Opel letos praznuje 120 let od proizvodnje prvega vozila. Opel je leta 1899 izdelal Patentmotorwagen, z njim pa konje ločil od kočije in jih preselil pod motorni pokrov vozila, ki je zamenjalo kočijo.
Oplova zgodba se je sicer začela že leta 1962. Takrat je Opel Adam ustanovil podjetje v Rüsselsheimu v Nemčiji, kjer so sprava izdelovali šivalne stroje in kolesa.
Prelomni dogodek se je zgodil, ko je Sophie Opel prisluhnila nasvetu sinov Carla, Wilhelma in Friedricha ter leta 1899 – štiri leta po smrti ustanovitelja podjetja Adama Opla – odločila, da bodo začeli s proizvodnjo avtomobilov. Kar se je začelo v garaži v Rüsselsheimu na Majni s 65 ročno izdelanimi vozili Opel Patentmotorwagen ‘System Lutzmann’. Opel velja za eno najstarejših svetovnih avtomobilskih tovarn, za Daimlerjem je to druga najstarejša tovarna v Nemčiji, v Evropi pa ima daljšo tradicijo še Peugeot.
Že dve leti kasneje, leta 1901, so s svojim predelanim vozilom nastopili na gorski dirki na Heidelberg-Königstuhl in z veliko prednostjo pometli konkurenco.
Opel 120 let proizvajanja vozil obeležuje s posebno serijo oziroma paketi opreme modelov corsa, astra, insignia, zafira, crossland X, grandland X in mokka X. V pakete 120 let je vključena izbrana oprema za varnost in udobje kot so prilagodljivi led žarometi, kamera, park senzorji, multifunkcijski volan … Pri Oplu Slovenija pravijo, da je cena za tovrstne pakete v primerjavi z izbiro posameznih opcij po ceniku dodatne opreme manjša za 30-35 odstotkov.
Avto za »drobiž«
Prva vozila so bila podobna motoriziranim kočijam, že leta 1909 pa so postregli z vozilom 4/8 PS Opel Doktorwagen, ki je že kazal oblikovne zametke pravi avtomobilov. Imel je v domači delavnici razvit štirivaljni vrstni motor z osmimi konjskimi močmi. To je bil izjemno priljubljen avtomobil med zdravniki in veterinarji, ki so svoje delo opravljali na terenu. Tudi zato je bil poimenovan »Doktorwagen« Zanj je bilo značilno, da je to tehnično inovativen, sodoben avtomobil in predvsem dostopen, saj je bil s ceno med 4000 do 5000 mark precej cenejši od ostalih vozil na trgu, ki so dosegali ceno 20.000 mark. Njegov slogan je bil, ne potrebujete šoferja, saj so takrat kočijaži z bolj množičnim prihodom avtomobilov na ceste začeli izgubljati službe.
Obodbje zelene rege
Naslednje Oplovo desetletje je zaznamovala drevesna žaba ali zelena rega, zaradi zelene barve vozila 1924 Laubfrocsh, 4/12. Večina teh avtomobilov je bila obarvanih v zeleno barvo. To je bilo tudi leto, ko je Opel kot prvi nemški proizvajalec uvedel tekoči trak in naredil proizvodnjo še bolj zmogljivo in posledično še znižal ceno vozil. Zelena žaba je zmogla dosegati hitrosti do 60 km/h, to je bila velika hitrost za tiste čase. V proizvodnji je ostala do leta 1931, številka proizvedenih vozil pa bila za čas pred drugo svetovno vojno izjemna, Opel je proizvedel skoraj 120 tisoč modelov. Takrat je bil njegov tržni delež v Nemčiji okoli 33 odstotkov!
Hitrostni rekord na raketni pogon
To je pritegnilo pozornost ameriškega koncerna General Motors, ki je prevzel lastništvo nad korporacijo Opel in jo ohranil v svoji lasti skoraj 90 let.
