15 segmentov vgrajene v spodnji del žarometov, premestili na zgornji rob žarometov in jim namenili 24 svetlobnih segmentov.
Na ta način so dnevne luči pripomogle k optičnemu vtisu večje širine avtomobila, k čemur pripomorejo tudi spremenjene maske avtomobilov, ki se tudi razlikujejo med različicami, prav tako pa tudi spremenjeni večji vstopniki za zrak na odbijačih. Nekaj je tudi novih dizajnov koles, nekoliko pa so spremenjeni tudi zadki z novimi difuzorji, ki poudarjajo dinamiko avtomobilov. V te primeru izstopa predvsem zadek audija S3, na katerem je difuzor z vertikalnim vstavkom ločen na dva dela.
Audi A3 lahko slovenski kupci že naročijo. Audi A3 sportback z turbobencinskim motorjem 35 TFSI stane najmanj 31.550 evrov, za audi A3 limuzino pa je treba odšteti vsaj 32.380 evrov. Turbodizelski audi A3 35 TDI stane najmanj 34.160 oziroma 34.990 evrov v limuzinski različici. Križanski audi A3 allstreet pa z bencinskim motorjem stane 33.230 evrov, z dizelskim pa 35.750 evrov.
Na audiju S3 Izstopata tudi dva para izpušnih cevi, ki so jim zvočni profil ukrojili pri slovenskem Akrapoviču in pripomorejo, da prisilno polnjeni turbobencinski štirivaljnik zares oblikuje gromoglasno zvočno kuliso, ki deluje, kot da bi jo zaigrali na velike cerkvene orgle z globokimi basi.
Kombilimuzinski audi S3 navdušuje tudi z novo motno sivo barvo "daytona grey", limuzinski S3 pa z kovinski modro "blue metalic", ki se odlično poda njegovi naravi. Novo olivno zeleno barvo "district green" je dobil tudi "navadni" audi A3 sportback.
Audi A3 allstreet
Audi A3 allstret sicer ni dobil nobene nove barve, vendar pa je nova sama različica audija A3, ki se ponaša predvsem z dobrih trideset milimetrov večjo oddaljenostjo dna od tal, ki mu, kot rečeno, omogoča izlete na slabše urejene ceste, kjer bi audi A3 sportback lahko z dnom zadel kakšno oviro. Olajšano pa je tudi vstopanje in izstopanje, prav tako pa je malenkost boljši tudi razgled z vozniškega sedeža.
Audi A3 allstreet se od audija A3 sportbacka ne razlikuje le po višini, ampak ima tudi samosvojo masko z osmerokotnim vzorcem, s katero se približa križanskim audijem Q. Poseben je tudi odbijač, prav tako pa so mu dodali tudi nekaj dodatnih elementov za zaščito karoserije. Serijsko prihaja tudi z vzdolžnimi strešnimi nosilci.
Audi A3 allstreet ni dobil le kozmetičnih sprememb, ampak so njegovi malce drugačni vlogi prilagodili tudi podvozje, ki so mu namenili širše koloteke in drugačne blažilnike, s čimer so zagotovili boljše vozno udobje in specifične vozne lastnosti.
Te smo lahko preskusili tudi med krajšo vožnjo v okolici Münchna, ki je pokazala, da je audi A3 allstreet sicer blizu audiju A3 sportbacku, vendar lahko zaznate, da je nasajen nekoliko višje. Kljub temu pa dodatnega nagibanja karoserije skoraj ni, kar se tiče vožnje, pa je audi A3 allstreet predvsem audi in kljub napisanemu zagotavlja tudi dovolj vozne dinamike. Brezhiben pa je tudi, ko gre za sodelovanje motorja in samodejnega menjalnika.
Izboljšave v kabini
Pri Audiju ugotavljajo, da so uporabniki precej kritizirali notranjost zadnje generacije audija A43, zato so se ji precej posvetili in s spremembami zagotovili njeno nadaljnjo svežino. To so zagotovili z novimi oblikovnimi elementi in novimi materiali, s čimer so, kot pravijo, avtomobilu zagotovili več karizme, predvsem pa povečali vtis kakovosti.
Med elementi, ki jih izpostavljajo, so osvetljene v tkanino oblečene obloge vrat, ki lahko svetijo v do 30 barvnih odtenkih, Vtis kakovosti so povečali tudi z dvojnimi kontrastnimi šivi na elementih vrat in sedežev. Preoblikovani so tudi zračniki na armaturni plošči ter sredinski greben, ki so mu namenili tudi novo osvetlitev ter novo, bolj kompaktno ročico za izbiranje voznih programov.
