Avto
10169 ogledov

Nov, hud udarec za dizle

Dizel
Toyoti se je pridružil še en japonski proizvajalec, ki je rekel, da v Evropi ne bo več ponujal dizelskih motorjev.

Nissan se je pridružil Toyoti, ki je pred kratkim napovedala, da umika dizelske motorje iz svojih vozil v Evropi, z izjemo nekaterih največjih modelov, kot sta land cruiser in poltovornjak hilux.

Vzrok za to odločitev je manjše povpraševanje po dizelskih avtomobilih. Pisali smo že o tem, da je celo v Nemčiji močno padla prodaja avtomobilov z dizelskim motorjem, enako velja za drugi največji trg vozil v Evropi, britanski, na zurnal24.si pa smo naredili tudi analizo na slovenskem trgu, kjer opažamo, da je dizelskih avtomobilov v primerjavi z leti prej veliko manj tudi v golfovem razredu, medtem ko jih v mestnih avtomobilih praktično ni več ali pa jih sploh ne ponujajo.

Toyota hibrid | Avtor: EPA EPA

Omejitve in zakonodaja strašita kupce

Analitiki manjše zanimanje za dizelska vozila razlagajo z višanjem davkov, omejitvami vožnje in sprejemanjem zakonov, kot se je zgodilo v Nemčiji, ko je sodišče odločilo, da lahko mesta prepovedo vožnjo starejšim dizelskim vozilom v centrih nemških mest. To lahko na dolgi rok prinese izgubo vrednosti vozila.

Žurnalova delavnica s Toyotinimi hibridnimi vozili Dizelska afera Avto Znamka, ki je največ pridobila po dizelski aferi

Iz Nissana so sporočili, da bodo krajše obdobje še ponujali dizelske motorje, na daljši rok pa se bodo osredotočili na električna vozila. "Skupaj z drugimi podjetji opažamo padec zanimanja za dizelska vozila. Ta trend se nadaljuje in krepi. Kljub temu nismo za takojšen umik dizelskih motorjev," je pojasnila predstavnica Nissan za stike z javnostjo in dodala: "Na tej točki in zdaj moderni dizelski motorji zadovoljujejo povpraševanju kupcev, zato jih bomo pri Nissanu še imeli v ponudbi." Nissan veliko stavi na novo generacijo električnega leafa, ki kmalu prihaja tudi na slovenski trg.

"Naša ponudba dizelskih modelov je skoncentrirana v Evropi, naš zagon na področju električnih avtomobilov pa nam bo omogočil, da postopoma, s predstavitvijo novih generacij modelov, izločamo dizelske motorje iz ponudbe," je še dodala.

Dizel | Avtor: Shutterstock Shutterstock

Sledijo odpuščanja

Tiskovna agencija Reuters je že v začetku meseca navajala svoj vir, ki je izdal, da namerava Nissan v svoji tovarni v Sunderlandu, ki je največja avtomobilska tovarna v Veliki Britaniji, odpustiti na stotine delavcev prav zaradi pomanjkanja zanimanja za dizelska vozila v Evropi. Nissan je lani v Evropi prodal 128.456 dizelskih avtomobilov, kar predstavlja zgolj 16 odstotkov njihove celotne prodaje v regiji, so objavili pri Bloomberg Intelligence.

Prodajni salon Avto V Sloveniji strm padec v prodaji dizelskih avtomobilov

Nissan že tako največ dizelskih motorjev proda v programu lahkih gospodarskih vozil, kjer ima svoja aduta v razredu poltovornjakov, to je pick-up navara in dostavnik NV200 (na voljo je tudi v električni  različici e-NV200). Omenjena modela bosta imela dizelske motorje verjetno tudi v prihodnje, medtem ko bodo ostala osebna vozila postopoma elektrificirali. 

Podobno razmišljajo pri Toyoti, pri kateri prodaja dizelskih vozil v Evropi predstavlja zgolj še desetino celotne prodaje.

Nissan X-trail | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Sledita Honda in Mazda?

