Avto
21388 ogledov

Nekdanji šef Stellantisa s svarilom Evropi prekinil molk

Carlos Tavares Profimedia
Nekdanji šef Stellantisa Carlos Tavares je prekinil molk. Evropo je posvaril pred propadom avtomobilske industrije.

Carlos Tavares, eden najbolj vplivnih ljudi v svetovni avtomobilski industriji, je pred skoraj letom dni odstopil kot šef avtomobilskega koncerna Stellantis, pod okrilje katerega med drugim sodijo znamke Jeep, Fiat in Peugeot. Upravni odbor družbe je sprejel odstop Tavaresa s takojšnjim učinkom zaradi razhajanja v pogledih glede prihodnosti podjetja. Njegov odhod je sledil napetim odnosom z upravo in glavnimi delničarji, ki so se zaostrili zaradi njegovih agresivnih ciljev glede prodaje, znižanja stroškov in odnosov z dobavitelji, trgovci ter sindikati. Med drugim so člani uprave izrazili skrb glede Tavaresovih ambicioznih načrtov za povečanje deleža električnih vozil na evropskem trgu.

Po svojem burnem odhodu s položaja generalnega direktorja podjetja Stellantis je Tavares zdaj prekinil molk. V ekskluzivnem intervjuju za Le Point ob izidu svoje knjige "Un pilote au cœur de la tempête" (Pilot v osrčju nevihte) je Tavares komentiral nezavidljivo stanje evropske avtomobilske industrije in strateške napake, ki so jo pripeljale na rob propada.

Volkswagen tovarna protesti | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Tavares danes čas deli med proizvodnjo vina, upravljanjem petih hotelov, restavriranjem starodobnih avtomobilov in sodelovanjem na dirkah. Razmišlja tudi o naložbah v letalsko družbo Azori in v dirkališče Estoril, kjer je Ayrton Senna leta 1985 zmagal na svoji prvi dirki Formule 1.

Avtomobil po poti hladilnika

Tavaresa so novinarji vprašali, kaj je šlo narobe? Opozoril je na vrsto zunanjih dejavnikov, ki so "težko breme" za celotno avtomobilsko panogo. Zunanji dejavniki so carine in geopolitična vprašanja, ki vodijo v izgubo nadzora nad svojo usodo. "Avtomobil bo postal vsakdanji predmet, ki ne bo vzbujal veliko zanimanja, kot hladilnik," črnogledo napoved Tavaresa navaja motor.es.

Jedro težave je po njegovih besedah odziv Evropske unije na afero "Dieselgate" iz leta 2015. Namesto da bi se osredotočila na pregon Volkswagna, se je Evropska komisija odločila maščevati celotni evropski avtomobilski industriji, zato je v rekordnem času vsilila izključno električno mobilnost.

Carlos Tavares | Avtor: Profimedia Profimedia

Prehod na elektriko bi moral biti postopen

Tavares meni, da je prava pot postopen prehod. Rešitev bi bila prepoved prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem po fazah, na podlagi emisij CO2, in uvedba postopnega povečevanja prodaje električnih vozil. Takšen pristop bi inženirjem dal čas za razvoj konkurenčnih tehnologij in srednjemu razredu omogočil, da si privošči »bolj zelena« vozila.

Namesto tega so bili evropski proizvajalci, ki niso bili pripravljeni na ta preskok, prisiljeni vanj vstopiti, "kar je odprlo vrata Kitajcem, ki tehnologijo že obvladajo". Tavares ocenjuje, da gre za »izgubo« 50 milijard evrov, ki so jih Evropejci porabili za poskuse, da bi dohiteli zaostanek.

BYD | Avtor: Profimedia Profimedia

Voda na kitajski mlin

Še posebej oster je do carin za kitajske električne avtomobile, saj jih vidi kot kratkoročno rešitev. "So kot obliž na leseni nogi," pravi. Kitajski proizvajalci težavo že rešujejo z gradnjo tovarn v Evropi, uporabo evropskih dobaviteljev in proizvodnjo po lokalnih cenah. 
Tavares se je obregnil celo na posel Stellantisa s kitajskim Leapmotorjem. "Imam samo en odgovor: nekega dne, če bo Stellantis bankrotiral, ga bodo lahko odkupili."

Tavares je ostro kritiziral evropsko birokracijo, ki ovira ponovno industrializacijo. Pravi, da je združitev PSA in FCA, s katero je nastal Stellantis in postal svetovni velikan, trajala 13 mesecev, pridobitev dovoljenja za tovarno baterij hčerinske družbe ACC pa so čakali 14 mesecev. "Takšna birokracija duši podjetja," pravi Tavares in zaključuje, da je jasno, da bo brez spremembe pristopa, zmanjšanja birokratskih ovir in bolj realistične strategije zelenega prehoda prihodnost evropske avtomobilske industrije videti mračna, pot do njenega preživetja pa vodi skozi Peking.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 25
  • jkrolandg701 15:15 21.oktober 2025.

    10 let je biu majstr direktor Stellantisa oz prej PSA grupe... vsak k ga 5% zanimajo avti ve da imajo probleme z motorji sploh verige iz glavni jermeni.... v parih letih seveda zaupanje pade on pa krivi geopolitične spremembe da ...prikaži več ljudje ne kupujejo njihovih avtomobilov. Te ljudi je res treba dat na test za droge.

  • Toma 13:04 21.oktober 2025.

    To bo podobno kot je bilo z maskami med C19: delajo jih le Kitajci!

  • Avatar mahatma2
    mahatma2 12:11 21.oktober 2025.

    Ljudje bojijo Kitajcev , vključno z mojo ožjo famiijo. Le zakaj se vprašam . Njihovi izdellki so cenejši in vedno bolj kvalitetni. Enako se dogajav v e-avto industriji. Prej ko slej bo EU avto industrija povožena zaradi nižjih cen, Kitajci ...prikaži večci pa imajo zaenkrat enak pristop , do domačega kupca kot do tujega. Skratka v 50 letih so stopili takorekoč iz kamene dobe na najvišjo tehnološko stopnjo na svetu, Menim da bo zato za rajo bolje če bodo Kitajci ekonomsko vodili svet kot pa pokvarjena ZDA