Kaj storiti, če vozilo zanaša v zavoju?
Sprednji pogon. Uhajanje nosa vozila pri vožnji skozi ovinke najlažje ugotovite na volanu ali svoji zadnjici. V takšnem primeru nemudoma spustite plin ali stisnite sklopko, da se zaustavi zdrsavanje pogonskih koles, in po potrebi dodajte volan v nasprotni smeri poteka zavoja.
Zadnji pogon. V nasprotju s prednjim tu zlahka zanese zadek. S pritiskom na sklopko izničite pogon in potem z dodajanjem volana stabilizirate zadek vozila. Postopek je sicer podoben kot pri sprednjem pogonu.
Pazljivo pri zaviranju
Zimske pnevmatike imajo pri nizkih temperaturah, predvsem pod lediščem, sicer znatno boljši oprijem s cestiščem kot letne, a je ta pri vožnji po snegu ali ledu toliko slabši, da je zaviralna pot na snežni podlagi enkrat, na ledeni pa kar dvakrat daljša.
Kako zavirati na snežni podlagi
Z ABS. Takoj močno pritisnite na stopalko zavore, brez strahu, da bi kolesa zablokirala. Uporabite čim večjo silo, tudi če je vozilo opremljeno z sistemom BAS, ki maksimalno poveča tlak za zaviranje.
Brez ABS. Najkrajša zavorna pot je točno na meji med blokiranjem in neblokiranjem koles, vendar je to težko doseči. Z občutkom je treba pritiskati na stopalko zavore; če zaznate, da so kolesa zablokirala, stopalko za malenkost popustite.
Uporaben nasvet je, da na varnem, najlažje na parkirišču, izmerite, v kolikšnem času in razdalji se pri določeni hitrosti ustavite, kar potem upoštevate pri vožnji na cesti.
Mehko spreminjanje smeri
Držanje volana pri vožnji na snežni podlagi naj bo mehkejše, enako velja za odzive in morebitno popravljanje smeri.
Kako se izogniti oviri na zasneženi podlagi
Z ABS. Avtomobil, opremljen s tem sistemom, je pri zaviranju vedno vodljiv, zato maksimalno pritisnite na stopalko zavore in se hkrati poskusite izogniti oviri na cesti.
Brez ABS. Pri zaviranju brez sistema ABS je težava v tem, da avto, ko zavirate in vam kolesa blokirajo, ni vodljiv; sprememba smeri tudi z dodajanjem volana ni mogoča. Zato pred oviro optimalno zavirajte, nato stopalko popustite, da kolesa ne zablokirajo, in se poskusite izogniti oviri na cesti.
Zaradi nenadne spremembe smeri lahko izgubimo stik s podlago, zato naj bodo gibi z volanskim obročem blagi in predvsem ne nenadni. Zlasti pa je pomembno, da se, če avto malenkost zanese, ne odzovemo prehitro in preveč napadalno, saj nas lahko začne obračati v drugo smer.
Kaj storiti, če vam odnese zadek
Z ESP (ESC). Če je vozilo opremljeno s tem sistemom, se to najverjetneje ne bo zgodilo, če pa se, najprej pritisnite na stopalko sklopke in po potrebi zavrtite volan v nasprotni smeri poteka zavoja.
Brez ESP (ESC). Pravilen odziv je pritisk na sklopko, volanski obroč pa brez zaviranja hitro obrnite v nasprotno smer poteka zavoja, da ustavite zanašanje zadka. Večina voznikov tu naredi napako, saj po navadi zavira, kar položaj le poslabša.
Kaj pomenita kratici ABS in ESP (ESC)?
ABS deluje tako, da črpalka oddaja pritisk na kritična kolesa v obliki impulzov, ki jih upočasnijo in obenem preprečijo popolno blokiranje posameznega ali vseh koles.
Sistem ESP (ESC) sestavljajo številni senzorji, s katerimi računalnik zazna zanašanje vozila, na kar se odzove z zaviranjem posameznega kolesa (tudi z razmejevanjem navora).