Ostale japonske znamke bi utegnile slediti Nissanu in Toyoti, piše Automotive News Europe. Predvsem na račun zaostrenih standardov izpusta emisij, ki ga je Evropa pospešeno sprejela po izbruhu afere dieselgate, ki so jo zakuhali pri Volkswagnu. 

Direktor avtomobilskega managementa na nemški Univerzi Uporabnih znanosti v Bergisch Gladbachu Stefan Bratzel meni, da so bili Japonci skeptični nad dizelsko tehnologijo že vse od začetka, a so jo zaradi specifike evropskega trga v Evropi morali ponuditi. "Japonske znamke nimajo toliko izkušenj pri razvoju dizelskih motorjev, zato sta naslednja kandidata za opustitev dizlov Mazda in Honda," je prepričan Bratzel.

Emisije Avto Prodaja novih dizelskih avtomobilov v Nemčiji strmoglavila

Zanimivo pa je to, da so pri Mazdi še nedavno zanikali, da je dizel mrtev, hkrati pa predstavili svojo tehnologijo, ki bo v serijsko proizvodnjo uvedla bencinski motor, ki pa je sposoben delovati kot dizel. Tudi bolj varčen je lahko. Leta 2019 bodo v prodajo uvedli generacijo Skyactive-X, za katero se bo skrival kombiniran otto-diesel koncept delovanja. Pri Mazdi se skupaj imenujejo SCCI - spark controled combustion ignition (notranje izgorevanje ob nadzoru iskre) Ko bo motor deloval pri nižjih obremenitvah, bo do eksplozij bencinske mešanice v valjih prihajalo s samovžigom zaradi visoke kompresije in posebno oblikovanih valjev, podobno kot pri dizlih. Ko pa bo motor deloval pri višjih obremenitvah, bodo za vžig skrbele svečke , saj je v nasprotju z dizlom pri bencinu vžig goriva v takšnih pogojih precej težje kontrolirati. Tudi pri mrzlem motorju bodo najprej delo opravljale svečke. Kompresija motorja bo kar 18:1. Kot posledica takšnega kombiniranega delovanja bo motor zelo varčen.

Slovenija 18.02.2014 gorivo, bencin, dizel, tocenje goriva v avtomobil, Petrol, Slovenija Dražja dizel in bencin

Nissan leaf | Avtor: Nissan Nissan

Hura, obstaja rešitev za obstoj dizla

Po drugi strani pa so pri Boschu zavpili: "Hura, obstaja rešitev za obstoj dizla!" Na Boscha je afera Dieselgate vrgla temno senco, saj so prav oni dobavljali Volkswagnu komponente, ki so služile za prikrojevanje emisij izpuhov pri milijonih avtomobilov po vsem svetu. Sedaj pa se Bosch kaže v luči rešitelja dizla. Na letni konferenci so objavili, da imajo rešitev, ki bo izpust zdravju zelo nevarnih dušikovih oksidov v izpuhu zmanjšala kar za 90 odstotkov pod mejo, ki bo za dizelske motorje šele začela veljati. Če bo dizelski avto leta 2020 med testom realne porabe (RDE) lahko izpustil na kilometer še 120 mg/km, v laboratoriju pa največ 80 mg/km, potem že danes VW golf z novo Boschevo tehnologijo med testom RDE izpusti v zrak komaj še 13 mg/km. Med testom mestne vožnje, pri kateri so tipično emisije NOx največje, naj bi avto še vedno izpuščal v zrak največ 40 mg/km, kar je še vedno komaj tretjina tistega, kar bo dovoljeno leta 2020.

Komentarjev 4
  • optimist11 08:21 13.maj 2018.

    Mazda je napravi poti. Nekaj podobnega razvijata mercedes in Renault. Elektrika- predvsem iz TEŠ 6 mi ne diši preveč.

  • Marka Skace 13:40 08.maj 2018.

    Ti pa so ekološko naravnani, majhne izpušne ribice bodo ukinili pri ta velikih onesnaževalcih pa več kasirajo , pa delajo naprej. To pa je ekologija za bedake in polna usta smrdečega dreka.

  • miki1234 12:43 08.maj 2018.

    novodobni novinarji, ki ne znajo niti malo samostojno raziskat stvari in presodit po zdravi logiki.