V povezavi z Oplovo dediščino ne moremo mimo leta 1928, ko so razvili hitrostno vozilo RAG2, s katerim so na berlinskem dirkališču, poganjal ga je raketni motor, dosegli veliko hitrost 238 km/h. To je bila demonstracija Oplovega inženirskega duha, neustrašnosti, razumevanja za trženje produktov. S tem so pritegnili pozornost novih kupcev in pomagali pri razvoju avtomobilske znamke naprej.
Prišel je kadett
Leta 1936 se je pojavilo ime opel kadett, eden ključnih modelov za blagovno znamko Opel. Inovativen je bil v več pogledih, tudi zato, ker je bila prvič vgrajena samonosna karoserija, posamične obese koles, hidravlični zavorni sistem, avto je gnal 1,1 litrski motor, ki je razvijal že 23 konjskih moči in dosegal spodobno hitrost 100 km/h. Hkrati pa je ohranil dostopnost in prodajno uspešnost.
Sledilo je obdobje vojne. Prineslo je začasno zaustavitev proizvodnje. Leto 1945 je bilo prvo leto po ustanovitvi, ko so pri Oplu izdelali manj vozil kot v kateremkoli predhodnem letu. Opel je delal vozila za nemško vojno industrijo. Vendar pa lastniška povezava z GM nikoli ni povsem zamrla, po vojni pa je bila hipno obnovljena, posledično pa so bili Opli oblikovno zelo amerikanizirani.
Obdobje morskega psa
Leta 1953 se je pojavil še ene revolucionarni avtomobil, opel olympia rekord, prvi na novo razviti opel po drugi svetovni vojni. Ponudil je videz velikih ameriških avtomobilov, masiven videz z ogromno hladilno režo, ki ponazarjajo zobe morskega psa. Silhueta morskega psa se še danes pojavlja v sodobnih Oplovih modelih.
S tem modelom je Opel utemeljil tudi popularen avtomobilski razred. Predstavil je namreč mešanico med avtomobilom in kombijem in jo poimenoval opel rekord karavan. Še danes je ime karavan generičen izraz za to karoserijsko izvedenko, s katerim označujemo prostorne družinske avtomobile.
Leta 1964 je v času gospodarskega razcveta Opel vstopil v razred prestižni avtomobilskih znamk. Sledili so kar trije zelo pomembni modeli v zgodovini nemškega proizvajalca avtomobilov: s kratico KAD so označevali modele kapitän, admiral in diplomat. Najmanjši je meril kar 4,9 metra, uvedli pa so tudi tehnične novosti, med njimi DeDionova zadnja prema, ki je močno izboljšala udobje potovanja in pomagala pri pogonu. Varnostni volanski drog se je v primeru trčenja pogreznil. To so bili prvi modeli, kjer so uporabili delno galvanizacijo karoserijskih delov in s tem napovedali boj proti rji, ki je v preteklem stoletju grenila življenje uporabnikom vozil. Najprej so bili motorji šestvaljni, v drugi generaciji pa tudi osemvaljniki. To so bili veliki, zmogljivi in prestižni avtomobili.
Opel je ponudil cenovno dostopno corvetto
Sledilo je obdobje športnosti. Opel je kor prva evropska avtomobilska znamka leta 1964 odprl namenski oblikovalski center, že leto kasneje pa so na prizorišče frankfurtskega avtomobilskega salona postavili konceptno vozilo opel experimental GT concept. Leta 1968 so kupcem predstavili morda najbolj atraktiven izdelek v svoji 120-letni zgodovini, model opel GT. Corvetta za manj premožne, je bila ena od oznak. Tehnologija masovne proizvodnje je omogočila, da so si ga lahko privoščili številni kupci in GT je bil naslednja prodajna uspešnica iz Rüsselsheima. Podjetje se je tega pristopa držalo tudi v prihodnjih letih.