Preoblikovani so tudi volanski obroči, nekaj je tudi drugih novih oblikovnih elementov, v notranjosti pa so uporabili tudi reciklirane tkanine. Vse različice audija A3 so že v osnovi bolje opremljene, pri čemer izstopajo serijski virtualni kokpit ter serijska večpodročna klimatska naprava, prav tako pa tudi novi digitalni pomočnik, ki kupcu omogoča neposredno nalaganje aplikacij ter celo njihov preskus z možnostjo naknadnega nakupa.
Celotno motorno ponudbo bodo tvorili prisilno polnjeni štirivaljniki. V začetku bosta na voljo turbobencinski motor 1,5 TFSI in turbodizelski motor 2,0 TDI, oba z močjo 110 kilovatov in v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom S tronic.
Turbobencinski bo pozneje na voljo tudi z ročnim menjalnikom, z obema menjalnikoma pa bo opremljena tudi 85-kilovatna različica tega motorja. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom bosta obe različici opremljeni tudi z blagim hibridom, ki bo omogočil rekuperacijo energije, boljše pospeške in križarjenje zgolj z elektromotorjem Pozneje bo na voljo tudi 85 kilovatni turbodizelski motor v kombinaciji z ročnim menjalnikom, prideta pa tudi dve različici priključnega hibrida.
Razdelilnik navora
Vrh ponudbe še naprej predstavlja audi S3, ki razpolaga s prisilno polnjenim 2-litrski štirivaljnikom TFSI, ki so mu moč za 17 kilovatov povečali na 245 kilovatov, kar je natanko 333 'konjev'. Za 20 njutonmetrov je s 420 njutonmetri večji tudi navor. Tako motorizirani audi S3 je od predhodnika hitrejši za dobro desetinko in do 100 kilometrov na uro pospeši v 4,7 sekunde.
Pospeški so torej lahko siloviti, kar pa ni bistvo audija S3. Na predstavitvi so namreč poudarili, da je fokus tega avtomobila predvsem na vozni dinamiki, ki so se ji ob osvežitvi precej posvetili. To so dosegli predvsem z novim razdelilnikom navora, ki ga je audi S3 dobil kot drugi model za audije RS6. Razdelilnik navora oziroma "torque splitter " sestavljata dve elektronsko kontrolirani večlamelni sklopki, po ena za vsako kolo na zadnji premi, ki navor v skladu s potrebami popolnoma prilagodljivo razdelita med obema kolesoma.
Predvsem v novem (na voljo jih je šest) voznem načinu "dynamic plus" si razdelilnik navora prizadeva, da čim več navora posreduje na zunanje zadnje kolo. Ves čas je aktiven tudi sistem za stabilizacijo avtomobila ESP, ki diskretno posega v delovanje podvozja in zagotavlja njegovo stabilnost. Razdelilnik navora ne zagotavlja kele bolj dinamične vožnje skozi ovinke, ampak tudi povečuje stabilnost vozila.
Poleg zadnje je bila nekaj izboljšav deležna tudi prednja prema, ki so ji ponastavili predvsem obese, ki se bolje odzivajo na lateralne sile, ki jim je med hitro vožnjo izpostavljen avtomobil, optimiziran pa je tudi progresivni volan. K boljši vodljivosti predvsem na suhem pripomorejo tudi športne gume bridgestone potenza, audi S3 pa je obil tudi izboljšane zavore z 18 palčnimi koluti, ki so tudi debelejši kot doslej.
Kako se spremembe odražajo na cesti, smo lahko ugotovili na ovinkastih cestah v okolici Münchna, na katerih se je audi S3 izkazal z znano odlično vodljivostjo. Kratka vožnja je sicer premalo za korenite vtise, vendar pa lahko takoj vidite, da se avtomobil zaradi nove ureditve zadnje preme zares dobro znajde predvsem na tesnejših zavojih, na odrtih cestah pa vam zagotovi res dobre občutke v vožnji. Predvsem pa vas razveseli prijetno glasen zvok, ki ga med vsakim pospeševanjem zaslišite iz Akrapovičevih izpušnih cevi.
Bolj točno: prdi po Črnomaljsko!