Avto
32220 ogledov

Napaka, ki lahko lastnike vozil zelo drago stane

Fiat 500e Saša Despot
S strokovnjakom za predelavo in vzdrževanje električnih vozil Andrejem Pečjakom smo se pogovarjali o največjem strahu kupca električnih vozil – okvari baterije.

Marsikateri potencialni kupec električnega vozila še danes dvomi o nakupu prav zaradi možnosti okvar baterije, ki so pri električnih vozilih bila v preteklosti velik strošek. Prodajalci so se zato "zavarovali" z večinoma osemletno garancijo na baterije, a pri potencialih kupcih še vedno ostaja dvom pred nakupom. To pa se utegne kmalu spremeniti, saj se servis ob vse večjem številu električnih vozil v obtoku na področju električnih baterij v zadnjem času močno spreminja. 

Pri nekaterih vozilih že ni več potrebna menjava celotne baterije, pač pa le določenih modulov, kar močno poceni stroške popravila. Tako je recimo tudi pri priljubljeni različici BMW i3, kjer se popravilo, kot so nam sporočili z BMW Group Slovenia, skupaj s stroški dela (brez popustov) začne pri dobrih dveh tisočakih. Kot so nam pojasnili, je najnovejša možnost tudi popravilo nekaterih komponent znotraj baterijskega modula (trenutno gre za temperaturne senzorje), kar poseg v primerih, ko je to mogoče, še dodatno poceni.

Vse boljša mreža servisnih strokovnjakov

Dobra novica je tudi ta, da se v naši bližini že pojavljajo strokovnjaki, ki se ukvarjajo s popravilom celic baterij. "Taka popravila izvaja na primer EV Clinic v Zagrebu, ki okvarjeno celico nadomesti s podobno, kot so ostale. Cena takih popravil se giblje od tisoč do nekaj tisoč evrov. Na Poljskem je nekaj podjetij specializiranih za obnovo določenih baterij, kolikor mi je znano za renault zoe in za ameriški fiat 500e," nam je pojasnil direktor Metron Instituta Andrej Pečjak

Renault ZOE | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Razkril je, kaj je najpogostejši vzrok za popolno okvaro baterij ter na kaj morajo biti potencialni kupci rabljenih in lastniki električnih vozil še posebej pozorni. "Baterija največkrat povsem odpove le zaradi dolgega stanja vozila (več mesecev), ko vozilo ni priključeno na polnilec in se baterija počasi izprazni. V tem primeru so vse celice uničene in jih ni moč uporabiti niti za hišni baterijski zalogovnik," je opozoril Pečjak. 

Previdno pri hitrih polnjenjih

"Na življenjsko dobo baterije poleg tipa vozila vpliva tudi to, kako se je vozilo uporabljalo. Bateriji škodijo nenehna hitra polnjenja, stanje vozila s povsem polno baterijo na vročini (na primer, da je avto celo poletje parkiran na soncu in ves čas poln), pa tudi to, da se baterija stalno polni do 100 odstotkov in prazni skoraj do izpraznitve, ji krajša življenjsko dobo. S tem ne mislim, da baterija zaradi tega kar propade. Razlika med tisto, s katero se je delalo 'lepo' in tisto, s katero se je 'grdo', je po nekaj letih okoli 10 odstotkov," je še izpostavil Pečjak. Ta je v svetu električnih vozil pri nas eden bolj izkušenih strokovnjakov, pohvalil pa je predvsem baterije BMW i3 in vseh modelov Tesle.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 15
  • Boschtjan Zupanchich 11:46 06.februar 2023.

    https://www.bitchute.com/video/rdWELlsR0S3q/

  • krtmen1 10:25 06.februar 2023.

    Jest svojga dizla lahko pustim na soncu al pa mrazu 1 mesec al pa dva in ma enak dizla not..., pa zlo hitr napolnem cel tank in ga porabm vsakič do konca.

  • rd2dmk2 09:07 06.februar 2023.

    torej EV ne smeš napolnit , in kolk se potem doseg zmanjša ?, greš od doma z polnim poleti, pa se pregreva, greš poleti na izlet pa ga tam polniš se pregreva, in za povrh tole neumno vprašanje.. naftaš (benz ...prikaži več in dizel ) ima garancijo juhuhu let, ampak tisit akumulator v njem pa .. 1let,če maš srečo 2.. in zdej me zanima, kako jim rata cel baterijski sklop dat garancijo 8 let. a se vam ne zdi da se v EV vozijo šoferji z sivo dlako in dogimi ušesi in se oglašajo predvsem z IA, IA, IA ?