Obdobje, ko je roka visela iz avtomobila
Leta 1970 je sledila manta A. Prvi evropski avto »pony car«. Priljubljen je bil pri mlajših voznikih, avto pa so uporabljali za različne predelave. Njegove voznike so imenovali »Mantafahrerji«, saj so bili znani po tem, da so imeli spuščeno steklo na levih vozniških vratih, da so lahko spustili roko ven na levih vratih.
To je bil tudi popularen zbirateljski model, zato je nemška pošta leta 2017 izdala posebno poštno znamko za 90 centov z opel manto v glavni vlogi. Manta je bila tudi zvezda številnih filmov, v katerih so dobri fantje z njo premagali slabe v konkurenčnih vozilih.
Calibra je cedila sline
Vrhunec dinamike v 20. stoletju je leta 1989 pomenila opel calibra. Nadaljeval je zgodbo športnosti modela GT kot največje oblikovalske ikone. Za calibro so dejali, da jo po krivici zapostavljajo v primerjavi z modelom opel GT. Avto je bil enako revolucionaren, kot športni kupe pa je ponudil za tisti čas neverjetno ugoden količnik zračnega uporab - 0,26. Calibra je dosegla vsesplošno popularnost, temeljila pa je na modelu vectra.
Corsa za ženske
Osemdeseta leta prejšnjega stoletja so bila za Opel prelomna, saj so leta 1982 predstavili novega »trendsetterja« model corsa. Njen šarm so celile v prvi vrsti voznice, saj so svoj čas ženske pokupile 60 odstotkov cors. Do danes so skupaj izdelali in prodali že okoli 14 milijonov cors, pred vrati pa je že šesta generacija cosre, ki prihaja konec leta, prvič v električni različici.
Leta 1991 je na trg prišla astra, naslednica kadetta E. Opel je svoje model označeval s črkami, kadett se je začel s črko A in končal s črko E, zato je bila oznaka prve astre črka F, danes pa proizvajajo astro K. Astra je za znamko pomenila preskok, nov tehnološki mejnik. Astra pomeni zvezda, pri Oplu pa so želeli poudariti vesoljsko tehnologijo.
Zafira je leta 1999 zarisala smernice v segmentu kompaktnih enoprostorcev s prostorom za sedem oseb. Posebnost: tretja vrsta sedežev, ki povsem izgine pod dno prtljažnika, brez napornega odstranjevanja sedežev iz vozila, torej.
Med Oplove uspešnice sodi tudi model insignia. Predstavljena je bila leta 2008 na predvečer velike gospodarske krize, ki je močno prizadela predvsem avtomobilsko industrijo. To je bil nov mejnik v Oplovem razvoju avtomobilov, kvantni preskok iz predhodnice vectre v nov avtomobilski razred, tako oblikovalsko kot tehnološko. Opel je z oblikovno izrazito in tehnološko napredno insignio v svoj prodajni salon privabil številne nove kupce.
Kaj imata skupnega CHIO čips in Opel?
Za blagovno znamko Chio se skriva družina Opel. Besedo Chio sestavljajo začetnice imen družinskih članov družine Opel (Carlo, Heinz, Irmgard von Opel). Blagovna znamka Chio je bila sicer prvič predstavljena leta 1962.
Električno obdobje
S stališča revolucionarnosti pa je bil leta 2012 še bolj pomemben model ampera, avto, ki najavil, kam se bo avtomobilski razvoj usmeril v prihodnosti. Opel je avtomobil najavil že leta 2009 na avtomobilskem salonu v Ženevi, kupcem pa ponudil leta 2012. To je bil prvi Oplov avto z električnim motorjem, vključuje pa tehnološko rešitev bencinski generator, ki pomaga ohraniti mobilnost voznikov, ko se baterija izprazni. Na elektriko je zmožen prevoziti 70 kilometrov, dovolj za zadovoljitev dnevne mobilnosti večine voznikov.