Družba Nikola Motors je spomladi poskrbela za udarno vest po svetovnih medijih z napovedjo skorajšnje izdelave prvih vlačilcev na hibridno kombinacijo naravnega plina in elektrike, ki da bodo povzročili revolucijo v tovornem prometu, podobno kot je to uspelo družbi Tesla v avtomobilskem svetu. Povezave z idejami in dejanji družbe Tesla Motors so bile več kot očitne že z izborom imena, med drugim pa so se pri Nikoli hvalili kar s Teslinimi baterijami, povezanimi skupaj v velikanske enote s skupno močjo 320 kWh.
Te dni pa Nikola Motors skrbi za kar nekaj hahljanja in vprašujoče komentarje med strokovno publiko, saj so čez noč spremenili načrte, očitno na podlagi ugotovitev, da takšnega hibridno-električnega tovornjaka za dolge proge še nekaj časa ne bodo mogli ponuditi na trgu, saj tehnologija še ni tako daleč.
Pojasnili so namreč, da bodo v svoj tovornjak vgradili kar pogon na vodikove celice, ki bo zagotavljal elektriko za dva velika elektromotorja. Slednja bosta poganjala vseh šest koles s skupno močjo kar 1.500 kW (2.000 KM). Obenem bosta imela motorja zelo močno sposobnost regeneracije zavorne energije, saj da bo zavorna pot tovornjaka v primerjavi z običajnimi dizelsko gnanimi kar za 50 odstotkov krajša.
Čez noč so torej iz baterij prešli na vodikove celice. S tem se bodo morali zadovoljiti tudi vlagatelji, ki so bojda v Nikola Motors po objavi prve udarne vesti spustili za dobrih deset milijonov dolarjev vložka.
Delujoč prototip naj bi prikazali na začetku decembra, do takrat pa se bodo težko otresli skepse glede napovedane revolucije. Še posebej, če ostajajo pri ceni okoli 300 tisoč evrov za tovornjak.
dezurni@zurnal24.si